Alles omtrent mobiele diensttelefoons

Auteur Topic: Alles omtrent mobiele diensttelefoons  (gelezen 414455 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #40 Gepost op: 12 juli 2012, 17:53:59
...wat als nadeel heeft ... dat elke porto weer anders is ingesteld waardoor je die eerst kan veranderen voor dat je op pad gaat. Nu ik op A'foort zit heb ik wel de porto en telefoon op de man dat vind ik toch een hele verademing.

Ik vindt het een nadeel dat je bij begin dienst je porto niet opnieuw hoeft in te stellen. Het kan dan gebeuren dat niet alleen de porto de zelfde instelling heeft ... maar dat de gebruiker de instelling heeft dat de meldkamer indien nodig ze wel in de juiste groep sleept en de routine van even snel een andere gebruikersgroep instellen verloren gaat.

Just my two cents.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #41 Gepost op: 12 juli 2012, 18:57:27
ik vind het niet erg hoor, geen eigen telefoon. Die moet je ook weer opnemen in je vrije tijd... En mail die je krijgt, lees je toch ondanks collega's zeggen dit niet te doen. Ik krijg maar 38 uur betaald, dus ik lees mijn mailtjes wel op het werk. Als ze me dringend nodig hebben, (en ik zou niet weten waarom) weten ze me toch wel te bereiken.

Nee hoor, er zit gewoon een uitknop op als je geen piket oid hebt.

Dat vind ik zelf niet zo heel vreemd. Als student ben je nog niet volledig inzetbaar voor het korps en ben je bijna de helft van het jaar nog op de academie. Dan betaald het korps 12 maanden voor een abonnement waar de student eigenlijk maar 6 maanden gebruik maakt van de telefoon.  Zonde geld dus. Wat ik daar in tegen wel vreemd vind is dat er op de politieacademie (Amsterdam) geen mogelijkheden zijn om te bellen met het korps.

Weetje wat pas zonde geld is. Een Nokia krijgen, splinternieuw geen krasje te zien en vervolgens na 2(!!) maanden deze telefoon inruilen voor een blackberry. Nokia wordt in een grote doos gemieterd ter vernietiging te samen met tientallen andere gloednieuwe Nokia's.  

Daarnaast werkt bijna elk korps met de regeling dat op een vrije academiedag er in het korps gewerkt moet worden en ben ik op school ook regelmatig nog praktijkzaken aan het doen. Dus dat zonde geld vind ik behoorlijk meevallen. Ik denk dan ook dat een Blackberry vanaf Q8 een goede toevoeging is.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #42 Gepost op: 12 juli 2012, 21:17:27
Ik vindt het een nadeel dat je bij begin dienst je porto niet opnieuw hoeft in te stellen. Het kan dan gebeuren dat niet alleen de porto de zelfde instelling heeft ... maar dat de gebruiker de instelling heeft dat de meldkamer indien nodig ze wel in de juiste groep sleept en de routine van even snel een andere gebruikersgroep instellen verloren gaat.

Just my two cents.
Bij ons is het zo dat voor de vaste porto's dat die al gekoppeld zijn aan een naam. Deze hoeven dus alleen status indienst te geven en dan kan je op pad. Bij de wisselporto's, die we op schiphol hebben, moet je na status dus aan de meldkamer doorgeven wie je bent, met wie je loopt, op welk kanaal je gaat en eventueel welke telefoon je mee hebt. Daarnaast kunnen een aantal ****** personen niet omgaan met die porto's en laten ze dus in allerlei standen achter waardoor degene na hun eerst mag uitvogelen hoe het weer op de normale manier te zetten en dan nog hopen dat er genoeg prik in zit.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #43 Gepost op: 12 juli 2012, 21:49:50
Nee hoor, er zit gewoon een uitknop op als je geen piket oid hebt.

Weetje wat pas zonde geld is. Een Nokia krijgen, splinternieuw geen krasje te zien en vervolgens na 2(!!) maanden deze telefoon inruilen voor een blackberry. Nokia wordt in een grote doos gemieterd ter vernietiging te samen met tientallen andere gloednieuwe Nokia's.  

Daarnaast werkt bijna elk korps met de regeling dat op een vrije academiedag er in het korps gewerkt moet worden en ben ik op school ook regelmatig nog praktijkzaken aan het doen. Dus dat zonde geld vind ik behoorlijk meevallen. Ik denk dan ook dat een Blackberry vanaf Q8 een goede toevoeging is.

A-A heeft deze regeling in ieder geval niet. Daarnaast hoor ik van veel collega's die wel onder die regeling vallen zij tijdens die vrije academiedagen niet naar buiten mogen en dus binnen zitten. De meeste bureau's hebben binnen genoeg telefoons tot de beschikking dus de toegevoegde waarden van een eigen mobiel als student zijnde zie ik nog niet.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #44 Gepost op: 12 juli 2012, 21:52:10
A-A heeft deze regeling in ieder geval niet. Daarnaast hoor ik van veel collega's die wel onder die regeling vallen zij tijdens die vrije academiedagen niet naar buiten mogen en dus binnen zitten. De meeste bureau's hebben binnen genoeg telefoons tot de beschikking dus de toegevoegde waarden van een eigen mobiel als student zijnde zie ik nog niet.

Ja dat is inderdaad behoorlijk per regio verschillend. Bij ons is het een normale zaak om tijdens een vrije dag een noodhulpdienst te draaien. Bij ons was het overigens zo dat voordat de verstrekking op de man er onvoldoende telefoons waren en dat was behoorlijk frustrerend tijdens een dienst.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 13 juli 2012, 00:22:24
Ik krijg als toekomstige BOA ook een diensttelefoon, wat voor 1 dit is: geen idee.


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #46 Gepost op: 30 juli 2012, 17:36:08
In hoeverre is inmiddels bekend op welke termijn iedere diender een BB verstrekt gaat krijgen?
In het blad 'Blauw' had ik gelezen dat de telefoon ook voorzien gaat worden van een bonnen- applicatie. De kennisgeving zal niet meer verstrekt worden ( het gele bonnetje zal verdwijnen)
Iemand meer info?


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #47 Gepost op: 30 juli 2012, 19:39:56
In hoeverre is inmiddels bekend op welke termijn iedere diender een BB verstrekt gaat krijgen?
In het blad 'Blauw' had ik gelezen dat de telefoon ook voorzien gaat worden van een bonnen- applicatie. De kennisgeving zal niet meer verstrekt worden ( het gele bonnetje zal verdwijnen)
Iemand meer info?

Goh dat is pas 2 jaar na stadswacht Rotterdam. Wat een progressieve organisatie  98uiye
Hobby Bobby eenheid Den Haag


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #48 Gepost op: 30 juli 2012, 21:51:22
Goh dat is pas 2 jaar na stadswacht Rotterdam. Wat een progressieve organisatie  98uiye

Ook wel iets meer geld mee gemoeid denk ik zo :-\


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #49 Gepost op: 31 juli 2012, 00:07:28
Ook wel iets meer geld mee gemoeid denk ik zo :-\
Wat ik heb begrepen is dat er binnen Rotterdam de afspraak was dat er een bepaald percentage van de besparingen werd teruggevoerd in de innovatiepot en dat lukte zo goed dat het percentage nu stuk lager ligt  0098
Hobby Bobby eenheid Den Haag