Slachtoffer in auto

Auteur Topic: Slachtoffer in auto  (gelezen 7595 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #10 Gepost op: 1 maart 2005, 09:18:25
Is het geen optie om het slachtoffer in een deken op de grond te zetten? Ik weet niet hoe lang het duurt voordat de ambulance er was, maar dat is best het overwegen waard!

Christian


mus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • veiligheid boven alles
Reactie #11 Gepost op: 1 maart 2005, 10:01:50
Het slachtoffer in de eigen auto laten zitten. De auto van het contact af zetten en wachten tot de hulpdiensten aanwezig zijn. Met het oog op het letsel zeker niet verplaatsen. Er is geen direct brandgevaar dus gewoon wachten.
Vergeet niet te leven, meer is er niet.  Het leven is mooi, je moet het wel willen zien.


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #12 Gepost op: 1 maart 2005, 11:36:36
Ik sluit me volledig aan bij mus!
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #13 Gepost op: 1 maart 2005, 13:56:12
Als je aankomt en het slachtoffer zit in zijn auto, om hem daar ook te laten zitten. TENZIJ er zwaarwegende redenen zijn om het niet te doen..

* Als er geen zwaarwegende argumenten zijn om het slachtoffer uit de auto te halen (laten) handmatig immobiliseren.

*Als het slachtoffer uit de auto moet, maak gebruik van een rapid extracation techniek.

* Is het slachtoffer al uit de auto, handmatig staand immobiliseren.


Miekje

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 1 maart 2005, 14:44:37
Lekker laten zitten zou ik zeggen. Ik ga niet met slachtoffers sjouwen als het niet heel hard nodig is.
Zeker niet met nekklachten.


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #15 Gepost op: 1 maart 2005, 14:54:46
Ik zou de persoon in de auto laten zitten, hoofd manueel (laten) fixeren, even kijken wat er lekt. Voor zover ik uit de foto's kan opmaken zit de voorruit er nog wel in, biedt dus redelijk beschemring tegen afkoelen. Als ik het echt niet vertrouw, slachtoffer eruit... maar dan moet het wel een heel onbetrouwbare situatie zijn. Dan: slachtoffer eruit en elders neerzetten/leggen/fixeren. Zeer zeker NIET in mijn eigen auto. ;)
(Hoewel de middelste bank van mijn auto zich nog wel redelijk leent voor een bevrijding van een ABC-stabiel slachtoffer voorzien van nek- en ketspalk, zonder daaraan te knippen. Maar dat geluk heeft niet iedereen :D)


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #16 Gepost op: 1 maart 2005, 15:31:04
Omdat:
- De schade schade aan het voortuig gering is , lijkt nog redelijk winddicht,
- de hulpdiensten vlot ter plaatse zullen zijn
- het een vreemde lucht is (dus geen benzine of gas)

zou ik ze laten zitten in de eigen auto en daar manueel stabiliseren.

Oh ja wat mijn auto betreft, ik geloof niet dat de lease maatschappij het mij moeilijk zal maken, dus in voorkomende gavallen mogen ze gewoon plaatsnemen.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #17 Gepost op: 1 maart 2005, 16:26:37
slachtoffer lekker laten zitten waar die zit,mocht er brand uitbreken heb je tijd genoeg en is het heel simpel om alsnog een slachtoffer uit die auto te halen gezien de grote van de auto.Maar ik ga met de reacties mee dat dit gewoon koelvloeistof is,dus gebeurt er helemaal niets.

Nooit in je eigen auto plaats laten nemen,al vriest het -10 sla er een deken om.Maar zit een slachtoffer bij jouw in de auto en krijgt in ene uitvalsverschijnselen in armen of ben gaat echt het dak eraf


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #18 Gepost op: 1 maart 2005, 17:44:58
Ik zou het so ook laten zitten, maar als hij/zij er uit moet, dan maar buiten met een deken, of 2 of 3, geef ik erom. ;)

Christian


Leon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
  • EHV'er
Reactie #19 Gepost op: 1 maart 2005, 18:53:31
Het begint eentonig te worden, maar ook ik laat het SO in zijn/haar eigen auto zitten. In ieder geval zal ik een SO nooit in een andere auto plaatsen. Mocht de patient al uit zijn/haar eigen auto zijn, dan gebruik ik liever extra warme dekens dan een warme auto.
Virus checking completed: All viruses functioning normally.