Wat is een goede reddingsboot?

Auteur Topic: Wat is een goede reddingsboot?  (gelezen 34800 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #70 Gepost op: 26 december 2003, 17:10:00
Dave,
Als ik jullie disussie zo eens nakijk vinden jullie het belangeijk dat jullie veel pk`s hebben, snel zijn als eerste er zijn en ga zo maar door. Langs de kust spelen er toch wel andere zaken.
Wij zetten het strand helemaal niet boven aan maar sommige dicussies van de binnenbrigades doen wij eve niet mee


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #71 Gepost op: 26 december 2003, 17:13:42
Wat ik hier op het forum leer is dat er idd een groot verschil is tussen strand- en binnen brigades. Je moet niet gaan proberen die twee te gaan vergelijken, want iedere vergelijking gaat mank, behalve dat ze hetzelfde doel nastreven.

Henk


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #72 Gepost op: 26 december 2003, 17:17:16
Mij hoor je dan ook niet beweren, dat het strand niets is, in tegendeel! Maar ook de eenheden langs het IJsselmeer moet je op de juiste waarde benaderen. Ik vind  dat vaak door RedNed en kustbrigades, het strand boven alles worde gezet en alle andere brigades vooral hun werk moeten volgen. Dat is niet zo. Ik vind dat je alle brigades in hun eigen taken moet kunnen waarderen.


Dave
Moet je ook niet met deze opmerkingen komen


Dave

  • Gast
Reactie #73 Gepost op: 26 december 2003, 17:35:13
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat je JUIST de reddingsbrigades in hun eigen gebied moet leren te waarderen. En niet "ikke weet het beter", want het is niet vergelijkbaar, zoals Henk al schreef... ;D

Dave


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #74 Gepost op: 28 december 2003, 12:33:12
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat je JUIST de reddingsbrigades in hun eigen gebied moet leren te waarderen. En niet "ikke weet het beter"

Als je dit zo formuleerd hoe kan je dan oordelen hoe redned moet functioneren en welke maatregelen zij moeten treffen om beter te gaan functioneren. Jullie izjn niet aangesloten bij deze organsatie en zijn dus niet betrokken in de beleidsvoering van deze bond. Jullie zijn in het verleden lid geweest maar niet werkzaam geweest binnen het bondsburo.

99100001
9910001


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #75 Gepost op: 28 december 2003, 15:51:33
Als je dit zo formuleerd hoe kan je dan oordelen hoe redned moet functioneren en welke maatregelen zij moeten treffen om beter te gaan functioneren. Jullie izjn niet aangesloten bij deze organsatie en zijn dus niet betrokken in de beleidsvoering van deze bond. Jullie zijn in het verleden lid geweest maar niet werkzaam geweest binnen het bondsburo.

99100001
Redeneer je niet zo elke discussie dood. Je moet lid zijn van een club voor dat je een mening mag hebben. Dat is grote onzin.. Dus je moet in het beleidsteam zitten voor dat je een mening mag hebben over het gevoerde beleid ?
Het ligt dan misschien wel aan mij? Maar dit noem ik niet met argumenten discuseren..


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #76 Gepost op: 28 december 2003, 16:02:12
Ik ben het gedeeltelijk met je eens Peter, het is echter wel een feit dat veel mensen niet echt inzicht hebben wat het bondsburo nu eigenlijk allemaal wel doet, het is namelijk eenvoudiger om te zien wat er niet deugd.
Naar mijn mening wordt het werk wat daar wordt gedaan sterk onderschat.
Ik heb in ieder geval steeds meer waardering voor deze mensen gekregen.
Het is niet alleen het redden wat de aandacht moet hebben maar juist vooral de preventie in de vorm van instructie aan jongeren en dit ook stimuleren d.m.v. wedstrijdsport.

Kees


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #77 Gepost op: 28 december 2003, 16:08:43
Het ging echter over de boten.
Wat zijn bijv. de ervaringen m.b.t. boottype, lengte, aantal motoren, vermogen en type t.a.v. het gestelde doel. Waarom hebben gebruikers voor de boot gekozen die men nu heeft. En welke uitrusting heeft men aan boord en waarom?

Kees


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #78 Gepost op: 28 december 2003, 22:27:45
Kijk daar ben ik ook nieuwsgierig naar..

Waarom je voor welk gebied kiest voor bepaald type boot en type uitrusting..

Gewoon open, welke argumenten handteer je..
Inclusief Budget argumenten etc..

Laten we nu proberen meer te weten te komen over de argumenten van anderen gerelateerd hun inzet gebied..


Dave

  • Gast
Reactie #79 Gepost op: 29 december 2003, 11:13:15
Als je dit zo formuleerd hoe kan je dan oordelen hoe redned moet functioneren en welke maatregelen zij moeten treffen om beter te gaan functioneren. Jullie izjn niet aangesloten bij deze organsatie en zijn dus niet betrokken in de beleidsvoering van deze bond. Jullie zijn in het verleden lid geweest maar niet werkzaam geweest binnen het bondsburo.

99100001

Het beleid van RedNed is er niet op gericht om porfessioneel te werk te gaan. Het is ieder voor zich en niet RedNed voor allen! Dat is het punt dat ik neer zet.
Ik vindt het zeer jammer.
Ik weet heel erg goed hoe RedNed te werk gaat, ook van binnen uit... ik heb ook heel erg vaak dezelfde antwoorden gehoord, dus helaas...
Maar laten we terug gaan naar de toppic.

Dave