GRIP 2 (Ontruiming woningen na aantreffen asbest) Stanleylaan - Utrecht 22-07-2012

Auteur Topic: GRIP 2 (Ontruiming woningen na aantreffen asbest) Stanleylaan - Utrecht 22-07-2012  (gelezen 31255 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bertdekoning

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Zal dit er mee te maken hebben?
P 2: Marco Pololaan / Afrikalaan Eenh: UTR802 UTR902
0709563 BRW Utrechts Land ( Monitorcode District Utrecht )
0708473 BRW Utrecht ( TS902 Leidsche Rijn )
0708470 BRW Utrecht ( Kazernealarm Leidsche Rijn )
0708443 BRW Utrecht-Centrum ( TS-802 Tolsteeg )
0708442 BRW Utrecht-Centrum ( Kazernealarm Tolsteeg )
0706001 BRW Utrechts Land ( Monitorcode )

Ben er net geweest,deze staan op de monetlaan/Bernadottelaan
Evenals alle verzorgingswagens van de brandweer


MJ555

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Hoi,

Ik woon in transwijk, van eysingalaan.
Mogen mijn ramen wel open? en heb ik kans dat ik ook uit mijn huis moet? Kan ik wel gewoon naar kanaleneiland winkel centrum zonder gevaar te lopen?


Daniel Hartman

  • Manschap A, Lifeguard, Plotter
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
    • Daniel Hartman.nl
Zal dit er mee te maken hebben?
P 2: Marco Pololaan / Afrikalaan Eenh: UTR802 UTR902
0709563 BRW Utrechts Land ( Monitorcode District Utrecht )
0708473 BRW Utrecht ( TS902 Leidsche Rijn )
0708470 BRW Utrecht ( Kazernealarm Leidsche Rijn )
0708443 BRW Utrecht-Centrum ( TS-802 Tolsteeg )
0708442 BRW Utrecht-Centrum ( Kazernealarm Tolsteeg )
0706001 BRW Utrechts Land ( Monitorcode )

Ben er net geweest,deze staan op de monetlaan/Bernadottelaan
Evenals alle verzorgingswagens van de brandweer
Zij zullen dus gewoon stand-by staan voor eventuele incidenten er omheen?


Daniel Hartman

  • Manschap A, Lifeguard, Plotter
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
    • Daniel Hartman.nl
RTV Utrecht ‏@rtvutrecht
Loco-burgemeester: afgesloten asbestgebied wordt kleiner: Amerikalaan, Marco Pololaan, Afrikalaan en Livingstonelaan. #kanaleneiland #asbest


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Hoi,

Ik woon in transwijk, van eysingalaan.
Mogen mijn ramen wel open? en heb ik kans dat ik ook uit mijn huis moet? Kan ik wel gewoon naar kanaleneiland winkel centrum zonder gevaar te lopen?

Beste MJ555. Je woont buiten het afgezette gebied, als er reden was om te vermoeden dat er in jou nabijheid ook gevaar zou zijn, zou jou buurt ook afgezet zijn. Hetzelfde geldt voor het winkelcentrum, dat ligt (net) buiten het afgezette gebied. De kans dat ook jij je huis uit moet lijkt me erg klein, maar hoe het precies gaat lopen is lastig te voorspellen. Overigens is er een informatielijn door de gemeente geopend waar je met dit soort vragen terecht kunt: 030 - 286.00.00.


Daniel Hartman

  • Manschap A, Lifeguard, Plotter
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
    • Daniel Hartman.nl
Op de Stanleylaan in Utrecht zijn bij sloopwerkzaamheden aan een flatgebouw asbestdeeltjes vrijgekomen. Deze zijn op de nabijgelegen daken van de woningen en op de garageboxen van auto’s terecht gekomen. Er wordt nader onderzocht in hoeverre deze asbestdeeltjes mogelijk een gevaar vormen voor de volksgezondheid. Deze asbestdeeltjes zijn mogelijk ook in of rond de woningen aanwezig. Uit voorzorg is besloten om de bewoners van 48 woningen van een flatblok aan de Stanleylaan met de huisnummers 19 tot 133 op een andere locatie op te vangen. Dat gebeurt in een bedrijfsverzamelgebouw aan de Grebbenberglaan in de wijk Transwijk.

 
De bewoners wordt geadviseerd om ramen en deuren van de woning dicht te houden en niet naar buiten te gaan.
 
