Foutje van verkeersregelaar

Auteur Topic: Foutje van verkeersregelaar  (gelezen 15498 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #40 Gepost op: 18 juli 2012, 11:18:00
Hear, hear! Leve de verbindingsbak van de politie!  098uo

Ehm, in mijn ervaring mogen wij daar geen eens een verbindingsman plaatsen. Daar hebben wij dan zelf een auto voor.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #41 Gepost op: 18 juli 2012, 14:00:29
Punt 1. Ik mis de bron van het artikel.

Punt 2. Het verhaal in het artikel wordt maar voor waar aangenomen en hop, direct de beschuldigende vinger naar de verkeersregelaar zonder de details te kennen.

Grote evenementen zoals dit vereisen afstemming tussen de organisatie van het evenement, de uitvoerende partijen (beveiliging, verkeersregelaars, etc.) en de hulpdiensten. Dat wordt vastgelegd in een draaiboek en dit draaiboek behoort aan alle partijen te worden toegestuurd, en zonodig te worden getraind. Dat betekent echter niet dat alle partijen zich daar dan ook aan houden. Ik heb al te vaak meegemaakt dat er ergens in de communicatie iets misging. Een verkeersregelaar die niet wist dat een hulpdienst er wel door mag, een hulpdienst die een verouderd draaiboek bij zich heeft... Dat soort zaken gebeurt. Dat moet je evalueren en voor een volgende keer verbeteren. Het laatste wat je wil is met een beschuldigende vinger naar elkaar wijzen, en dan zeker niet in de media.
Bron is deze met verwijzing naar de krant. Daar heb ik het op gevonden.
http://www.beveiligingnieuws.nl/nieuws/15019/Beveiliging_houdt_brandweer_tegen.html
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/vierdaagse/wandelen/11390977/Beveiliging-Wedren-houdt-brandweer-tegen.ece


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #42 Gepost op: 11 mei 2013, 19:55:52
Tijdens de jaarlijkse avond cursus die wij krijgen binnen de gemeente word ons ten allertijden verteld hulpdiensten door te laten...
Zelfs een ambulance zonder sirene of blauw blauw moeten we doorlaten gaan aangezien wij niet kunnen zien op het om een B vervoer gaat. Ik snap deze verkeersregelaar dus echt niet hoe hij er bij komt om de hulpdiensten tegen te houden... Het zal zijn eigen huis maar zijn dat in de fik staat... De verkeersregelaar zal er denk ik wel van geleerd hebben...

@EHV-ertje, waarom gelijk geweld gebruiken? Een ander topic gaat over geweld tegen hulpverleners... uhm, naar mijn mening is geweld door hulpverleners ook niet welkom... Kan me de frustie brandweerman ook wel voorstellen natuurlijk.. En ik hoop dat de verkeersregelaar een behoorlijke berisping heeft gekregen...

Klopt, de cursusleider liet sowieso weten dat het verstandig om het verkeer pas stil te zetten als een HV voertuig gepasseerd is. Je weet nooit waar ze naar op weg zijn.