Nationale Politie: het Real Time Intelligence Center (RTIC)

Auteur Topic: Nationale Politie: het Real Time Intelligence Center (RTIC)  (gelezen 21306 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #40 Gepost op: 2 januari 2013, 22:13:24
Dank Skippy en PietjePuk
tweetdeck gebruik ik zelf nadeel wat ik merk is dat je maar op 2 woorden tegelijk kan zoeken per kolom die je open
hebt staan en onesite.nl ga ik niet gebruiken die lijkt wel een extreme vorm van ADHD te hebben.

De linkjes van PietjePuk ga ik nog nader bekijken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #41 Gepost op: 2 januari 2013, 22:13:39
Dat zijn er best wel veel dan, worden ze allemaal continu bediend?
Lijkt me trouwens wel een mooie job. (de hele dag een beetje computeren)  ;)
Recentelijk en dienst mee gelopen in en regio waar het RTIC al. Een eenheid die onderweg was naar een melding van 'geluidsoverlast' kreeg over de porto van het RTIC te horen dat in de uren er voor door de zoon des huizes was getwitterd over drug gebruik en nogal 'grote' woorden. Toch extra info waarmee jr die voordeur binnen stapt. :)


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #42 Gepost op: 2 januari 2013, 22:15:58
Dank Skippy en PietjePuk
tweetdeck gebruik ik zelf nadeel wat ik merk is dat je maar op 2 woorden tegelijk kan zoeken per kolom die je open
hebt staan en onesite.nl ga ik niet gebruiken die lijkt wel een extreme vorm van ADHD te hebben.

De linkjes van PietjePuk ga ik nog nader bekijken.
'nadeel'is dat elke website zo haar voor en nadelen heeft. Er is geen complete website die prefect is. De een kan je zoek resultaten bijvoorbeeld wel exporteren en de ander weer niet. :)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #43 Gepost op: 2 januari 2013, 22:20:14
Recentelijk en dienst mee gelopen in en regio waar het RTIC al. Een eenheid die onderweg was naar een melding van 'geluidsoverlast' kreeg over de porto van het RTIC te horen dat in de uren er voor door de zoon des huizes was getwitterd over drug gebruik en nogal 'grote' woorden. Toch extra info waarmee jr die voordeur binnen stapt. :)

Inderdaad, maar was dit adres nog niet bekend op de interne dan?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #44 Gepost op: 2 januari 2013, 22:25:38
Inderdaad, maar was dit adres nog niet bekend op de interne dan?
Durf ik je niet met 100% zekerheid te zeggen. (Krijg niet alles mee natuurlijk) maar deze aanvullende info kwam van Twitter gevonden door het RTIC. :)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #45 Gepost op: 2 januari 2013, 22:34:41
Durf ik je niet met 100% zekerheid te zeggen. (Krijg niet alles mee natuurlijk) maar deze aanvullende info kwam van Twitter gevonden door het RTIC. :)

Dus het bewijst nu al zijn nut. Knap! (en mooi natuurlijk)
Tja, het kan net dat ene verschil maken natuurlijk. Hoe leeft het onder de dienders? Wordt het met open armen ontvangen of is er nog het (misschien) nuchtere schuine oog wat er naar kijkt.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #46 Gepost op: 2 januari 2013, 23:12:09
Dus het bewijst nu al zijn nut. Knap! (en mooi natuurlijk)
Tja, het kan net dat ene verschil maken natuurlijk. Hoe leeft het onder de dienders? Wordt het met open armen ontvangen of is er nog het (misschien) nuchtere schuine oog wat er naar kijkt.
Alles heeft tijd nodig natuurlijk, maar geloof dat er veel zijn die de toegevoegde waarde wel zien. :)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #47 Gepost op: 7 november 2013, 00:55:40
Data-analisten steeds belangrijker voor politiewerk
Data-analisten steeds belangrijker voor politiewerk
RTVOost
Gepubliceerd op 4 nov 2013
Citaat
De politie Oost-Nederland kan niet meer zonder het werk van data-analisten. Door alle beschikbare gegevens over misdaad en criminaliteit in de computer in te voeren en te delen kunnen steeds vaker zaken worden opgelost.

Bekijk het volledige bericht op: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default....
Samen sterk in de hulpverlening!