Mobiele Eenheid (ME) Voertuigen

Auteur Topic: Mobiele Eenheid (ME) Voertuigen  (gelezen 412036 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

guest1564

  • Gast
Reactie #90 Gepost op: 28 december 2005, 00:15:48
Oke ;)


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #91 Gepost op: 28 december 2005, 11:48:53
op verzoek van Maarten

hierbij de twee foto's van de oude International waterwerper met Kronenburg opbouw uit 1959 van Den Haag. ik heb ze ooit van iemand gehad omdat het hier om een door Kronenburg opgebouwde wagen ging. ze komen uit een archief.


ik heb de beide foto's verwijderd. omdat ik via de pm een berichtje kreeg dat een van de foto's vermoedelijk uit het archief van de Haagsche courant kwam. ik heb daar op een onderzoekje gedaan. ik ben er achter gekomen dat beide foto's zich ook in het Haags gemeente archief bevinden. aangezien ik beide foto's jarengeleden gehad heb van iemand. die mijn alleen had verteld dat ze uit een archief kwamen. heb ik besloten ze voor de zekerheid maar te verwijderden dit om geen problemen te krijgen over fotorechten.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


de modelbouwer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #92 Gepost op: 28 december 2005, 15:27:17
Mooie foto's Louis. De eerste foto is waarschijnlijk vlak na aflevering aangezien het gaas mist. Bij de eerste inzet van de waterwerper werd een steen door de koepel gegooid waarbij een agent een groot deel van zijn gezichtsvermogen verloor. Vervolgens is er standaard gaas voor de ruiten gekomen.
Later is de wagen blauw gespoten, zoals op de tweede foto, en nog later is ook het gaas blauw gespoten.

Dit was overigens een noviteit destijds: De eerste waterwerper voor politie Nederland.

Jeroen


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #93 Gepost op: 28 december 2005, 15:54:30
Jeroen

dat de bovenste foto vermoedelijk bij de aflevering gemaakt zijn. is heel goed mogelijk, dat naast had ik die indruk zelf ook al. weet wel dat de wagen in dat uittelijk in de vrachtwagenrai van dat jaar heeft gestaan. er staat namelijk in een oud brandweervakblad een fotootje van de neus van deze wagen. waarbij deze nog steeds wit is en geen gaas voor de ramen heeft. ook word er melding van gemaakt dat deze International voor politie Den Haag is en dat het geheel opgebouwd was bij Kronenburg op wie zijn stand deze wagen stond opgesteld. het was zeker voor zijn tijd een unicum. en dan te denken dat pas bijna 10 jaar later de Magirus-Deutz Eckhauber waterwerpers kwamen. trouwens in die tijd zag men in sommige plaatsen bij politiekorpsen wel meer apart en uniek materieel. maar dat is een andere onderwerp.   
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #94 Gepost op: 22 januari 2006, 18:30:33
Mercedes Sprinter ME Twente :)

OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


guest1564

  • Gast
Reactie #95 Gepost op: 22 januari 2006, 23:49:50
Mercedes Sprinter ME Twente :)

Het is AE ( Arrestatie Eenheid )  ;)


Du Booton

  • Gast
Reactie #96 Gepost op: 23 januari 2006, 20:10:47
Ja en de AE is weer een onderdeel van de ME  ;D

Groet.


N9213Q

  • Gast
Reactie #97 Gepost op: 23 januari 2006, 20:29:47
Het is AE ( Arrestatie Eenheid )  ;)
Kleine correctie: Aanhoudings Eenheid. ;)


Du Booton

  • Gast
Reactie #98 Gepost op: 23 januari 2006, 20:45:06
Pzies  ;D

Groet


guest1564

  • Gast
Reactie #99 Gepost op: 23 januari 2006, 22:24:50
Kleine correctie: Aanhoudings Eenheid. ;)

Ja dat kan ook hier wordt het ookw el eens arrestatie eenheid genoemd.