Houdt u ondertussen de calamiteitenzender Rtv Utrecht goed in de gaten voor de laatste informatie.
Voor vragen kunt u vanaf 19.00 uur contact opnemen met het nummer van de gemeente Utrecht 030 286 00 00.
 
update 22 juli 22:00
Afgezette gebied Stanleylaan kleiner
Er is in de loop van de avond nadere analyse gedaan van de asbestbesmetting in Kanaleneiland. Op basis daarvan is besloten het afgezette gebied per 21.50 uur te verkleinen.

Het nu (21.50 uur) nog afgesloten gebied wordt begrensd door Amerikalaan - Livingstonelaan – Afrikalaan – Marco Pololaan. (zie kaartje)

Alle bewoners kunnen terug naar huis, behalve bewoners van onderstaande adressen. Zij kunnen nog niet terug naar hun woning:
Marco Pololaan
Flat huisnummers 12 t/m 106
Eengezinswoningen huisnummers 114 t/m 120

Afrikalaan
Eengezinswoningen  huisnummers 1 t/m 7 en huisnummers 39 t/m 47

Amerikalaan
Eengezinswoningen huisnummers 2 t/m 10 en 38 t/m 46

Stanleylaan
Eengezinswoningen  huisnummers 1 t/m 17

Flat huisnummers 19 t/m 135
Flat huisnummers 2 t/m 96
Eengezinswoningen 98 t/m 110


Bron: http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=367220


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
p2kflex
22:30:00 22-07-12GROUP-1P 2 Ass-politie Stanleylaan 19 133 UTR (inzet: logistiek) (GRIP: 2) (voertuig: bus,personenauto,dienstvoertuig) Eenh: REG699 AFLOSSING VC HTN
GRIP 20706001BRW Veiligheidsregio Utrecht (Monitorcode)
GRIP 20706587BRW Veiligheidsregio Utrecht (Bilthoven) (Centralisten VC2)
GRIP 20709561BRW Veiligheidsregio Utrecht (Monitorcode Binnensticht - Lekstroom)


Daniel Hartman

  • Manschap A, Lifeguard, Plotter
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
    • Daniel Hartman.nl
TIJDLIJN:
21:52 uur: Verslaggever Marc van Rossum meldt dat de meeste mensen vertrokken zijn van opvanglocatie De Pioneer. Ook de brandweer is daar weg.
21.29 uur: Loco-burgemeester Gilbert Isabella: afgesloten gebied wordt kleiner. Amerikalaan, Marco Pololaan, Afrikalaan en Livingstonelaan.
20.00 uur: Pizza's worden bezorgd op opvanglocatie De Pionier
19.00 uur: Gemeente opent infonummer 030-2860000
18.45 uur: Eerste bus met 30 bewoners en tweede met drie mensen en een baby naar opvanglocatie De Pionier.
17.00 uur: Start ontruiming gebied vierkant Churchillaan, Marco Pololaan, Afrikalaan en Beneluxlaan
16.00 uur: RTV Utrecht krijgt verzoek om calamiteitenzender te worden
Begin van de middag: Mitros informeert gemeente Utrecht. Loco-burgemeester Isabella besluit tot evacuatie deel Kanaleneiland
Ochtend: Mitros krijgt uitslag

Eerder:
Vrijdagmorgen: Mitros bezorgt brieven
Donderdagmiddag: Vijf gezinnen door Mitros opgehaald en ondergebracht in hotel Mitland.
Woensdagmiddag: Meer asbest ontdekt door een bedrijf dat asbest aan het verwijderen was van het dak van een flat aan de Stanleylaan.

Bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/841615/deel-kanaleneiland-afgesloten-wegens-asbest.html


Walker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 796
Volgens mij hebben we afgelopen week best wel veel wind gehad. Daarnaast regende het niet constant vorige week, dus het verspreidingsgebied moet wel veel groter zijn.

Ook vreemd dat Mitros op zondag de uitslag krijgt, dat zou normaal gesproken op vrijdag of op maandag binnen zijn gekomen.
Mister Livingstone, I presume?


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
48 woningen ontruimd - en de komende dagen misschien nog meer (al is dat niet te hopen). Ik mag hopen dat daarbij ook rekening is gehouden met de evacuatie van huisdieren, en dat die niet zonder verzorging zijn achtergelaten? Ik lees hier in de persberichten niets over.
In bijna alle regio's is de evacuatie van huisdieren in de plannen een ondergeschoven kindje. De hulpdiensten (meer specifiek de brandweer) hebben echter tot taak, het redden van mens EN DIER. Hopelijk heeft de (H)OVD of de AGS ter plaatse hier wel aan gedacht?
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter