GRIP 2 (Ontruiming woningen na aantreffen asbest) Stanleylaan - Utrecht 22-07-2012

Auteur Topic: GRIP 2 (Ontruiming woningen na aantreffen asbest) Stanleylaan - Utrecht 22-07-2012  (gelezen 31419 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
van rtvutrecht.nl:

Mogelijk asbestbesmetting bij 48 woningen in Utrecht

UTRECHT - Op de Stanleylaan in Utrecht is bij werkzaamheden van twee woningen asbest vrijgekomen. Mogelijk is er een asbestbesmetting bij 48 woningen. Omliggende bewoners worden vanmiddag per brief geïnformeerd.

Een deel van de straat is afgezet. Volgens een bewoner doet woningcorporatie Mitros al sinds maandag onderzoek naar mogelijk asbest dat is vrijgekomen. De omwonenden zouden donderdag te horen hebben gekregen dat ze uit voorzorg ramen en deuren moesten sluiten.

Brandweer en politie overleggen op dit moment of er gevaar is voor omwonenden. Op dit moment is daar nog geen duidelijkheid over. Zodra er meer bekend is, meldt RTV Utrecht dit.

geplaatst: 22-07-2012 14:08:00  
update: 22-07-2012 14:52:27  


Rick M

  • Brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
    • Brandweer Nieuwegein
Ik was na ruim een half uur in de Stanleylaan aanwezig, en ben alleen de AGS tegengekomen.. Die wist ook verder niet wat die daar moest zoeken of iets.. Zoals RTV Utrecht zegt dat de straat is afgesloten, klopt niet.. Je kan er gewoon doorheen als je wilt..
Brandweer Nieuwegein; www.brandweer-nieuwegein.nl


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Onderzoek loopt al sinds vorige week? Als het klopt dat zullen er diverse mensen en instanties wat moeten uitleggen.

Mogelijk dat een bewoner uit de straat 112 heeft gebelt met de mededeling asbest..... En ja dan kun je als hulpdiensten de boel niet meer afschuiven maar moet je optreden. Kwestie van risicobeheersing en calamiteitenbestrijding.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


maarten93

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 819
Ik denk dat er toch iets omruimd gaat worden

p2kflex
15:08:48 22-07-12GROUP-1met spoed opkomen De Bilt.
0736052Politie Veiligheidsregio Utrecht (ME Peloton 2)
p2kflex
15:08:15 22-07-12GROUP-11e peloton met spoed opkomen BCCB
0736051Politie Veiligheidsregio Utrecht (ME Peloton 1)


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
p2kflex
15:17:20 22-07-12GROUP-1P 1 Ass-politie Stanleylaan 19 133 UTR (inzet: logistiek) (voertuig: personenauto) (GRIP: 2) Eenh:
GRIP 20706001BRW Veiligheidsregio Utrecht (Monitorcode)
GRIP 20708489BRW Veiligheidsregio Utrecht (Coördinator Logistieke voorzieningen)
GRIP 20709500BRW Veiligheidsregio Utrecht (HOvD West)
GRIP 20709501BRW Veiligheidsregio Utrecht (HOvD Oost)
GRIP 20709527BRW Veiligheidsregio Utrecht (Piket Centralist)
GRIP 20709531BRW Veiligheidsregio Utrecht (Calamiteitencoördinator Meldkamer)
GRIP 20709532BRW Utrechts Land (Onbekende code)
GRIP 20709533BRW Veiligheidsregio Utrecht (RCvD)
GRIP 20709539BRW Veiligheidsregio Utrecht (CvD)
GRIP 20709540BRW Veiligheidsregio Utrecht (Informatiemanager CoPI Oost)
GRIP 20709541BRW Veiligheidsregio Utrecht (Informatiemanager CoPI West)
GRIP 20709542BRW Veiligheidsregio Utrecht (Informatiemanager ROT)
GRIP 20709543BRW Veiligheidsregio Utrecht (Medewerker Sectie Informatie ROT)
GRIP 20709600BRW Veiligheidsregio Utrecht (Ondersteuning ROT)
GRIP 20709608BRW Veiligheidsregio Utrecht (Piket BGC - Bureau Gemeentelijke Crisisbeheersing)
GRIP 20709609BRW Veiligheidsregio Utrecht (Persvoorlichter Regio)
GRIP 20709615BRW Veiligheidsregio Utrecht (Beheer)
GRIP 20726063MKA Veiligheidsregio Utrecht (CvD-G piket)
GRIP 20726064MKA Veiligheidsregio Utrecht (GHOR)
GRIP 20726066MKA Veiligheidsregio Utrecht (HS-GHOR)
GRIP 20726067MKA Veiligheidsregio Utrecht (OvD-G piket)
GRIP 20726322MKA Veiligheidsregio Utrecht (OvD-G persoonlijke code)


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Inmiddels Grip-2 en opschaling met ME-peleton.

Kans is wel erg groot dat ze preventief gaan ontruimen.....
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


maarten93

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 819
twitter @mennobfoto
ME gaat assisteren op de Stanleylaan Utrecht. Ivm afzettingen en handhaving. #GRIP2 #asbest


Daniel Hartman

  • Manschap A, Lifeguard, Plotter
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
    • Daniel Hartman.nl
Update RTV Utrecht:

UTRECHT - Op de Stanleylaan in Utrecht is bij werkzaamheden van twee woningen asbest vrijgekomen. Mogelijk is er een asbestbesmetting bij 48 woningen.

Het advies aan omwonenden is om binnen te blijven. Een groot gebied rond de straat is afgezet. Automobilisten mogen de straat niet meer in, te voet is de weg nog wel bereikbaar.

ONDERZOEK
Volgens een woordvoerder van Veiligheidsregio Utrecht doet woningcorporatie Mitros al sinds maandag onderzoek naar asbest dat is vrijgekomen. De buurt zou donderdag te horen hebben gekregen dat ze uit voorzorg ramen moesten dichthouden. Twee omwonenden vlakbij de besmetting zijn tijdelijk geëvacueerd.

Buurtbewoners worden vanmiddag per brief geïnformeerd. Brandweer en politie overleggen op dit moment of er gevaar is voor omwonenden. Op dit moment is daar nog geen duidelijkheid over. Zodra er meer bekend is, meldt RTV Utrecht dit.

geplaatst: 22-07-2012 14:08:00  
update: 22-07-2012 15:27:37
RTVUtrecht.nl


maarten93

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 819
twitter @RamonMosterd
Burgemeester heeft noodverordening afgegeven, niemand mag meer het gebied in. #stanleylaan #kanaleneiland


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Zijn deze asbestplaten ter bescherming van een Kernreactor ofzo?   ;D

Kan iemand mij uitleggen waarom er op deze manier word opgeschaald.

Hoe groot is nu echt het gevaar? Mijn opa heeft voor z'n werk jarenlang dag in dag uit asbest gezaagd zonder beschermingsmiddelen. Hij is nu 74 en vertoont nog geen centje pijn. En hij is daar niet de enige in.

Waarom word in Utrecht de halve wijk vergrendeld omdat er asbest gevonden is? Wat is het exacte gevaar?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens