Verkeersregelaars mogen geen amber verlichting voeren

Auteur Topic: Verkeersregelaars mogen geen amber verlichting voeren  (gelezen 72137 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #50 Gepost op: 19 juli 2012, 11:17:35
De Verkeersdeskundige had van ons alle relevante zaken in handen, maar was niet te overtuigen.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #51 Gepost op: 19 juli 2012, 11:22:49
De constatering van deze invordering is achteraf op papier gedaan.

Wat bedoel je hiermee. Is het kentekenbewijs niet direct bij staande houding ingevorderd?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #52 Gepost op: 19 juli 2012, 11:23:34
Wat bedoel je hiermee. Is het kentekenbewijs niet direct bij staande houding ingevorderd?

Als ik het zo lees wel, alleen op andere gronden. Voor het hebben van Blauw ipv Amber.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #53 Gepost op: 19 juli 2012, 11:50:35
Klopt, invordering kentekenbewijs en PV op basis van een lichtingsarmatuur voor een blauw zwaai-, flits- of knipperlicht.
Deze is geseponeerd en is nu een invordering geworden voor een lichtingsarmatuur voor een amber zwaai-, flits- of knipperlicht
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #54 Gepost op: 19 juli 2012, 12:11:06
Klopt, invordering kentekenbewijs en PV op basis van een lichtingsarmatuur voor een blauw zwaai-, flits- of knipperlicht.
Deze is geseponeerd en is nu een invordering geworden voor een lichtingsarmatuur voor een amber zwaai-, flits- of knipperlicht

Dat klinkt een beetje als ik krijg mijn zin niet en nu ga ik het over een andere boeg gooien.

Ik zeg het niet graag maar dit klinkt bijna als machtsmisbruik.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #55 Gepost op: 19 juli 2012, 12:13:47
Dat gevoel bekroop mij ook.
Lijkt me toch dat je bij de Politie integer dient te handelen.
Ik heb hem wel gelijk gevraagd hoe hij het wil handhaven om alle mensen met Amber wilt aanpakken.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #56 Gepost op: 19 juli 2012, 13:49:34
Zojuist bericht gehad van OM, omdat ik deze vraag ook bij hun even neergelegd heb.

Citaat
Hartelijk dank voor uw vraag. Wij hebben ook vragen ontvangen van de politie (o.a van de heer *****) over deze lichtbalk op de voertuigen van uw Verkeersregelaars Centrale. Hier hebben wij overleg over gehad met de wetgever, het Ministerie van Infrastructuur en Milieu. De heer Coops, juridische ambtenaren van het Ministerie van Infrastructuur en het Landelijk Parket Team Verkeer van het Openbaar Ministerie zijn het unaniem eens geworden.

Er mogen op het voertuig geen gele flitslichten (zwaailichten) aanwezig zijn, gelet op het bepaalde in 5.2.65 van de Regeling voertuigen. De gele flitslichten zijn naar onze mening pas toegestaan als wordt voldaan aan het bepaalde in de Regeling optische en geluidssignalen. Dit betreft echter geen voertuig van een transportbegeleider en ook op geen enkele andere wijze is dit voertuig onder art. 6 van de Regeling optische en geluidssignalen te brengen en derhalve is art. 30 RVV 1990 niet van toepassing.

Hierin stellen dus de wetgever,  Ministerie van Infrastructuur en Milieu, juridische ambtenaren van het Ministerie van Infrastructuur en Landelijk Parket Team Verkeer van het Openbaar Ministerie unaniem dat gele Flits- of Knipperlicht niet mogen.

Dus zou nu feitelijk heel veel Verkeersregelaars, Handhavers, vrachtwagenchauffeur ect ect in overtreding blijken.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #57 Gepost op: 19 juli 2012, 14:00:26
Zojuist bericht gehad van OM, omdat ik deze vraag ook bij hun even neergelegd heb.

Hierin stellen dus de wetgever,  Ministerie van Infrastructuur en Milieu, juridische ambtenaren van het Ministerie van Infrastructuur en Landelijk Parket Team Verkeer van het Openbaar Ministerie unaniem dat gele Flits- of Knipperlicht niet mogen.

Dus zou nu feitelijk heel veel Verkeersregelaars, Handhavers, vrachtwagenchauffeur ect ect in overtreding blijken.

Zo.... Dat had ik ook niet verwacht.

Het eerste wat in mij opkomt is de hoop dat jij tijd en geld in deze zaak wil steken om hiermee een proef proces voor elkaar te krijgen. Ik denk dat jurisprudentie in dit geval zéér welkom is.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #58 Gepost op: 19 juli 2012, 14:01:42
Ik ben bang van wel  ^-^
Het gaat hierbij mede om veiligheid van onze medewerkers
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #59 Gepost op: 19 juli 2012, 14:05:42
Ik ben bang van wel  ^-^
Het gaat hierbij mede om veiligheid van onze medewerkers

Oke, en wat is je plan nu? PV uitlokken (of gewoon letterlijk aanvragen als reactie op het bovenstaande bericht) en aanvechten of heb je andere plannen?
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid