Alles omtrent mobiele diensttelefoons

Auteur Topic: Alles omtrent mobiele diensttelefoons  (gelezen 414496 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #20 Gepost op: 11 juli 2012, 11:51:54
Op Korpsnet Utrecht staat wat anders in een nieuwsbericht..?

Neemt niet weg dat ik VOOR BB's ben hoor

Snap alleen niet waarom er voor BB is gekozen. Iedereen die enigszins verstand heeft van smartphones ( elk kind vanaf 12) weet dat de BB bagger is. Op ze`n retour is als merk/bedrijf om over het besturingssysteem RIM maar te zwijgen. Doe het dan eens goed. Ga dan als politie NL bv voor Windowsphone 8. Alle systemen draaien al op Windows. Om dan een koppeling te maken tussen die systemen en de smartphone is vele malen makkelijker en goedkoper. Maar het argument voor BB zal wel het toetsenbordje zijn....


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #21 Gepost op: 11 juli 2012, 11:54:17
Maar het argument voor BB zal wel het toetsenbordje zijn....
Ik geloof dat het grootste argument was dat je de BB niet kan aftappen door derde (iets waar tijdens die revoluties in noord afrika de toenmalige leiders niet happy over waren).
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #22 Gepost op: 11 juli 2012, 13:07:40
Snap alleen niet waarom er voor BB is gekozen. Iedereen die enigszins verstand heeft van smartphones ( elk kind vanaf 12) weet dat de BB bagger is. Op ze`n retour is als merk/bedrijf om over het besturingssysteem RIM maar te zwijgen. Doe het dan eens goed. Ga dan als politie NL bv voor Windowsphone 8. Alle systemen draaien al op Windows. Om dan een koppeling te maken tussen die systemen en de smartphone is vele malen makkelijker en goedkoper. Maar het argument voor BB zal wel het toetsenbordje zijn....
BB heeft misschien niet de meest "moderne" smartphone, op het gebied van beheer en beveiliging hebben ze hun ding wel op orde, iets wat net even zwaarder weegt. :)


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #23 Gepost op: 11 juli 2012, 14:02:07
In ZLD krijg je een telefoon als je thuis bereikbaar moet wezen, dus teamchefs, ME leden, recherche (Tact/Tech), BOT leden, wijkagenten en dergelijke. Collega's in het blauw hebben de simpele nokia op de auto. Wijkagenten en bijzondere lui lopen met een blackberry.

ik vind het niet erg hoor, geen eigen telefoon. Die moet je ook weer opnemen in je vrije tijd... En mail die je krijgt, lees je toch ondanks collega's zeggen dit niet te doen. Ik krijg maar 38 uur betaald, dus ik lees mijn mailtjes wel op het werk. Als ze me dringend nodig hebben, (en ik zou niet weten waarom) weten ze me toch wel te bereiken.

Infobevragingen doen we gewoon via de porto op het hoofdkanaal (gezien de drukte kan dat bij ons nog) Dan kan ook iedereen mee luisteren en kunnen collega's nog wel eens wat extra info doorgeven die bijvoorbeeld bij de meldkamer niet bekend is.

Wij hebben overigens wel een porto op de man. Ideaal. Iedereen zorgt goed voor zijn porto. Ik doe al 5/6 jaar met mijn porto zonder problemen.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #24 Gepost op: 11 juli 2012, 17:58:59
Wij moeten het doen met 2 diensttelefoons, terwijl er vaak 4 voertuigen/eenheden op de weg zijn  :D
Gelukkig heeft nu wel iedereen een eigen porto, alleen porto clips zijn er dan weer niet voor studenten (in theorie wel, in de praktijk niet).

Communicatie is blijkbaar niet overal het belangrijkste..


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #25 Gepost op: 11 juli 2012, 18:08:11
Bij ons heb je op het bureau gewoon een kast vol met porto's waar je er één uit kan pakken bij aanvang dienst. Kun je bijvoorbeeld ook een extra porto mee in een auto waar geen mob in zit voor het districtskanaal of de info.

