Mobiele Eenheid (ME) Voertuigen

Auteur Topic: Mobiele Eenheid (ME) Voertuigen  (gelezen 411974 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Larsmans

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #400 Gepost op: 28 juni 2010, 09:15:05
Dat rooster aan de zijkant en het verhoogde dak doet mij denken aan twee van de huidige OE voertuigen.
Dat zijn ex AE voertuigen omgebouwd tot lichtwagens ("Lima´s" zoals ze in Haaglanden werden genoemd).


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #401 Gepost op: 28 juni 2010, 09:49:16
Als het warm is, gaat iedereen die achterin dat busje zit stinken.... en airco helpt tegen de warmte.  ;)
greetz,  Enrique


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #402 Gepost op: 28 juni 2010, 15:22:50
Hier komt ie dan, het verlossende antwoord over de Sprinter bus van Haaglanden:

het is een van de nieuwe AE-voertuigen. Het zijn geen vrachtauto's (gelet op het kenteken), maar BUSSEN omdat ze zijn ingericht voor het vervoer van meer dan 8 personen. Daarom is het worden van chauffeur AE niet eenvoudig: je moet afrijden in een touringcar, en dat om alleen in zo'n lullig busje te mogen rijden (zijn trouwens automaten dus niet eens schakelbakken).

Volgens de voertuig gegevens heeft de sprinter met kenteken BX-NJ-45 maar 5 zitplaatsen dus dit klopt niet,maar de massa leeg is 3965kg daarmee komt het gewicht uit boven de 3500kg,dat betekent dat de BX-NJ-45,automatisch in de categorie vrachtwagen valt,er zal wel een stukje speciale uitrusting zijn ingebouwd.

De gegevens zijn via navolgende link na te lezen,onder het tabblad:eigenschappen

http://publiek.vwe.nl/?txtkentekenveld=BX-NJ-45


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #403 Gepost op: 29 juni 2010, 08:44:47
Jaaaaa, dit was even een test of jullie scherp waren.....  ::)

Het betreft een Lima voertuig van de OE, de ventilatie is voor de koeling van de lichtinstallatie (in de volksmond van de Haagse dienders "lichtjeep" dus).
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #404 Gepost op: 29 juni 2010, 13:21:52
Overigens zit Enrique best dicht bij het vuur, dus durf ik er wel op in te zetten dat het een AE voertuig is 8)

Jaaaaa, dit was even een test of jullie scherp waren.....  ::)

Het betreft een Lima voertuig van de OE, de ventilatie is voor de koeling van de lichtinstallatie (in de volksmond van de Haagse dienders "lichtjeep" dus).

Hmmm... hier hebben we het van het weekend nog wel even over ;D

Ik neem aan dat die oude vario 'lichtjeep' er dan uit gaat?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #405 Gepost op: 29 juni 2010, 20:39:21
Hmmm... hier hebben we het van het weekend nog wel even over ;D

Ik neem aan dat die oude vario 'lichtjeep' er dan uit gaat?

 ;D don't shoot the messenger  engel

Ja, ik weet niet of dat een Vario was, in elk geval was dat zo'n oud vierkant Mercedesbusje. Zelfde type is bij de Bratra/OE Rijnmond in gebruik.
greetz,  Enrique


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #406 Gepost op: 30 juni 2010, 13:28:29
Oké, dus geen AE-voertuig...

Geen idee wat ik van een Haagse "Lima" moet verwachten, maar verwacht dat dit voertuig de beschikking heeft over een uitschuifbare lichtmast welke een groot gebied kan verlichten.

Snap ik alleen niet de reden van inzet bij de Veteranendag, volgens mij was dat overdag en blijft het ook in de avonduren lang genoeg licht om een veilig te werken. Dus waarom dit voertuig inzetten en bemannen terwijl het toch niet ingezet gaat worden ??? Ook de politie moet bezuinigen....

Een videoteam zou logischer zijn tijdens deze inzet dan een Haagse "Lima".


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #407 Gepost op: 30 juni 2010, 18:43:59
Oké, dus geen AE-voertuig...

Correct.

Geen idee wat ik van een Haagse "Lima" moet verwachten, maar verwacht dat dit voertuig de beschikking heeft over een uitschuifbare lichtmast welke een groot gebied kan verlichten.

Wederom correct.

Snap ik alleen niet de reden van inzet bij de Veteranendag, volgens mij was dat overdag en blijft het ook in de avonduren lang genoeg licht om een veilig te werken. Dus waarom dit voertuig inzetten en bemannen terwijl het toch niet ingezet gaat worden ??? Ook de politie moet bezuinigen....

Daar zat ik ook al over na te denken, maar misschien had de OE een wagen nodig, of was deze net nieuw binnen en wilden ze hem uitproberen ofzo. Kan me in elk geval niet voorstellen dat ie gebruikt is om "bij te schijnen"  ;D

Een videoteam zou logischer zijn tijdens deze inzet dan een Haagse "Lima".

Dat videoteam zal er ook zeker wel geweest zijn, met de oude witte videobus.
greetz,  Enrique


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #408 Gepost op: 30 juni 2010, 19:46:29


Helaas, de bekende Haagse videobus heb ik die dag niet kunnen ontdekken.

Grtz,
Marcel


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #409 Gepost op: 30 juni 2010, 19:57:26
Bij de autoveiling stonden wat oude ME voertuigen wie weet welke regio's het zijn op basis van het kenteken ?



Het zijn alle drie voormalige ME-voertuigen van Utrecht.

BB-SL-72   MB 609 D    in dienst geweest van 28-03-1995 tot 18-06-2010
BD-JX-44   MB 611 D-I  in dienst geweest van 12-01-1999 tot 18-06-2010
BG-DG-81  MB 614 D    in dienst geweest van 09-03-1998 tot 25-06-2010

Blijkbaar is de BG-DG-81 later overgeschreven, aangezien de foto eerder is genomen dan 25 juni....

Grtz,
Marcel