Zeer grote brand (woning) Hoofdstraat - Apeldoorn 30-07-2012

Auteur Topic: Zeer grote brand (woning) Hoofdstraat - Apeldoorn 30-07-2012  (gelezen 18325 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #60 Gepost op: 31 juli 2012, 09:23:58
Dus bij deze zeg ik: TOT ZIENS!

Jammer Dennis. Ik vind dat wel de makkelijke weg kiezen. Zeker als je de kennis hebt dan moet je in de discussie, zoals op forums, je inzichten en ervaringen goed kunnen motiveren. Als je dan overtuigd ben van je gelijk moet je niet direct wegduiken bij wat weerstand.
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


erik 67

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,622
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #61 Gepost op: 31 juli 2012, 12:08:31
Twee winkels blijven gesloten na brand in bovenwoning Hoofdstraat
Auteur: door Angelique Rondhuis |   dinsdag 31 juli 2012 | 10:49 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 31 juli 2012 | 10:55

APELDOORN - De Hair Design en het naastgelegen naaiatelier Ai Van zijn deze dinsdagochtend afgesloten met een groot bouwhek. De omliggende winkels aan de Apeldoornse Hoofdstraat kunnen -al dan niet- gewoon open.

Het water druppelt met gezwinde vaart uit het pand van Hair Design. De duizenden liters die de brandweer erin gepompt heeft om de uitslaande brand te bestrijden moeten er ook weer uit. De winkeliers van de omliggende zaken staan stil te kijken aan het hek. Om vervolgens de eigen winkel weer te openen. Er zal toch brood op de plank moeten komen, en de maandagmiddag hebben ze ook al geen klanten kunnen ontvangen.

Durmus Ozsoy van GSMLand zit onder het zelfde dak als de getroffen winkels, maar kan wel weer open. Van harte gaat het echter niet. Hij kijkt bedenkelijk naar boven. Zijn plafond is nat. De donkere plekken tekenen zich af. Door de ruiten voor het verlaagd plafond zijn smerige waterstrepen te zien. Hij tikt eens een paar keer op zijn laminaat. "Was allemaal nat. En de kelder ook. Hoe erg het is moeten we nog zien. Vannacht heeft er luchtverfrissing in de winkel gestaan, dus de ergste stank is weg. Ik heb maandag van half twee tot tien hier op straat gestaan. En nu ga ik weer open. Ik moet wel.''

De dames van de Livera aan de andere zijde van het getroffen pand zijn er fortuinlijker vanaf gekomen. "Zelfs geen stank'', constateren ze eigenlijk verwonderd. "We hebben maandagavond mensen binnen gehad die kwamen controleren. Maar we hoeven nog niet schoon te maken. Het is helemaal goed gegaan. Alleen de elektricien moet achter in ons pand even wat herstellen: daar heeft de brandweer plafondplaten losgetrokken.''

De meiden van Knip&Go zijn een half uurtje later dan normaal open gegaan. De luchtverfrisser heeft zijn werk gedaan. "Maar achter stinkt het wel. We hebben ramen aan de achterzijde en daar is de rook behoorlijk binnen gekomen. De bewoners boven ons mochten vannacht ook nog niet naar huis. Je weet maar nooit. Eng hoor.''

http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/11459349/Twee-winkels-blijven-gesloten-na-brand-in-bovenwoning-Hoofdstraat.ece


erik 67

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,622
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #62 Gepost op: 2 augustus 2012, 07:54:18
Na kortsluiting grote brand Hoofdstraat  
woensdag 01 augustus 2012 | 16:19 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 01 augustus 2012 | 16:21

 
APELDOORN - Kortsluiting in de meterkast van kappers Hair Design is de oorzaak van de grote brand jl. maandagmiddag in de Hoofdstraat. Het pand met de kamers erboven brandde uit, winkels ernaast liepen ook grote schade op. De oorzaak van de brand is woensdagmiddag duidelijk geworden na uitvoerig onderzoek.

http://www.destentor.nl/regio/epevaassen/11465769/Na-kortsluiting-grote-brand-Hoofdstraat.ece


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht


erik 67

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,622
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #64 Gepost op: 20 augustus 2012, 11:36:05
Kapsalon uit de brand met nieuw pand
Auteur: door Gep Leeflang |   maandag 20 augustus 2012 | 09:50

 
APELDOORN - Razendsnel heeft ze haar zaakjes geregeld: over een of anderhalve maand hoopt Marjolein Burges een nieuw pand in gebruik te kunnen nemen met haar kapsalon Hair Design.
Na de brand die eind vorige maand drie panden aan de Hoofdstraat trof, stond voor Burges snel vast dat ze een nieuwe locatie zou moeten zoeken. Nog steeds is niet duidelijk of het pand dat zij huurde wordt opgeknapt of nieuw moet worden opgebouwd, zegt ze, maar sowieso: dan zou het een half jaar of langer gaan duren en al haar klanten zouden dan al een andere kapsalon hebben gevonden.

Een pand aan de Korenstraat, waarin lange tijd een gsm-winkel zat, is een geschikt alternatief, constateerde ze. Gisteren tekende ze een vijfjarig huurcontract met verhurend makelaar Diederik Mulder ten Kate.

,,Ik ga hier wel iets meer huur betalen dan aan de Hoofdstraat omdat de werkbare ruimte in het nieuwe pand wat groter is'', zegt ze, ,,maar ik wil graag mijn nek uitsteken. Die crisis gaat wel een keer voorbij en ik kan nu van vier naar zes werkbare stoelen.''

Ze is er gelukkig uitgekomen met de verzekeraar, zegt ze. ,,Al tijdens de brand vroegen mensen me of ik goed verzekerd was. Maar dat kun je past vaststellen als je daadwerkelijk met brand te maken krijgt'', aldus Burges. ,,Ik word er niet rijk van, maar ik was gelukkig goed genoeg verzekerd om opnieuw te kunnen opstarten.''

http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/11553723/Kapsalon-uit-de-brand-met-nieuw-pand.ece