Alles omtrent mobiele diensttelefoons

Auteur Topic: Alles omtrent mobiele diensttelefoons  (gelezen 421991 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #840 Gepost op: 30 oktober 2015, 17:41:55
Citaat van: Senior GGP link=msg=1380998 date=1446159451
Ook de media zijn door de Korpsleiding geïnformeerd zo te zien...

Politie krijgt nieuw wapen: het mobieltje http://s.ad.nl/4173962
Mooi, gelijk even doorsturen naar alle docenten O0

Ps: vraag aan iemand in het blauw: is het mogelijk om thuis op je @politie.nl e-mail adres te komen of op intranet via internet? ( mag ook via PB )
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #841 Gepost op: 30 oktober 2015, 18:11:37
Ja, vraag telewerken aan via je leidinggevende. :)


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #842 Gepost op: 2 november 2015, 06:42:04
PS; ik heb een Makhai telefoontasje op de site van Nijmeegs Jopie aangeschaft voor EUR 14.00. Goede kwaliteit en de S5 pas er mét Otterbox hoesje om heen. Bonnetje via YF ingediend. (MAKHAI Phone Pouch XXL)


http://www.jopieswebshop.nl/index.asp?choice=artikelen&catchoice=security&prodchoice=security (6e artikel van onderen)

Hier nog een alternatieve link (geen ervaring met dit bedrijf)

http://www.eusuco.nl/webshop/index.php?_a=product&product_id=1781


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #843 Gepost op: 2 november 2015, 07:22:25
Ben benieuwd of je hem gedeclareerd krijgt... ::)
Ik heb hem niet nodig. Hangt al genoeg aan de koppel. Ik heb het aantal zakken even geteld.
6 in de broek, 5 in de jas, 2 op het vhv. En in elk van die zakken past hij.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #844 Gepost op: 2 november 2015, 07:30:02
4 euro via AliExpress.com. Perfect O0

http://m.aliexpress.com/item/1787369221.html
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #845 Gepost op: 2 november 2015, 10:46:42
Past de S5 daarin inclusief de Otterbox, 0501 ?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #846 Gepost op: 4 november 2015, 17:09:47
Zorgen om veiligheid nieuwe politie-app

VANDAAG, 16:53REGIO

De speciale mobiele politie-app, die vanaf volgend jaar door 33.000 agenten wordt gebruikt, vormt een levensgroot gevaar. Dat zegt Jaap-Henk Hoepman, directeur van het Privacy & Identity Lab van de Radboud Universiteit Nijmegen, tegen Omroep Gelderland.

Volgend jaar krijgen agenten op straat de beschikking over een app op hun telefoon waarmee direct persoonsgegevens opgevraagd kunnen worden. Nu moeten agenten daarvoor naar een politiebureau. Straks kan op straat meteen bekeken worden of er boetes openstaan, of er een strafblad is en of de juiste identiteit is opgegeven.

Gevaarlijk
"Zeer gevoelige informatie dus", zegt Hoepman. "En gevoelige informatie is interessant voor criminelen. Wat me zorgen baart is dat de agenten de telefoon ook privé gaan gebruiken. Het is al moeilijk zat om in hackers een beschermde omgeving buiten de deur te houden, maar 33.000 agenten die een telefoon met toegang tot zeer gevoelige informatie privé gaan gebruiken, dat is niet handig."

Hoepman wijst op de verschillende manieren waarop kwaadaardige software toegang zou kunnen krijgen tot politiegegevens. Een agent kan rechtstreeks benaderd worden met een mailtje, waarin staat dat er een update beschikbaar is. Criminelen zetten in die update schadelijke software. Maar het kan ook zijn dat een malafide app-ontwikkelaar er per ongeluk achterkomt dat hij toegang heeft tot een telefoon van de politie.

Politievakbond ook bezorgd
Ook de politievakbond ACP is bezorgd over de app en hoopt dat de telefoons goed beschermd zijn tegen hackers. "Ieder systeem kent zijn zwakheid", reageert voorzitter Gerrit van de Kamp tegen persbureau ANP. "In deze techniek zitten risico's. De politie is hier ook op gewezen. Wij hopen dat ze bij de politie hier goed naar hebben geluisterd en maatregelen hebben genomen. De praktijk zal het leren."

