Mobiele Eenheid (ME) Voertuigen

Auteur Topic: Mobiele Eenheid (ME) Voertuigen  (gelezen 411800 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #810 Gepost op: 28 december 2018, 12:20:21
En alleen de Amsterdammers hebben deze klachten of ook anderen?

Argumenten:
- Krappe ruimte om aan te kleden
- Slechte remmen
- Bij schudden gaan de ramen naar beneden
- Slechte brandveiligheid
- Teveel gewicht met volbepakte ME'ers (teveel druk vooras)


Kountain

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
  • Koninklijke Marechaussee
Reactie #811 Gepost op: 28 december 2018, 12:42:56
En alleen de Amsterdammers hebben deze klachten of ook anderen?

Citaat
Ook in andere regio’s is er kritiek op de bus.

Maar de lijst met 11 punten komt uit Amsterdam.



Zie ook: https://www.ad.nl/binnenland/gelukkig-rijden-we-met-oud-en-nieuw-nog-in-de-oude-me-bussen~adca1892/ (Premium artikel)
Uitspraken op persoonlijke titel


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #812 Gepost op: 28 december 2018, 15:02:23
Maar de lijst met 11 punten komt uit Amsterdam.



Zie ook: https://www.ad.nl/binnenland/gelukkig-rijden-we-met-oud-en-nieuw-nog-in-de-oude-me-bussen~adca1892/ (Premium artikel)

Ik snap ook nogsteeds niet dat men niet voor een 5t chassis heeft gekozen icm met het hoge dak, had je een deel van de problemen al niet gehad. Dan had door het hogere toelaatbare gewicht de voorbumper versterkt kunnen worden, dikkere ruiten kunnen worden geinstalleerd én een betere bepantsering voor het dak kunnen worden geinstalleerd. De kantel beveiliging, motorstop na activering airbags en remkracht kunnen ook zonder al te veel moeite verbeterd worden als Mercedes daar aan mee wil werken.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #813 Gepost op: 28 december 2018, 15:34:40
Hoe kan het dat na een aanbesteding zó veel kritiek naar boven komt? Dan moeten er toch fouten zijn gemaakt bij het opstellen van de eisen?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #814 Gepost op: 28 december 2018, 18:52:28
De meeste kritiek die hier genoemd wordt heb ik anderhalf jaar terug ook al gehoord. Kennelijk nog lang niet allemaal opgelost.

Ik snap ook nogsteeds niet dat men niet voor een 5t chassis heeft gekozen icm met het hoge dak, had je een deel van de problemen al niet gehad. Dan had door het hogere toelaatbare gewicht de voorbumper versterkt kunnen worden, dikkere ruiten kunnen worden geinstalleerd én een betere bepantsering voor het dak kunnen worden geinstalleerd. De kantel beveiliging, motorstop na activering airbags en remkracht kunnen ook zonder al te veel moeite verbeterd worden als Mercedes daar aan mee wil werken.

Een harde eis was dat het voertuig met B rijbewijs ipv D rijbewijs te besturen moest zijn. Iets met geld besparen ;). Dat het bespaarde geld nu aan alle aanpassingen allang weer uitgegeven is is een bijzaak.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Kountain

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
  • Koninklijke Marechaussee
Reactie #815 Gepost op: 28 december 2018, 19:59:07
Hoe waren de ervaringen met de oude blauwe Mercedes Sprinters van onder andere de AE en KMar? Het voertuig is in de basis niet verkeerd. Volgens mij is er met die harde eis van gewicht teveel bespaard op essentiele zaken die je juist nodig hebt als ME bus.
Uitspraken op persoonlijke titel


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #816 Gepost op: 30 december 2018, 13:53:28
De meeste kritiek die hier genoemd wordt heb ik anderhalf jaar terug ook al gehoord. Kennelijk nog lang niet allemaal opgelost.

Een harde eis was dat het voertuig met B rijbewijs ipv D rijbewijs te besturen moest zijn. Iets met geld besparen ;). Dat het bespaarde geld nu aan alle aanpassingen allang weer uitgegeven is is een bijzaak.

Van die eis ben ik op de hoogte, en ik kan het ook wel begrijpen. Alleen heeft men het niet zo goed doordacht heb ik sterk het vermoeden. Had met een 5t chassis gekozen icm met hoger dak had je meer flexibiliteit gehad met een sterkere opbouw.

Daarnaast kan de 5t sprinter worden bestuurd met een C1 rijbewijs, die men gewoon kan halen in een bestelbus zwaarder dan 3.5t zonder dat men op een vrachtwagen moet lessen. Gezien het feit dat de bus nu al zwaarder is dan toegestaan mag men officieel niet eens met het B-rijbewijs in de huidige sprinter rijden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #817 Gepost op: 2 januari 2019, 15:54:45
Gezien het feit dat de bus nu al zwaarder is dan toegestaan mag men officieel niet eens met het B-rijbewijs in de huidige sprinter rijden.

Uh dat klopt niet.

Gewicht blijft leidend dus ben je in overtreding voor overbelading.
Als je 15 mensen in een 8 persoonsbusje stopt kun je ook niet worden bekeurd voor het rijden zonder busrijbewijs

Hoe waren de ervaringen met de oude blauwe Mercedes Sprinters van onder andere de AE en KMar? Het voertuig is in de basis niet verkeerd. Volgens mij is er met die harde eis van gewicht teveel bespaard op essentiele zaken die je juist nodig hebt als ME bus.

De KMar bussen zijn totaal anders ingedeeld én 4x4.
Beetje alsof je een Touran van de ambulancedienst vergelijkt met een politie Touran.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #818 Gepost op: 3 januari 2019, 22:25:01
Uh dat klopt niet.

Gewicht blijft leidend dus ben je in overtreding voor overbelading.
Als je 15 mensen in een 8 persoonsbusje stopt kun je ook niet worden bekeurd voor het rijden zonder busrijbewijs

Dat klopt volledig, dat is ook wat ik bedoelde te schrijven. Thenks voor de correctie ;D


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #819 Gepost op: 22 mei 2020, 13:00:52
Ik vroeg me af, zijn alle nieuwe bussen al geleverd? En gaan de huidige worden omgestickerd?