Verkeersregelaars mogen geen amber verlichting voeren

Auteur Topic: Verkeersregelaars mogen geen amber verlichting voeren  (gelezen 72318 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #40 Gepost op: 19 juli 2012, 01:28:30
Maar goed, hoe ga je het oplossen? De hele wagens gewoon opnieuw laten keuren bij een RDW keuringsstation? of eerst de balk er af en daarna pas keuren? of de invordering aanvechten?

Of gewoon oranje/transparante kapjes bestellen?

Ik haalde overigens (expres) de vergelijking naar voren met een inmiddels niet meer bestaand bedrijf i.v.m. de grote overeenkomsten die er zijn.... De strepen, het (overgenomen?) wagenpark en de blauwe kappen....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #41 Gepost op: 19 juli 2012, 01:34:23
Hoi Jerommeke,
Ik begreep je wel  e050
Wij hebben overeenkomsten, maar hebben geen politieambitie. Wij hebben wel een duidelijke hiërarchische structuur in onze firma. Om zo communicatielijnen helder en snel te laten verlopen. Wel overal duidelijk verwijzingen naar "Verkeersregelaar"

Het gaat in dit geval om 1 auto welke ik laat herkeuren in de staat hoe hij nu is. Deze is conform reglementen dus dat zal het probleem niet zijn.
Dan geef ik Haaglanden aan wanneer ik een keertje in Den Haag rij en verzoek dan om een PV. Daarmee kan in bezwaar maken en zal een gang naar de rechter niet schuwen.
Het lijkt me handig in deze wat jurisprudentie te verkrijgen.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #42 Gepost op: 19 juli 2012, 02:28:18
Maar even terug naar het originele onderwerp, daar het blauw en de bedrijfsvoering al diverse malen besproken zijn.  ::)
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #43 Gepost op: 19 juli 2012, 02:44:12
Maar even terug naar het originele onderwerp, daar het blauw en de bedrijfsvoering al diverse malen besproken zijn.  ::)

En wat is het originele onderwerp dan? het lijkt mij duidelijk dat dit alles voortkomt uit het feit dat de balken blauw ogen. Als jij een standaard oranje balk had gehad, dan hadden had jij de hele discussie nooit gehad met de politie. Maar dat is mijn mening....
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geďnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


sylvester1986

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 19 juli 2012, 08:56:08
En de discussie over het Blauwe kapje zoals als Maxx al aangaf is hier -----> Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #45 Gepost op: 19 juli 2012, 10:14:18
@Koekerdt,
Dus als een blauwe deksel aantoonbaar juridisch mag, moet je Amber maar gaan verbieden?
Lijkt me nogal een aparte manier van werken.
Het gaat hier niet om het blauw maar is het kenteken ingevorderd vanwege het Amber, daar ging de topic dan ook over.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #46 Gepost op: 19 juli 2012, 10:51:51
Oké mensen/leden,

Vanaf nu gaan we het alleen nog maar hebben over het originele onderwerp "Verkeersregelaars mogen geen amber verlichting voeren". Elke uitstapt naar de blauwe kappen die VKRC op hun voertuigen voert worden vanaf nu zonder mededeling verwijderd.

Dus wilt u meedoen aan de discussie over het wel of niet voeren van amber verlichting, gaat u gang.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #47 Gepost op: 19 juli 2012, 10:59:45
Ik vind het een bijzondere uitspraak van de verkeersdeskundige. Ik denk ook dat het weinig tot geen stand houdt in een eventuele rechtszaak.

Als hij puur en alleen zo doelen op het feit dat hij niet wil dat er te pas en onpas gele verlichting wordt gevoerd heeft hij een punt. Ook ik stoor mij wel eens aan het feit dat er onnodig en veel geel wordt gevoerd door sommige vkrs.


Als voorbeeld:
Laatst was ik bij de Arena voor een concert, daar werd het verkeer geregeld door een bedrijf wat heel veel in Amsterdam werkt. Deze hadden vlak voor een kruising een pickup staan met een drip er op. Op deze drip stond een verwijzing voor de bussen, echter stond er zoveel gele verlichting aan op die pickup dat de verwijzing nagenoeg niet te lezen was. Ik heb toen aan de bestuurder van de pickup gevraagd of er een mogelijkheid was om de gele verlichting iets te dimmen. Nadat hij dit had gedaan was de verwijzing op de drip weer fatsoenlijk te lezen vanaf een redelijke afstand.
Het feit dat hij gele verlichting voer was in mijn ogen absoluut gerechtvaardigd, daar hij op een uitvoegstrook stond en dus het overige verkeer moest waarschuwen.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #48 Gepost op: 19 juli 2012, 11:06:31
@dielangemotormuis We voerden geen Amber Verlichting. De constatering van deze invordering is achteraf op papier gedaan.
Uiteraard dienen VKR's ook met het Amber naar behoren om te gaan, want ook ik ken ze die het liefst de hele dag met die dingen aan gaan rijden.
Wij hebben daarom ook bewust GPS met Melder op alle voertuigen zitten. Zodra er Amber aangezet is, krijgen wij een melding op onze PC en worden alle acties gelogd.

Ik denk zelf ook dat het geen stand zal houden in de rechtszaak, en dat dit de reden is dat er geen PV aan vastzit.
Maar ik moet hem nu wel laten her-keuren en zal dan wel weer op extra kosten gejaagd worden.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #49 Gepost op: 19 juli 2012, 11:12:20
Ik denk zelf ook dat het geen stand zal houden in de rechtszaak, en dat dit de reden is dat er geen PV aan vastzit.
Maar ik moet hem nu wel laten her-keuren en zal dan wel weer op extra kosten gejaagd worden.

Je hebt een uitspraak van een OvJ zeg je in een andere topic waar niets aan het anmber wordt gedaan (omdat het amber niet helemaal is dichtgetimmerd als ik het goed heb begrepen.) Ik zou eerst eens met deze conclusie deze "verkeersdeskundige" aanspreken misschien dat dat iets oplevert?

Ik moet wel zeggen dat Haaglanden een lastige regio is, ze wilden mij toen bekeuren omdat ik op de vluchtstrook stond te wachten op de verkeersmaatregelen. Mijn ontheffing had in hun ogen alleen iets te maken met daadwerkelijke werken en niet met het wachten op. Daar heeft toen de WIS heel snel een einde aan gemaakt.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.