Mobiele Eenheid (ME) Voertuigen

Auteur Topic: Mobiele Eenheid (ME) Voertuigen  (gelezen 411860 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #390 Gepost op: 27 juni 2010, 07:53:26


Dienst : Politie Haaglanden
Afdeling/Buro : Mobiele Eenheid - BCCB
Soort voertuig : AE-voertuig
Merk : Mercedes Benz
Type : 515 CDI
Kenteken : BX-NJ-45
Wagennummer : -
Bouwjaar : 2010
In dienst sinds : 07-05-2010
Bijzonderheden : nieuw AE-voertuig voor de regio Haaglanden

Grtz,
Marcel


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #391 Gepost op: 27 juni 2010, 13:23:09


Dienst : Politie Haaglanden
Afdeling/Buro : Mobiele Eenheid - BCCB
Soort voertuig : AE-voertuig
Merk : Mercedes Benz
Type : 515 CDI
Kenteken : BX-NJ-45
Wagennummer : -
Bouwjaar : 2010
In dienst sinds : 07-05-2010
Bijzonderheden : nieuw AE-voertuig voor de regio Haaglanden

Grtz,
Marcel

Evt bijzonderheid heeft/rijd op een vrachtwagen kenteken
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #392 Gepost op: 27 juni 2010, 16:33:44
Dat doen vrijwel alle ME voertuigen. Door de extra bepantsering zijn ze dusdanig zwaar dat de chauffeur ook een vrachtwagen rijbewijs moet hebben.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #393 Gepost op: 27 juni 2010, 16:49:50
Behalve een sprinter chassis deze blijven namelijk onder de 3500 kg incl beplaten (spreek uit ervaring heb er namelijk zelf 20 staan)
Het is dus best bijzonder dat hij met een vrachtenwagenplaat rijdt. Wanneer men een zwaarder type chassis heeft gekozen dan normaak dan kan het wel dat hij dusdanig zwaar wordt dat hij een vrachtwagen classificatie krijgt.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #394 Gepost op: 27 juni 2010, 17:12:51
Met hoeveel zekerheid is te zeggen dat dit een AE-voertuig is ?

Als ik verder kijk zie ik aan de rechterzijde een groot luchtfilter, dubbele lucht bij de achteras en afwijkende dakroosters. Ik zelf denk dat dit voertuig meer voor iets anders is binnen de ME. Mogelijk een videoteam ???


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #395 Gepost op: 27 juni 2010, 17:48:42

Als ik verder kijk zie ik aan de rechterzijde een groot luchtfilter, dubbele lucht bij de achteras en afwijkende dakroosters. Ik zelf denk dat dit voertuig meer voor iets anders is binnen de ME. Mogelijk een videoteam ???

Ik zou inzetten op een combi van AE met hondengeleiders ;) :D
Videoteam Haaglanden rijd namelijk met een witte Sprinter (een van de weinige witte+striping in ME uitvoering)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #396 Gepost op: 27 juni 2010, 19:11:45
Het zou best weleens kunnen dat dit het nieuwe videoteam voertuig is. Ik spraak de laatste keer wat jongens van Haaglanden en deze zeiden toen dat er een nieuwe aankwam.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #397 Gepost op: 27 juni 2010, 23:06:18
Hier komt ie dan, het verlossende antwoord over de Sprinter bus van Haaglanden:

het is een van de nieuwe AE-voertuigen. Het zijn geen vrachtauto's (gelet op het kenteken), maar BUSSEN omdat ze zijn ingericht voor het vervoer van meer dan 8 personen. Daarom is het worden van chauffeur AE niet eenvoudig: je moet afrijden in een touringcar, en dat om alleen in zo'n lullig busje te mogen rijden (zijn trouwens automaten dus niet eens schakelbakken).
greetz,  Enrique


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #398 Gepost op: 28 juni 2010, 08:05:51
Nou, je zult deze info wel ergens vandaag heb, alleen twijfel ik eraan.

Geen idee wat het gemiddelde gewicht is van een AE-er van Haaglanden, maar dit voertuig is gekeurd voor TMM van 5.000 kg (bron: RDW.nl). Tevens zou dit het eerste AE-voertuig zijn voorzien van dubbel lucht op de achteras. Daarbij is zo'n groot rooster naast de rechterzijdeur behoorlijk onnodig voor een AE-bus, tenzij de AE-ers stinken natuurlijk.

Kan mij wel voorstellen dat als deze bus vol is gebouwd met apparatuur tbv videoteam dat het gewicht er behoorlijk in hakt. En ook zal de nodige warmte afkomen van dat soort apparatuur welke misschien het grote luchtrooster verklaard.

Ben natuurlijk geen expert zoals de meesten hier, maar ben er nog niet van overtuigd dat dit voertuig een AE-voertuig is.

Dus iemand die een foto heeft van de binnenzijde van dit voertuig ???


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #399 Gepost op: 28 juni 2010, 08:42:18
Daarbij is zo'n groot rooster naast de rechterzijdeur behoorlijk onnodig voor een AE-bus, tenzij de AE-ers stinken natuurlijk.

Dat rooster + verhoogd dak zou best eens voor een arrestantencompartimentje kunnen zijn. Die kunnen wel behoorlijk stinken ;D

Overigens zit Enrique best dicht bij het vuur, dus durf ik er wel op in te zetten dat het een AE voertuig is 8)
Wat we trouwens niet weten is of dit voertuig alleen ME 'beplating' heeft of ook echt bepantsering tegen vuurwapens e.d. Dat is namelijk een wezenlijk verschil, ook v.w.b. het gewicht. Dat zou - bij mijn weten - het eerste ME voertuig zijn die dat dan heeft, maar het is een mogelijkheid.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s