De Nationale Politie zegt dat de telefoon veilig is omdat voor toegang tot de gevoelige gegevens ingelogd moet worden. Voor privégebruik moet ook worden ingelogd en zo blijft het gebruik gescheiden.



'Gebruik speciale politie-app zet deur open voor criminelen'

WOENSDAG 4 NOVEMBER 2015, 14:15

NIJMEGEN - De speciale mobiele politie-app, die volgend jaar door 33.000 agenten wordt gebruikt, vormt een levensgroot gevaar. Dat zegt Jaap-Henk Hoepman, directeur van het Privacy & Identity Lab van de Radboud Universiteit Nijmegen.

Volgend jaar krijgen agenten op straat de beschikking over een app waarmee direct persoonsgegevens opgevraagd kunnen worden. Nu moeten agenten daarvoor naar een politiebureau. Straks kan op straat meteen bekeken worden of er boetes openstaan, of er een strafblad is en of de juiste identiteit is opgegeven.

Privégebruik gevaarlijk
'Zeer gevoelige informatie dus,' zegt Jaap-Henk Hoepman. 'en gevoelige informatie is interessant voor criminelen. Wat me zorgen baart is dat de agenten de telefoon ook privé gaan gebruiken. Het is al moeilijk zat om in een beschermde omgeving hackers buiten de deur te houden, maar 33.000 agenten die een telefoon met toegang tot zeer gevoelige informatie privé gaan gebruiken, dat is niet handig.'

Neefje wil spelletje spelen
'Het probleem is dat er apps op die telefoon worden geïnstalleerd,' zegt Hoepman.  'Een agent of zijn neefje wil een spelletje spelen bijvoorbeeld. Als dat apps zijn die software hebben waardoor je toegang krijgt tot de telefoon, is de kans levensgroot dat er ook toegang verkregen kan worden tot politie-informatie.' Hij wijst op de verschillende manieren waarop dat kan. Een agent kan rechtstreeks benaderd worden met een mailtje, met daarin de mededeling dat er een update beschikbaar is. Criminelen zetten in die update schadelijke software. Maar het kan ook zijn dat een malafide app-ontwikkelaar er per ongeluk achterkomt dat hij toegang heeft tot een telefoon van de politie.

Hoepman snapt dat er de behoefte is om op straat snel over gegevens te kunnen beschikken. 'Maar ik raad aan om dat te doen met een telefoon die alleen op het werk wordt gebruikt. Dan staat die telefoon rechtstreeks onder controle van deskundigen van de politie die bepalen wat er op die telefoon wordt geïnstalleerd. Daarmee beperk je de risico's enorm.'

De Nationale Politie zegt dat de telefoon veilig is omdat voor toegang tot de gevoelige gegevens ingelogd moet worden. Voor privégebruik moet ook worden ingelogd en zo blijft het gebruik gescheiden.
Samen sterk in de hulpverlening!


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #847 Gepost op: 4 november 2015, 17:14:36
Citaat
Volgend jaar krijgen agenten op straat de beschikking over een app waarmee direct persoonsgegevens opgevraagd kunnen worden. Nu moeten agenten daarvoor naar een politiebureau. Straks kan op straat meteen bekeken worden of er boetes openstaan, of er een strafblad is en of de juiste identiteit is opgegeven.

Juist. Zie je maar weer hoe goed de media geïnformeerd is, want volgens mij kunnen we dat al jaren.

Ik moet er trouwens niet aan denken om hem ook privé te gebruiken, maar dat ter zijde.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #848 Gepost op: 4 november 2015, 17:49:24
Citaat van: silque link=msg=1381462 date=1446457602
Past de S5 daarin inclusief de Otterbox, 0501 ?

Jazeker!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #849 Gepost op: 4 november 2015, 19:33:19
Juist. Zie je maar weer hoe goed de media geïnformeerd is, want volgens mij kunnen we dat al jaren.

Ik moet er trouwens niet aan denken om hem ook privé te gebruiken, maar dat ter zijde.
Inderdaad. Dat kon met de BB al.