Verkeersregelaars mogen geen amber verlichting voeren

Auteur Topic: Verkeersregelaars mogen geen amber verlichting voeren  (gelezen 72571 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #20 Gepost op: 18 juli 2012, 21:43:56
Bij mijn cursus werd mij zelfs geadviseerd amber aan te zetten als je bijvorbeeld in de nacht op een donker kruispunt staat. Enige extra attentiewaarde is dan welkom.  Ook een werkvak in en uit rijden gaat met amber.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #21 Gepost op: 18 juli 2012, 22:35:17
Ter ere waarvan belde de verkeersdeskundige eigenlijk? Er is vast een aanleiding geweest waardoor hij dit aankaart.

Ik kan me namelijk de situatie voorstellen dat als je "voor iedere poep en scheet" amber aan zet, dat de betreffende deskundige dat aan banden wil leggen. en als hij zegt: "ik wil niet dat je dat doet", dan zeg jij ook: "dikke doei!" onderbouw het maar" Daarom zal hij waarschijnlijk aan de wetgeving gerefereerd hebben.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #22 Gepost op: 18 juli 2012, 22:48:49
Ze wilde een medewerker een PV geven voor het blauwe kapje op de Smart. 998765
Na een toelichting en diverse gesprekken is nu helder dat VKRC dit op deze manier mag doen, en op basis van welke gronden wij dit doen.
Omdat het kenteken ingevorderd was vroeg ik deze terug.
Toen kwam het verhaal van de Amberbalk welke niet mag, en blijft kenteken ingevorderd.
Er zal geen PV gemaakt worden, want dat vonden ze "Kinderachtig".
Ik zal nu een herkeuring moeten doen en wachten op een PV voor het Amber gedeeldte
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #23 Gepost op: 18 juli 2012, 23:47:54
Ze wilde een medewerker een PV geven voor het blauwe kapje op de Smart. 998765

Niet meer als logisch ook, een auto met grote, oranje fluor strepen, met op politie gelijkende uniformen en (voor de burger) blauw uitziende lichtbalken is uiterst onwensenlijk... Daar zijn in het verleden vaker aanvaringen mee/door geweest tussen politie en zekere verkeersregelaarbedrijven....

Is een blauwe lichtbalk-kap geen blauw armatuur dan?  ::) >:D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #24 Gepost op: 18 juli 2012, 23:51:56
Is een blauwe lichtbalk-kap geen blauw armatuur dan?  ::) >:D

Nop, het OM heeft anders beoordeeld nadat een collega uit Almere een kentekenbewijs van zo'n Smartje had ingevorderd. Het mag, maar VRKC heeft de rand van de wet opgezocht. Documentatie hierover staat op het intranet van Flevoland. Discussie is te lezen in dit topic: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=60034.80


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #25 Gepost op: 19 juli 2012, 00:12:12
@Jerommeke:
Dus een auto met grote oranje strepen is fout? Geüniformeerde medewerkers welke duidelijk aantonen welke beroep ze uitoefenen is fout? Een Blauwe streep op een balk is fout?
Dan zijn we wel heel fout bezig ben ik bang. ::)
De striping is bewust ontworpen op basis van Veiligheid, waarbij de fluorkleur gekozen is voor opvallendheid. (Bewust geen andere kleuren in striping om verwarring te voorkomen.)
De stripingvorm is ontworpen met o.a. Fend Off kenmerken.
De uniformen is ook gekozen vanwege veiligheid met een Antracietgrijze handhavingsbroek ect. VKRC Leent namelijk ook Fiscalisten, BOA's en handhavers uit.
Wij dragen bewust geen politiekenmerken zoals "dat bedrijf uit het verleden" welke jij aan haalt.
Wel proberen wij de verschillende medewerkers zo professioneel mogelijk op de weg te zetten qua materiaal, Kleding en opleidingen.
Dit heeft ook positieve uitwerkingen op de lange termijn, het afgelopen jaar hebben wij maar 1 agressorincientsmelding gehad.
Uiteraard zijn we voorzichtig en proberen "hobby-bobbies te weren uit onze firma.

