Wat is een goede reddingsboot?

Auteur Topic: Wat is een goede reddingsboot?  (gelezen 34937 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #130 Gepost op: 7 januari 2004, 12:35:57
Niet horen mopperen, ik ga wel een keer mopperen als ik voor niets wordt opgetrommeld, de eerste keer niet maar bij geval tien komt er wel een keer kleur aan. Het onnodig inzetten van reddingboten houdt ook in dat ze dan niet op een andere plaatsen  ingezet kunnen worden. Dat het altijd leuk is om de varen zal ik niet tegen spreken maar het belang is een goede hulpverlening. Liever een boot welke ten alle tijden inzetbaar is als twee boten welke geen zekerheid hebben.

9910001
9910001


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #131 Gepost op: 7 januari 2004, 16:16:43
Ook aan de Noordzeekust hebben wij wel een soort strijd om als eerste ter plaatse te zijn.

Maar je hebt een strijd en een strijd. De strijd waar het hier over gaat heeft te maken met het elkaar niet gunnen van een hulpverlening, maar een gezonde strijd is sportief!
Of ben ik nu te optimistisch? Dat zal de leeftijd dan wel zijn... ;D

Christian


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #132 Gepost op: 7 januari 2004, 16:48:35
Maar je hebt een strijd en een strijd. De strijd waar het hier over gaat heeft te maken met het elkaar niet gunnen van een hulpverlening, maar een gezonde strijd is sportief!
Of ben ik nu te optimistisch? Dat zal de leeftijd dan wel zijn... ;D

Christian

De meeste kust hulpverleners hebben dat stadium gehad. Nu is het vaak in overleg, zodat beide reddingsbrigades 1 boot in hoeven te zetten. En in totaal 1 voertuig.

Maar ik denk dat als de heren in 1 hulpverleningsregio om de tafel gaan en besluiten om samen te gaan werken, dat dit een absolute kwaliteitsverbetering tot gevolg kan hebben, in plaats van de huidige kwantiteit. Dan kunnen zij een uniforme hulpverleningsboot gaan samenstellen voor de Randmeren met goede inzetrichtlijnen.
Dan weten we ook nu al welke boot de "reddingboot van het jaar 2004" gaat worden.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Dave

  • Gast
Reactie #133 Gepost op: 7 januari 2004, 17:22:08
Ach wie weet... De boten in de regio zijn vrij uniform, alleen Naarden en Almere varen met andere boten.


Dave


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #134 Gepost op: 7 januari 2004, 17:35:17
Naarden en almere wijken af en de rest is ook net iets anders. :o :o :o :o, erg uniform is het dus niet. Maakt op zich ook niet uit, de werkwijze is bij de brigades redelijk gelijk alleen wijkt de hoge af. Of dit een probleem is weet ik niet.

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #135 Gepost op: 7 januari 2004, 17:37:58
Valt wel mee hoor  ;D

Dave


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #136 Gepost op: 15 januari 2004, 19:30:23
Heb hem weer gevonden, dit bootje is de nieuwe try-out voor de strandwachten in Australië in de kleuren geel en rood.

Kees

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #137 Gepost op: 15 januari 2004, 19:47:17
Kees,

Waar heb je die vandaan? (De foto bedoel ik) Dat lijkt wel op een Zephyr die Zandvoort vroeger, 15 jaar geleden, heeft gehad. Heel leuke speelboot en ideaal om instructie in te geven. Licht en handgestuurd.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #138 Gepost op: 15 januari 2004, 20:19:34
Maar die ventielen lijken van een MarkII...


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #139 Gepost op: 16 januari 2004, 00:14:24
Denk dat het nog steeds kan werken een dergelijke boot zeker als je er mee door de branding wil en niet veel verder. Dus alleen een zwemmer oppikken en weer terug. Ziet er op zich niet verkeerd uit.

9910001
9910001