Mobiele Eenheid (ME) Voertuigen

Auteur Topic: Mobiele Eenheid (ME) Voertuigen  (gelezen 413426 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #450 Gepost op: 21 november 2010, 00:16:58
Kom zojuist op NUfoto de volgende foto tegen:
zie http://www.nufoto.nl/fotos/177071/veel-politie-en-me-op-de-been-na-demonstratie-njn-den-haag-.html

Met op de foto opmerkelijke jeeps. :o
'Zo ook hier op het Malieveld (maar ook bij Centraal Station) direct na het einde van de betoging, waar voor Nederland unieke kleine jeeps werden gebruikt.
Twee zitplaatsen voorin en twee achterin, waar de agenten achterstevoren in konden zitten.'

Zijn deze al eerder ingezet? Waarom wordt dit variant op de busjes gebruikt? Welk doel heeft het voertuig en wanneer wordt het ingezet?

Serieus?? Doe eens dit topic doorkijken.... bv één pagina terug...
greetz,  Enrique


koen5

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #451 Gepost op: 21 november 2010, 16:49:10
Serieus?? Doe eens dit topic doorkijken.... bv één pagina terug...

Oei....  :-X dat is een harde faal van mij.. al helemaal dat ie een pagina hiervoor staat, maar het is niet zo dat ik hem over het hoofd heb gezien, gewoon niet gezocht.
Ik heb inmiddels alle berichten van de voertuigen wel een keer bekeken, alleen het is niet zo dat ik ze elke dag bij houd..
Ik kende dit bericht zeker, en wist dat als ik het voertuig eerder had gezien het wel had opgeslagen op mijn computer. Voortaan toch maar echt even zoeken..

Dank


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #452 Gepost op: 21 november 2010, 17:57:16
Op 3.20 rijd er op de verkeerde rijbaan een me voertuig, voor mij nieuw, met signalering in de zijkant. Weet iemand wat dit voor bus is en heeft iemand er een duidelijke foto van ?

Weet de correcte naam niet; maar 1 van die ME voertuigen is uitgevoerd als rijdende gereedschapskist. Dit om toegang te verschaffen en barrières weg te ruimen. Volgens mij was die het.

Peen
Redacteur van


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #453 Gepost op: 21 november 2010, 18:26:20
Weet de correcte naam niet; maar 1 van die ME voertuigen is uitgevoerd als rijdende gereedschapskist. Dit om toegang te verschaffen en barrières weg te ruimen. Volgens mij was die het.

Peen
Eerste post op deze pagina... ;)


Guardian

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #454 Gepost op: 23 november 2010, 05:40:32
Weet iemand wat de inzet creteria zijn voor het inzetten van de yankee eenheden. Zo werd in het analoge tijdperk een sectie of peletoon van die jeeps genoemt.
Dus eigenlijk de vraag waneer word de jeeps ingezet en waneer de regulieren me eenheden?
Moet je een aanvullende opleiding volgen voor de jeeps?


GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #455 Gepost op: 23 november 2010, 08:27:29
Weet iemand wat de inzet creteria zijn voor het inzetten van de yankee eenheden. Zo werd in het analoge tijdperk een sectie of peletoon van die jeeps genoemt.
Dus eigenlijk de vraag waneer word de jeeps ingezet en waneer de regulieren me eenheden?
Moet je een aanvullende opleiding volgen voor de jeeps?

De inzetcriteria weet ik niet, maar bij elke grote demo zie je jeepies wel meerijden....

Enne ja, je moet een aparte rijopleiding gevolgd hebben om hierin te kunnen rijden. Je leert o.a. in formatie te rijden.....


seacats

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #456 Gepost op: 25 november 2010, 17:09:01
Haaglanden maakt al sinds de jaren vijftig gebruik van dergelijke jeeps. Ze hebben er in totaal viertien rijden. Zeven jeeps vormen met elkaar een peloton.

Ze worden inderdaad vaak bij de wat grotere demonstraties ingezet. Ook vaak bij voetbalwedstrijden. Maar ik heb eens vernomen dat ze bij demonstraties van molukkers niet worden ingezet, omdat ze dan te kwetsbaar zijn. (Vooral de agenten die achterin zitten) Het ligt dus vooral aan de grootte, de aard en de locatie van de demonstratie.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #457 Gepost op: 27 december 2010, 23:37:12
Bij de Mercedes dealer in Den Haag Leidschenveen (naast het ADO-stadion) staat een Mercedes Sprinter, helemaal nieuw, vermoedelijk een nieuwe wagen voor het Paraat Peloton. Opbouw is iets anders dan de overige PP-Sprinters (ivm de signaleringseisen): blauwe pitten rechtsvoor en linksachter, amber pitten linksvoor en rechtsachter. Verder heeft het voertuig geblindeerde zij- en achterruiten en een groot dakluik als ontsnappingsluik. Zal wel de vervanger zijn van een oude Vito van het PP.
greetz,  Enrique


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #458 Gepost op: 28 december 2010, 07:40:41
Bij de Mercedes dealer in Den Haag Leidschenveen (naast het ADO-stadion) staat een Mercedes Sprinter, helemaal nieuw, vermoedelijk een nieuwe wagen voor het Paraat Peloton. Opbouw is iets anders dan de overige PP-Sprinters (ivm de signaleringseisen): blauwe pitten rechtsvoor en linksachter, amber pitten linksvoor en rechtsachter. Verder heeft het voertuig geblindeerde zij- en achterruiten en een groot dakluik als ontsnappingsluik. Zal wel de vervanger zijn van een oude Vito van het PP.
Thanks, gaan eens even een kijkje nemen.... 3hj

Grtz,
Marcel


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660