Brandweeronderwijs moet verbeteren

Auteur Topic: Brandweeronderwijs moet verbeteren  (gelezen 3838 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Gepost op: 17 juli 2012, 06:47:13
DEN HAAG - Het brandweeronderwijs moet worden versterkt. Minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie heeft daartoe maandag een convenant gesloten met vertegenwoordigers van de gemeenten, brandweer, opleidingen en vakorganisaties.

Het doel is om binnen drie jaar te komen tot de oprichting van één opleidingsinstituut met een aantal vestigingen in het land.
Verder moet het onderwijs worden vernieuwd en moet er een uniforme aanpak komen van het bijscholen en oefenen in alle 25 veiligheidsregio's.
Opstelten tekende de overeenkomst met de VNG, het Veiligheidsberaad, de Raad van Regionaal Commandanten, het Nederlands Instituut Fysieke Veiligheid, het Nederlands Bureau Brandweerexamens en de Vakvereniging voor Brandweervrijwilligers.
Door: ANP

Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2860328/brandweeronderwijs-moet-verbeteren.html

Wie weet hier meer van en wat zijn de positieve en negatieve gevolgen?


Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #1 Gepost op: 17 juli 2012, 07:33:35
Ik vrees dat het weer nadeliger wordt voor de vrijwilliger. 'aantal opleidingsplaatsen' in Nederland, zou dit een grote reistijd gaan geven voor vele? Kan je straks nog wel een opleiding in de avond doen ? We zullen het gaan zien, afwachten hoe het één en ander vorm gaat krijgen.
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #2 Gepost op: 17 juli 2012, 08:25:12
Nog even verder gekeken dan mijn neus lang is  998765 zie het "Versterkingsplan Brandweeronderwijs in Nederland van de Werkgroep Versterking Brandweeronderwijs d.d. 18 juni 2012"

Bron: VNG

Link: http://www.vng.nl/Documenten/actueel/beleidsvelden/arbeidsvoorwaarden_personeelsbeleid/2012/20120716_versterkingsplan_Brandweeronderwijs.pdf
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


rsc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #3 Gepost op: 17 juli 2012, 18:15:49
Ik vrees dat het weer nadeliger wordt voor de vrijwilliger. 'aantal opleidingsplaatsen' in Nederland, zou dit een grote reistijd gaan geven voor vele? Kan je straks nog wel een opleiding in de avond doen ? We zullen het gaan zien, afwachten hoe het één en ander vorm gaat krijgen.
Dat hoeft toch niet. Het is maar net wat men onder een opleidingsplaats verstaat. Waarom zou dat veranderen?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 17 juli 2012, 18:43:11
Ik denk zelfs dat dit een positieve uitwerking zal gaan krijgen. Op deze manier kun je het voor elkaar gaan krijgen dat alle brandweermensen zowel beroeps als vrijwilliger gelijkwaardig opgeleidt gaan worden.
Ik heb toch wel de indruk dat hier enorm grote verschillen inzitten.