Hoe om te gaan met helpende oud leden bij uitzetten oefening

Auteur Topic: Hoe om te gaan met helpende oud leden bij uitzetten oefening  (gelezen 5059 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mark B

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
  • Iedereen moet een leven lang leren.
Een vraagje:

Hoe gaan jullie om met oud leden die ondersteunen bij het uitzetten van een oefening.
Het betreft dus mensen zonder brandweerkeuring oid. Hoe om te gaan met instructie over PBM's etc..

Iemand hier ervaring mee?


medewerker opleiden en oefenen bevelvoerder oud-preventist instructeur / oefenleider


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #1 Gepost op: 3 augustus 2012, 09:13:43
Ik heb hier eigenlijk geen ervaring mee. Bij ons worden oefeningen; praktijk en theorie voorbereid en verzorgt door gediplomeerde instructeurs. Er is een rooster gemaakt wie wanneer de oefenavond moet verzorgen met de daarbij behorende oefenkaart(en). Oudgedienden komen eigenlijk niet naar de oefenavonden toe. Wel zijn ze lid van onze personeelsvereniging en daarbij zijn de  meesten altijd wel aanwezig en doen of gaan bijna altijd wel mee. Zo behouden ze wel hun contacten met ''hun'' korps.  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Mark B

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
  • Iedereen moet een leven lang leren.
Reactie #2 Gepost op: 3 augustus 2012, 10:07:19
Hoi Pompbediende,

Hier worden de oefeningen ook alleen door instructeurs of oefenleiders verzorgd.
Het gaat ook alleen om ondersteuning tijdens het uitzetten van een oefening.
medewerker opleiden en oefenen bevelvoerder oud-preventist instructeur / oefenleider


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 3 augustus 2012, 13:18:04