Tot kwartiel 8 hebben studenten een Nokia, daarna een BB. Voor de rest heeft iedereen in het korps een BB, verschillende types al naar gelang je functie.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #26 Gepost op: 11 juli 2012, 19:26:28
Snap alleen niet waarom er voor BB is gekozen. Iedereen die enigszins verstand heeft van smartphones ( elk kind vanaf 12) weet dat de BB bagger is. Op ze`n retour is als merk/bedrijf om over het besturingssysteem RIM maar te zwijgen. Doe het dan eens goed. Ga dan als politie NL bv voor Windowsphone 8. Alle systemen draaien al op Windows. Om dan een koppeling te maken tussen die systemen en de smartphone is vele malen makkelijker en goedkoper. Maar het argument voor BB zal wel het toetsenbordje zijn....

Windowsphone 8? Dat is zo onstabiel als de pest!
Waarom BB? Niet het toetsenbordje hoor. BB kan dan voor de particulier apenballen zuigen(ik ben er tevreden mee eigenlijk), maar voor de zakelijke markt is BB goed geschikt. Het is niet voor niets één van de meest gebruikte merken bij het bedrijfsleven. Blackberry heeft bewezen de beste beveiliging voor telefoons te hebben, zeker in vergelijking met Iphone, Android en Windows phone:

Citaat
IT-organisaties dragen architectuur, security, schaalbaalheid en beheersbaarheid hoog in het vaandel wanneer het om platforms zoals de BlackBerrry gaat. Ze prijzen het ‘closed-loop’ systeem van het platform dat betrouwbaarheid en beveiliging in een onvoorspelbare wereld nagenoeg garandeert.

IT houdt van de BlackBerry Enterprise Server (BES), niet alleen vanwege het routeren van data, maar vooral omdat IT 420+ policies kan instellen, er ondersteuning is voor OTA-application push en black- of whitelisting toepast kan worden.

Voornamelijk vanwege het closed loop systeem, de constante verbinding met de eigen BB servers en het feit dat het voor een BB niet zo makkelijk is om er allemaal rotzooi op te zetten als op windows phones, iphones en android phones. Veel minder kwetsbaar voor virussen, trojans, keyloggers en malware.
Bovendien is (en wordt) de software samen met het bedrijfsleven ontwikkeld. Ideaal voor de politie dus. Al die moderne windows telefoons bevatten bovendien zoveel standaard rotzooi dat ze veel te onstabiel zijn.

Leuk voor de particulieren! Maar als je via een telefoon vertrouwelijke data gaat sturen (email, BVH etc.) gaat veiligheid boven mooi, leuk of snel.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #27 Gepost op: 11 juli 2012, 19:34:10
Windowsphone 8? Dat is zo onstabiel als de pest!

Grappig dat daar over gesproken wordt.. Windows Phone 8 is er nog niet eens :D

Echter windows phone 7.5 wel, draait als een trein. In een half jaar tijd slechts 2x vastgelopen bij mij. Zie het onstabiele niet bepaald. Maar dat is een andere discussie :)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #28 Gepost op: 11 juli 2012, 19:44:40
Aantal weten geleden mijn vertrouwde Nokia ingeleverd en er een Blackberry voor terug gekregen. Het is misschien niet de meest ideale smartphone, maar heb er tot nu toe alleen nog maar profijt van.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #29 Gepost op: 11 juli 2012, 19:52:09
Grappig dat daar over gesproken wordt.. Windows Phone 8 is er nog niet eens :D

Echter windows phone 7.5 wel, draait als een trein. In een half jaar tijd slechts 2x vastgelopen bij mij. Zie het onstabiele niet bepaald. Maar dat is een andere discussie :)

Dan heb ik het over de beta versie van windows 8 op de telefoons, die nog in dev. fase zit en idd nog niet beschikbaar is voor het publiek  ;).  Volgensmij is 7.8 wel al uitgebracht
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.