Foutje van verkeersregelaar

Auteur Topic: Foutje van verkeersregelaar  (gelezen 15497 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #10 Gepost op: 16 juli 2012, 15:56:43
Tja, en ik ben van mening dat zo iemand van de organisaties dus gewoon een All Area bandje moet krijgen. Als een beveiliger iemand door laat omdat die een of ander l#l verhaal op hangt is het ook niet goed.

Een vrijwillige brandweerman die met zijn ID kaart probeert een festival/concert binnen te komen moet je niet hebben natuurlijk. Zou er wat mij betreft ook aan liggen of iemand in volledig uniform loopt of niet. Aan de andere kant, bij een concert in de ArenA heb ik ook wel gehoord dat allerhande stadswachten en wijkagenten etc. uit groot Amsterdam langs kwamen om hun diensten te verrichten (om het zo maar even te noemen).

Kortom, dit soort zaken moet je gewoon vooraf goed regelen en niet aan de individuele interpretatie van de VKR/beveiliger over laten. Die interpretatievrijheid wordt ze namelijk nogal eens ontnomen...

RemcoV

Ik had het duidelijker moeten vertellen, Deze man was al een hele tijd aanwezig voordat het kook evenement begon, en hij was ook geintroduceerd.
ze hadden hem voor de duidelijkheid misschien wel een bandje kunnen geven.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #11 Gepost op: 16 juli 2012, 16:04:03
Is dit een Prio1 melding geweest? Zoja, dan is het heel simpel. Met prio1 heb je vrijstelling van het RVV, dus ook voor stoptekens.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #12 Gepost op: 16 juli 2012, 16:08:19
Punt 1. Ik mis de bron van het artikel.

Punt 2. Het verhaal in het artikel wordt maar voor waar aangenomen en hop, direct de beschuldigende vinger naar de verkeersregelaar zonder de details te kennen.

Grote evenementen zoals dit vereisen afstemming tussen de organisatie van het evenement, de uitvoerende partijen (beveiliging, verkeersregelaars, etc.) en de hulpdiensten. Dat wordt vastgelegd in een draaiboek en dit draaiboek behoort aan alle partijen te worden toegestuurd, en zonodig te worden getraind. Dat betekent echter niet dat alle partijen zich daar dan ook aan houden. Ik heb al te vaak meegemaakt dat er ergens in de communicatie iets misging. Een verkeersregelaar die niet wist dat een hulpdienst er wel door mag, een hulpdienst die een verouderd draaiboek bij zich heeft... Dat soort zaken gebeurt. Dat moet je evalueren en voor een volgende keer verbeteren. Het laatste wat je wil is met een beschuldigende vinger naar elkaar wijzen, en dan zeker niet in de media.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #13 Gepost op: 16 juli 2012, 16:10:43
Is dit een Prio1 melding geweest? Zoja, dan is het heel simpel. Met prio1 heb je vrijstelling van het RVV, dus ook voor stoptekens.
Een vrijstelling van het RVV wil niet zeggen dat je er ook daadwerkelijk door kunt, beste Vroemvroem  ;)

Als de weg daadwerkelijk volledig geblokkeerd is (door spullen, opbrekingen, etc.), is het soms verstandiger om niet als een blinde kip met je vrijstelling te wapperen maar even te luisteren naar een verkeersregelaar...
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #14 Gepost op: 16 juli 2012, 16:27:01
Punt 1. Ik mis de bron van het artikel.

Punt 2. Het verhaal in het artikel wordt maar voor waar aangenomen en hop, direct de beschuldigende vinger naar de verkeersregelaar zonder de details te kennen.

Grote evenementen zoals dit vereisen afstemming tussen de organisatie van het evenement, de uitvoerende partijen (beveiliging, verkeersregelaars, etc.) en de hulpdiensten. Dat wordt vastgelegd in een draaiboek en dit draaiboek behoort aan alle partijen te worden toegestuurd, en zonodig te worden getraind. Dat betekent echter niet dat alle partijen zich daar dan ook aan houden. Ik heb al te vaak meegemaakt dat er ergens in de communicatie iets misging. Een verkeersregelaar die niet wist dat een hulpdienst er wel door mag, een hulpdienst die een verouderd draaiboek bij zich heeft... Dat soort zaken gebeurt. Dat moet je evalueren en voor een volgende keer verbeteren. Het laatste wat je wil is met een beschuldigende vinger naar elkaar wijzen, en dan zeker niet in de media.

De Gelderlander

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/vierdaagse/wandelen/11390977/Beveiliging-Wedren-houdt-brandweer-tegen.ece
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #15 Gepost op: 16 juli 2012, 16:33:39
Verkeersregelaars zijn soms vervelend, maar het zijn wel mensen die samen met de hulpdiensten een evenement in goede banen moeten leiden. Om dan zo agressief te reageren tegen een functie waar je mee moet samenwerken slaat natuurlijk nergens op.

En voor de rest ben ik het met de meesten eens die het hebben over draaiboeken. Daar hoort natuurlijk ook een calamiteitenroute in te staan. En de verkeersregelaas moeten daar weet van hebben.


Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
Reactie #16 Gepost op: 16 juli 2012, 16:47:47
Zelfs een ambulance zonder sirene of blauw blauw moeten we doorlaten gaan aangezien wij niet kunnen zien op het om een B vervoer gaat.

Als beroepsregelaar hou ik eigenlijk het volgende principe aan:
blauw-blauw is zonder morren door, sterker nog, ik zal pogen juist het andere verkeer te stoppen.
zonder blauw-blauw gaan we even overleggen, en probeer ik een acceptabel alternatief te hebben danwel in overleg door.

oh en voor degene die iets had van dat zijn overgepensioneerden... $me=35jaartjes....  98uiye
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #17 Gepost op: 16 juli 2012, 16:59:08
Een vrijstelling van het RVV wil niet zeggen dat je er ook daadwerkelijk door kunt, beste Vroemvroem  ;)

Als de weg daadwerkelijk volledig geblokkeerd is (door spullen, opbrekingen, etc.), is het soms verstandiger om niet als een blinde kip met je vrijstelling te wapperen maar even te luisteren naar een verkeersregelaar...
Schijnbaar wel, hekje opzij en ze konden erlangs volgens het bericht...


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #18 Gepost op: 16 juli 2012, 16:59:57
Als beroepsregelaar hou ik eigenlijk het volgende principe aan:
blauw-blauw is zonder morren door, sterker nog, ik zal pogen juist het andere verkeer te stoppen.
zonder blauw-blauw gaan we even overleggen, en probeer ik een acceptabel alternatief te hebben danwel in overleg door.

oh en voor degene die iets had van dat zijn overgepensioneerden... $me=35jaartjes....  98uiye

Ik ben ook maar net een maand 28 :)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #19 Gepost op: 16 juli 2012, 17:08:41
Enkele berichten verwijderd. Een mening hebben oké, beledigen dan wel aanzetten tot geweld is niet oké