GRIP 3 Zeer grote compagnie brand na aanslag (gemeentehuis) Kon. Julianalaan - Waalre 18-07-2012

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote compagnie brand na aanslag (gemeentehuis) Kon. Julianalaan - Waalre 18-07-2012  (gelezen 41863 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Ik ben erg benieuwd naar het motief van de daders van deze aanslag

Wat de reden ook zal zijn, het zullen geen 'kleine jongens' zijn.....
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
p2kflex
08:00:09 18-07-12-ALPHA-PRIO 1 : BRAND BIJEENKOMST (Uitslaand: ja) (NB BRAND: compagnie) (Inzet brw: meetplanleider,actie centrum brw) (GRIP: 3) Gemeentehuis Waalre KONINGIN JULIANALAAN 19 WAA :
GRIP 31104783BRW Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (GRIP 3)




Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Wat de reden ook zal zijn, het zullen geen 'kleine jongens' zijn.....

Kan varieren van een enkele zwaar gefrustreerde ambtenaar/politicus/burger via............ tot "geen kleine jongens".
In ieder geval iemand die in onmin heeft of ligt met de gemeente of....... paspoorten oid.
Dader of daders uit de eerste groep kunnen na "enig" recherchewerk vast wel worden achterhaald. Paspoorten etc. duiken ook tzt ook wel op,alles is toch genummerd.


Timoo0oo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Aan de foto's hierboven te zien, gaat er echt inderdaad heel weinig van het pand overblijven.
heel jammer, in mijn tijd op het gemeentehuis (ander gemeente) heb ik daar argieven gezien van enorm oude kaarten/documenten, van onschatbare waarde, dat gaat bij deze brand als het ook daar aanwezig is allemaal verloren.  :(

Ik vraag me echt af waarom je in godsnaam, als het al met opzet geweest is, een gemeentehuis in de fik zou willen steken. Veel van waarde valt er niet te halen, voor een gewone burger. Ook hier succes voor alle mannen/vrouwen die er staan, en proberen te redden wat er te redden valt.  O0
En ook wer sterkte voor alle betrokkene.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Omroep Brabant schrijft dat er sprake is van een aanslag. Ik vind dat een vergaande conclusie tenzij zij meer weten. Je ziet ook vaker dat men met auto's een kantoorpand ramt om daar in te breken. Het is allemaal prematuur dus laten we de onderzoeken even afwachten.


Timoo0oo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Omroep Brabant schrijft dat er sprake is van een aanslag. Ik vind dat een vergaande conclusie tenzij zij meer weten. Je ziet ook vaker dat men met auto's een kantoorpand ramt om daar in te breken. Het is allemaal prematuur dus laten we de onderzoeken even afwachten.

Je hebt volledig gelijk. Maar er valt te weinig te halen voor een ramkraak, die paspoorten liggen daar niet (doorgaans) en anders moeten ze aan zo'n beveiliging voldoen dat ze niet met een gewoon auto'tje te pakken zijn te krijgen. Verder kan ik niet inzien wat ze daar zouden willen halen. Dus imho ZOU je kunnen zeggen dat het een aanslag is, maar je kan het beste het onderzoek afwachten.

Ik snap wel hoe ze de conclusie hebben gemaakt echter.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Computers zat hoor  O0


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Waarschijnlijk figuur/figuren die het niet eens is/zijn met een of andere beslissing van de gemeente. Of paspoorten oid,veel geld lijkt me er niet te halen. Een figuur kan ook twee maal een auto ergens hebben neergezet en vervolgens in brand hebben gestoken,je weet niet hoe lang hij de tijd heeft gehad.
Paspoorten zijn altijd streng beveiligd, daar kom je niet zomaar bij. Binnenlandse zaken ziet toe op de beveiliging, als het niet op orde is dan krijgt een gemeente helemaal geen paspoorten.
Ik zou het in eerste instantie zoeken in de richting van een zielig geval die boos is op de gemeente. Denk bijvoorbeeld eens terug aan de gijzeling in Almelo, met brandstichting in de auto en het café van de dader.

Omroep Brabant schrijft dat er sprake is van een aanslag. Ik vind dat een vergaande conclusie tenzij zij meer weten. Je ziet ook vaker dat men met auto's een kantoorpand ramt om daar in te breken. Het is allemaal prematuur dus laten we de onderzoeken even afwachten.
Op 2 plaatsen een pand rammen? Er is daar weinig te halen dus waarom zou je dit doen?

Computers zat hoor  O0
Ja, maar die zijn het risico niet waard lijkt mij. En hoeveel computers kun je pakken voordat omwonenden 112 bellen omdat er twee auto's het pand geramd hebben?