SIGMA Amsterdam-Amstelland zoekt nieuwe leden. (start opleiding september 2012)

Auteur Topic: SIGMA Amsterdam-Amstelland zoekt nieuwe leden. (start opleiding september 2012)  (gelezen 3403 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Voor het SIGMA team (Snel Inzetbare Groep ter Medische Assistentie) Amsterdam - Amstelland van het Nederlandse Rode Kruis zijn wij op zoek naar nieuwe leden die ons team willen versterken. Het SIGMA team ondersteunt de ambulancediensten bij rampen en calamiteiten. Om lid te worden het SIGMA team moet je eerst de HOC opleiding (Hulpverlenen bij Ongevallen en Calamiteiten) volgen.

In september zal er een nieuwe HOC opleiding starten. De opleiding zal in de periode september 2012-februari 2013 op een aantal zaterdagen en doordeweekse avonden worden gegeven. In de opleiding zal onder andere aandacht besteed worden aan de theorie en praktijk van het hulpverlenen bij calamiteiten of grootschalige ongelukken. Daarnaast komt de organisatie van de rampenhulpverlening en materiaalkennis aan bod.

Als je slaagt voor de opleiding word je lid van het SIGMA team. Als SIGMA lid wordt daarna van je verwacht dat je de maandelijkse herhalingslessen bijwoont en deelneemt aan (multidisciplinaire) oefeningen en (preventieve) inzetten.

Kandidaten dienen in het bezit te zijn van een Eerste Hulp diploma en moeten dit ook geldig houden.

Onze opkomstplaats is bij de Valkenburgerstraat in Amsterdam. Hier moet je (normaal gesproken) binnen een half uur kunnen zijn, dus zoeken we naar personen die in Amsterdam of directe omgeving wonen/werken.

Gelet op de paraatheid genieten medewerkers van politie, brandweer, (SEH) verpleegkundigen en personen die daarvoor in opleiding zijn niet de voorkeur.

Wil je meer informatie over het SIGMA team of de HOC opleiding of jezelf aanmelden, stuur me dan een PM zodat ik je de contactgegevens van ons (Plaatsvervangend) Hoofd Geneeskundige Eenheid kan geven. Zij zullen contact met je opnemen en een afspraak maken voor een intakegesprek.

RemcoV


! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Graag wil ik meer info over de opleiding hebben.

Ook heb ik nog een andere vraag, waarom staat deze vacature niet op de site van het NRK terwijl er wel recent andere vacatures zijn geplaatst?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Welke info zoek je specifiek? Dat helpt de diverse mensen beter om je vragen te beantwoorden.


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Graag wil ik meer info over de opleiding hebben.

Ook heb ik nog een andere vraag, waarom staat deze vacature niet op de site van het NRK terwijl er wel recent andere vacatures zijn geplaatst?

Dag Kens62,

Als je aan geeft wat je over de opleiding wilt weten dan beantwoord ik graag je vragen. Ook kan ik je de contactgegevens van ons hoofd en plaatsvervangend hoofd geven. (Zet ik voor je in een PM. Ik wil hier niet zomaar hun prive e-mail adres vermelden)

De vacature is in eerste instantie kort geleden rechtstreeks uitgezet bij Eerste Hulpverleners in het netwerk van het Rode Kruis Amsterdam. Tijdens de herhalingsles afgelopen dinsdag heb ik aangegeven dat het mij handig leek de vacature ook hier bekend te maken zodat ook anderen de mogelijkheid hebben te reageren.
Ik kan zelf geen vacatures plaatsen op de website van het Rode Kruis. De reden waarom iemand anders dat (nog) niet gedaan heeft is gissen voor mij.  98uiye

RemcoV
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !