Mobiele Eenheid (ME) Voertuigen

Auteur Topic: Mobiele Eenheid (ME) Voertuigen  (gelezen 415332 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #750 Gepost op: 22 januari 2015, 03:19:18
Citaat van: Crepusculum link=msg=1324741 date=1421856987
Waarom is dat bij zo een voertuig eigenlijk nodig?

Mijn gok:
Het is een camerabus. Als deze op de banden blijft staan dan blijft die wiebelen door bewegingen in de bus en wind... Een camera die inzoomt -die dus wiebelt- beweegt in beeld soms meters van boven naar beneden.
Met deze dingen komen de wielen los en is hij stabieler.


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #751 Gepost op: 31 maart 2015, 02:22:10
Bij de ontruiming van de Tabak-panden in de Spuistraat trof ik bij de UGS op de Dam een Sprinter met kenteken BX-SJ-76 met in de rechter zijkant en de rechter achterdeur een ventilatierooster. Dubbel lucht achter, tweede draaideur met ruit links en rechts en afgedekte grille met flitsers (zo'n beetje als de flex-ME bussen van Oost-Nederland hierboven). Wellicht staat hij hier al ergens, maar met de zoekfunctie ving ik bot. Wie weet meer?
Groet,
Paulg


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #752 Gepost op: 31 maart 2015, 02:31:17
Citaat van: paulg link=msg=1340553 date=1427761330
Bij de ontruiming van de Tabak-panden in de Spuistraat trof ik bij de UGS op de Dam een Sprinter met kenteken BX-SJ-76 met in de rechter zijkant en de rechter achterdeur een ventilatierooster. Dubbel lucht achter, tweede draaideur met ruit links en rechts en afgedekte grille met flitsers (zo'n beetje als de flex-ME bussen van Oost-Nederland hierboven). Wellicht staat hij hier al ergens, maar met de zoekfunctie ving ik bot. Wie weet meer?
Groet,
Paulg

Dat is een bus van Eenheid Den Haag. Functie ervan weet ik niet.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #753 Gepost op: 31 maart 2015, 08:12:00
Da's een bussie van de Ondersteuningseenheid (OE) van Den Haag. De jongens die met bouwlampen en motorkettingzagen werken etc. Zit ook een lichtmast in/op die uitgeschoven kan worden.
greetz,  Enrique


Heijnsbergen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 388
Reactie #754 Gepost op: 31 maart 2015, 09:03:06
Ah, die doen het werk dat eigenlijk de brandweer veel beter zou kunnen.......


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #755 Gepost op: 31 maart 2015, 09:19:57
Maar wat de brandweer terecht niet doet onder dreiging van zwaar vuurwerk, stenen, klinkers en verfbommen vanaf 5 hoog.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Heijnsbergen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 388
Reactie #756 Gepost op: 31 maart 2015, 10:20:59
Onzinnige redenering. Ook een brandweerman kun je gewoon dezelfde beschermende kleding bieden. Bovendien zijn rook en vuur totaal ongevaarlijk..... Het is gewoon met belastinggeld smijten, dit soort hobbyisme.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #757 Gepost op: 31 maart 2015, 10:29:27
Citaat van: Heijnsbergen link=msg=1340587 date=1427790059
Onzinnige redenering. Ook een brandweerman kun je gewoon dezelfde beschermende kleding bieden. Bovendien zijn rook en vuur totaal ongevaarlijk..... Het is gewoon met belastinggeld smijten, dit soort hobbyisme.

inderdaad... je hebt een onzinnige redenering...

Jouw aanname met name.

Wie zegt dat de leden van de politie niet oefenen met de doorslijpschijf en kettingzaag ?

Daarbij ligt het geweldsmonopolie nog steeds bij de politie en niet bij de brandweer. Je oefent namelijk geweld uit op zaken. Daar is de brandweer, behalve bij de uitvoer van de brandweertaak, niet toe bevoegd.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Folkert

  • Student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
Reactie #758 Gepost op: 31 maart 2015, 10:33:16
Citaat van: Heijnsbergen link=msg=1340587 date=1427790059
Onzinnige redenering. Ook een brandweerman kun je gewoon dezelfde beschermende kleding bieden. Bovendien zijn rook en vuur totaal ongevaarlijk..... Het is gewoon met belastinggeld smijten, dit soort hobbyisme.
[sarcasme]Kunnen we ze meteen met de AT's meesturen tijdens een instap. Kogelwerend vest en een ballistische helm en de kans dat ze levensgevaarlijk gewond raken is klein genoeg.... [/sarcasme]
Even serieus, er is een reden dat de Brandweer met nieuwjaar soms even een stap terug doet als de buurt het er niet mee eens is dat hun vreugdevuur geblust wordt. Een deur openrammen ter assistentie van ambu of politie is één ding, datzelfde doen wanneer je de klinkers in je nek krijgt is wat anders.


Heijnsbergen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 388
Reactie #759 Gepost op: 31 maart 2015, 10:52:36
Mij uitleggen hoe het met oud- en nieuw bij de brandweer toegaat..........dat is net zoiets als een top kok vertellen dat hij de soep moet roeren. Lachen dit!
Dat politiemensen dat beoefenen is juist mijn punt, dat is dus gewoon zonde. Mag ik erop wijzen dat tijdens de NSS er gewoon brandweereenheden klaar stonden en geoefend waren voor optreden in het hogere geweldspectrum?