Citaat
maar VRKC heeft de rand van de wet opgezocht
Er is in Nederland een wetgeving waar we ons aan dienen te houden, overtreed je deze is de consequentie helder. Wij zoeken geen randjes op maar bewegen ons wel binnen de gestelde wetgeving welke de wetgever ons opdraagt  O0
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #26 Gepost op: 19 juli 2012, 00:44:49
Ze wilde een medewerker een PV geven voor het blauwe kapje op de Smart. 998765
Na een toelichting en diverse gesprekken is nu helder dat VKRC dit op deze manier mag doen, en op basis van welke gronden wij dit doen.
Omdat het kenteken ingevorderd was vroeg ik deze terug.
Toen kwam het verhaal van de Amberbalk welke niet mag, en blijft kenteken ingevorderd.
Er zal geen PV gemaakt worden, want dat vonden ze "Kinderachtig".
Ik zal nu een herkeuring moeten doen en wachten op een PV voor het Amber gedeeldte

Dus politie Haaglanden neemt geen genoegen met het bewijs wat als het goed is in elke dienstauto ligt ?
Neem aan dat hij het ook wel op intranet had kunnen lezen over het hoe en wat.
Wel een vreemde zaak om het kentekenbewijs in te vorderen voor een Amberbalk maar geen PV opmaken want dat vind men kinderachtig.
Als ze het dan hard to play willen spelen moeten ze het gelijk goed doen is mijn mening.
Volgens mij spreekt men dan zichzelf tegen als ik het logisch beredeneer.

Maar Haaglanden zal Haaglanden weer eens niet zijn die proberen altijd vanalles uit want zij werken in de Regeringshoofdstad.
Kijk maar uit met andere wagens van je bedrijf naar een klus in Haaglanden te sturen want voor je het weet
nemen ze daar ook het kentekenbewijs van in.

Weet nog uit de jaren '95 - '97 dat als er ook maar 1 auto van een beveiligingsbedrijf iets deed wat volgens hun officieel niet mocht
dan gingen ze bewust andere auto's van dat bedrijf in de gaten houden of ze ergens op gepakt konden worden.
Het meest gekke was dat als zij een mobiel surveillant met spoed nodig hadden als ze ergens stonden dan mocht je bewijzen
van spreken bijna alles doen wat god verboden had.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #27 Gepost op: 19 juli 2012, 00:51:13
Een Blauwe streep op een balk is fout?


Foto van de eigen website... Ik zie hier gewoon Smartjes met een blauwe lichtbalk (een blauwe toplens). Dat is in mijn ogen inderdaad fout en onwenselijk. Wat is de meerwaarde van een blauwe toplens op een amber lichtbalk?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #28 Gepost op: 19 juli 2012, 00:55:02

Foto van de eigen website... Ik zie hier gewoon Smartjes met een blauwe lichtbalk (een blauwe toplens). Dat is in mijn ogen inderdaad fout en onwenselijk. Wat is de meerwaarde van een blauwe toplens op een amber lichtbalk?

Die vraag heb ik op dit forum ook al een paar keer gesteld waaruit de enige verklaring was "vanwege artistieke redenen", welnu als ik als weggebruiker een dusdanige auto zou tegenkomen, ik zou doorrijden en bekeurd worden dan zou ik naar de rechtbank gaan en 99% zeker dat ik gelijk krijg omdat ik aanwijzingen van een nep-agent heb gekregen...

Stelletje ongelooflijke prutsers zijn het, bah
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #29 Gepost op: 19 juli 2012, 00:58:47
Er is in Nederland een wetgeving waar we ons aan dienen te houden, overtreed je deze is de consequentie helder. Wij zoeken geen randjes op maar bewegen ons wel binnen de gestelde wetgeving welke de wetgever ons opdraagt  O0

Er is door de blauwe kap bewust de rand van de wet opgezocht. Dat blijkt wel uit het feit dat de politie handhaaft vanwege een blauwe lichtarmatuur en dat het OM zich hierover moest buigen. Dus het verhaal dat jij nu neerzet is wel héél politiek correct en zeker achteraf.

Maar Haaglanden zal Haaglanden weer eens niet zijn die proberen altijd vanalles uit want zij werken in de Regeringshoofdstad.
Kijk maar uit met andere wagens van je bedrijf naar een klus in Haaglanden te sturen want voor je het weet
nemen ze daar ook het kentekenbewijs van in.

Weet nog uit de jaren '95 - '97 dat als er ook maar 1 auto van een beveiligingsbedrijf iets deed wat volgens hun officieel niet mocht
dan gingen ze bewust andere auto's van dat bedrijf in de gaten houden of ze ergens op gepakt konden worden.
Het meest gekke was dat als zij een mobiel surveillant met spoed nodig hadden als ze ergens stonden dan mocht je bewijzen
van spreken bijna alles doen wat god verboden had.

Wat een nutteloze reactie, maar ben wel blij dat je een voorbeeld noemt van 17 jaar geleden. Ahum.  ::)

Daarnaast de mensen die ik spreek over deze voertuig (zowel professioneel hulpverlener als burger) spreken over dat het wannabee overkomt. Ik vraag me af of je je doel bereikt op deze manier. Een goede organisatie, waarvan ik ben overtuigd dat jullie dit willen zijn, heeft geen blauwe kap nodig. Of het nou wel of niet mag, je moet het in mijn ogen helemaal niet willen.