Alles omtrent mobiele diensttelefoons

Auteur Topic: Alles omtrent mobiele diensttelefoons  (gelezen 414517 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #30 Gepost op: 11 juli 2012, 20:42:12
Wat een luxe, wij mogen het doen met enkele dienstGSM's of je privételefoon...

Ook al?  :P
Twee dienst telefoons per team hier zo (2 oude Nokia's), terwijl we regelmatig met 4 of meer voertuigen/eenheden op de weg zitten.
Alle andere semi belangrijke personen krijgen echter wel een telefoon, ook al zetten sommige deze uit buiten dienst tijd  :-\

Wie weet.. ooit

Ik hoef echt geen telefoon op de man perse, maar ik wil wel kunnen beschikken over een dienst GSM als ik de straat op ga >:(


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #31 Gepost op: 11 juli 2012, 21:01:48
Eigenlijk is het wel raar dat studenten vanaf Q8 geen BB krijgen. Wij draaien gewoon mee in de noodhulp, hebben ook bevragingen nodig en moeten nu alsnog onze meldkamer belasten met infobevragingen terwijl deze regelmatig op crepeersterkte zit.

Dat vind ik zelf niet zo heel vreemd. Als student ben je nog niet volledig inzetbaar voor het korps en ben je bijna de helft van het jaar nog op de academie. Dan betaald het korps 12 maanden voor een abonnement waar de student eigenlijk maar 6 maanden gebruik maakt van de telefoon.  Zonde geld dus. Wat ik daar in tegen wel vreemd vind is dat er op de politieacademie (Amsterdam) geen mogelijkheden zijn om te bellen met het korps.

Waarom komt er niet gewoon een luxer systeem in de dienstauto. Dat je daar gelijk een goede integrale bevraging kan raadplegen. Nu kom je niet verder dan NAW gegevens. Dan hoef je alleen een aantal BB aan te schaffen en die bij het plot te leggen voor collega's die de straat op gaan. Stuk goedkoper. Kunnen we de rest van het budget besteden in andere belangrijkere zaken.

Bijvoorbeeld een eigen plek voor de Zulu buiten Schiphol zodat de Zulu ook eens op tijd komt als je hem nodig hebt, of een groter budget voor dienstwapen zodat we na een ruime testfase van een jaar gewoon de nummer 1 aanbeveling kunnen kiezen ipv de slechtste welke het voordeligst is. En zo kunnen we wel door gaan, het wordt tijd dat de hoge heren eens gaan kijken waar vraag naar is ipv alles maar klakkeloos aanschaffen. Het is maar goed dat dit geen commercieel bedrijf is, dan was het al lang over de kop gegaan.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #32 Gepost op: 12 juli 2012, 00:50:15
In Drenthe hebben we net allemaal Blackberry's Bold gekregen. En bijna iedereen is het er mee eens. Waaaaardeloos ding. Maar dan ook echt waardeloos. Traag, slecht te bedienen, klein scherm enz enz enz.
Achterhaald onding.

Doe liever een android S2 of S3, of een NOTE.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #33 Gepost op: 12 juli 2012, 00:59:47
Alsjeblieft geen Samsung. Rampen dingen.

Wij gebruiken de Torch. Wel een groot scherm en makkelijk te gebruiken. Niet de beste telefoons maar zolang BB de enige is die in een beveiligde omgeving kan werken en toestaat dat het toestel volledig vergrendeld kan worden en alleen het beveiligde netwerk van de politie kan gebruiken zal er geen ander toestel voor in de plaats komen.
Overigens zijn de op persoon toegewezen toestellen wel voorzien van mobiel bevragen, maar de toestellen voor algemeen gebruik niet :(
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #34 Gepost op: 12 juli 2012, 05:00:19
Mmmm.... om even aan te geven: Iedereen in ons korps heeft een BB verstrekt gekregen. Mail, infobevraging, foto's mailen enz enz enz.... en je kunt er ook nog mee bellen. Daarbij ook portfoon op de persoon verstrekt met een eigen kast met laadpunt. Ik zeg ideaal... plotseling is iedereen toch zuinig op ze spullen.... O0
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #35 Gepost op: 12 juli 2012, 05:53:47
Alsjeblieft geen Samsung. Rampen dingen.

Ach ja daarom zijn de Samsung S2 en S3 ook de best verkochte telefoons. Omdat het rampen-dingen zijn.
En nog worden ze massaal verkocht. Zelfs de anderhalf jaar oude S2 nog... O0

In elk geval alles beter dan die waardeloze zwarte bessen.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #36 Gepost op: 12 juli 2012, 06:57:29
Hangt er net vanaf waarvoor je ze gebruikt.
Als politie zijnde heb je hele andere eisen dan consument zijnde.

De Blackberry's zijn ook niet "keihard", mocht er in de toekomst een andere fabrikant zijn die kan voldoen aan de wensen dan zal daar ook naar gekeken worden.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #37 Gepost op: 12 juli 2012, 08:22:27
Ach ja daarom zijn de Samsung S2 en S3 ook de best verkochte telefoons. Omdat het rampen-dingen zijn.
En nog worden ze massaal verkocht. Zelfs de anderhalf jaar oude S2 nog... O0

In elk geval alles beter dan die waardeloze zwarte bessen.

Anderhalf jaar terug was BB ook nog hip en trendy. Ik heb zowel de S1 als de S2 gehad, maar enorm veel problemen met beide gehad en mijn partner ook... Nu een HTC en een verademing  O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #38 Gepost op: 12 juli 2012, 14:51:40
Dan heb ik het over de beta versie van windows 8 op de telefoons, die nog in dev. fase zit en idd nog niet beschikbaar is voor het publiek  ;).  Volgensmij is 7.8 wel al uitgebracht
windows 8 voor de PC versie is in de dev fase inderdaad. Microsoft is nu bezig met de Windows Phone versie 7.5 uit te rollen. Afijn, lekker off-topic :D


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #39 Gepost op: 12 juli 2012, 16:43:27
In Groningen hebben we als executieven inmiddels al bijna 10 jaar een gsm op de man verstrekt. Vorig jaar is een simpel Nokiaatje (die het wel altijd deed) omgeruild voor een HTC Legend.

Onbeperkt bellen, sms'en en internetten. Als de HTC nu stuk gaat krijg je er een Blackberry voor terug maar daar hoor ik weinig positiefs over dus HTC heel houden...