Mobiele Eenheid (ME) Voertuigen

Auteur Topic: Mobiele Eenheid (ME) Voertuigen  (gelezen 413737 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #460 Gepost op: 1 januari 2011, 19:33:34
Kennemerland heeft ook twee nieuwe Mercedes Sprinters tbv. de AE. Wederom met de kenmerkende stripingbordjes op de voertuigen

Foto op www.abradio.nl :

http://www.abradio.nl/web/show/nieuws/11123/me_in_actie_gekomen_bij_onrust_in_parkwijk_haarlem#
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #461 Gepost op: 21 januari 2011, 17:58:23
N.a.v. deze foto: http://www.regio15.nl/images/2011/01/week3/WMV2101-IMG_4651.JPG

Heeft Haaglanden nu ook een oude ME Vario in striping uitgevoerd, of is dit de verkeerscommandowagen van Rotterdam? (zie onder)
Gelet op de koplampen en de kleur van het rooster, is het volgens mij een ander voertuig.

Iemand foto's? :)

Eigenlijk geen ME voertuig, maar hier voelt hij zich het beste thuis denk ik ;)



Dienst: Politie Rotterdam-Rijnmond, District Feyenoord-Ridderster (D9)
Roepnummer: Sierra 900 (bij grootschalig optreden)
Soort voertuig: CoWa (commandowagen)
Merk & type: Mercedes-Benz 611 D-I
Bijzonderheden: voorm. ME CoWa

Dit voertuig wordt gebruik als commandowagen voor de verkeersmaatregelen bij wedstrijden van Feyenoord. Vandaar dus ook de tekst 'Verkeers Commandowagen'
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #462 Gepost op: 21 januari 2011, 18:56:36
U vraagt, wij draain. 0098 Hij is dus van Haaglanden ;)

OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


P1216

  • Beveiliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
  • geintresseerd in hulpverlening oa Politie
Reactie #463 Gepost op: 21 januari 2011, 23:44:17
is dit ook een commandovoertuig net als die van Rotterdam Rijnmond? heb hem ook gezien, zelf dacht eerst dat het die van Rotterdam was. ook waren de Lima's ook te zien.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #464 Gepost op: 22 januari 2011, 15:38:55
Ik ben weer helemaal blij met je Robin :D
Had ik toch zelf ook even moeten gaan kijken. Helaas weet je zoiets achteraf pas. ;)

is dit ook een commandovoertuig net als die van Rotterdam Rijnmond? heb hem ook gezien, zelf dacht eerst dat het die van Rotterdam was. ook waren de Lima's ook te zien.

Zal inderdaad een VC betreffen, maar vermoedelijk wel een die alleen stationair wordt ingezet (zoals hier in het 'commandodorp'). Er zit ook geen enkele signalering op zo te zien.

Haaglanden heeft de afgelopen tijd enkele nieuwe ME CoWa's in gebruik genomen, dus kan het goed zijn dat een oude CoWa ter beschikking kwam voor andere doeleinden.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #465 Gepost op: 22 januari 2011, 16:04:49
Ik ben weer helemaal blij met je Robin :D
Had ik toch zelf ook even moeten gaan kijken. Helaas weet je zoiets achteraf pas. ;)

Zal inderdaad een VC betreffen, maar vermoedelijk wel een die alleen stationair wordt ingezet (zoals hier in het 'commandodorp'). Er zit ook geen enkele signalering op zo te zien.

Haaglanden heeft de afgelopen tijd enkele nieuwe ME CoWa's in gebruik genomen, dus kan het goed zijn dat een oude CoWa ter beschikking kwam voor andere doeleinden.
Ik durf m'n hand niet in het vuur te steken dat het een VC is; de locatie waar de foto genomen is was namelijk de locatie van de geneeskundige CP; de COWA politie zou (althans volgens het draaiboek) bij het pannekoekenhuis hebben moeten staan. Robin, heb je daar nog iets van een politie-VC zien staan toevallig?
greetz,  Enrique


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #466 Gepost op: 22 januari 2011, 16:43:57
Deze was er wel... ;)

OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #467 Gepost op: 23 januari 2011, 09:25:15
Ik durf m'n hand niet in het vuur te steken dat het een VC is; de locatie waar de foto genomen is was namelijk de locatie van de geneeskundige CP; de COWA politie zou (althans volgens het draaiboek) bij het pannekoekenhuis hebben moeten staan. Robin, heb je daar nog iets van een politie-VC zien staan toevallig?
Bij het pannekoekenhuis stond geen politie-VC, alleen een 2-tal manschapwagens van Haaglanden.

De CoWa van Robin stond aan de rand van het Malieveld, nabij de opstelplaatsen van de touringcarbussen, in gezelschap van een 2-tal manschapwagens van Haaglanden
Deze CoWa is later richting het CS gegaan in gezelschap van een 2-tal manschapwagens van Gelderland-Zuid.

De andere CoWa van Haaglanden stond aan de voorzijde van het Binnenhof, in gezelschap van de 2 CoWa's van Hollands-Midden, alsmede de HM-30.
Aan de achterzijde van het Binnenhof stonden 4 Flex-voertuigen van Rotterdam-Rijnmond.

Op het plein voor de Amerikaanse Ambassade stond de Bravo-00 van Zuid-Holland-Zuid, tezamen met de Bravo-10 en de waterwerper.

Grtz,
Marcel


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #468 Gepost op: 23 januari 2011, 10:29:43
Bij het pannekoekenhuis stond geen politie-VC, alleen een 2-tal manschapwagens van Haaglanden.

De CoWa van Robin stond aan de rand van het Malieveld, nabij de opstelplaatsen van de touringcarbussen, in gezelschap van een 2-tal manschapwagens van Haaglanden
Deze CoWa is later richting het CS gegaan in gezelschap van een 2-tal manschapwagens van Gelderland-Zuid.

De andere CoWa van Haaglanden stond aan de voorzijde van het Binnenhof, in gezelschap van de 2 CoWa's van Hollands-Midden, alsmede de HM-30.
Aan de achterzijde van het Binnenhof stonden 4 Flex-voertuigen van Rotterdam-Rijnmond.

Op het plein voor de Amerikaanse Ambassade stond de Bravo-00 van Zuid-Holland-Zuid, tezamen met de Bravo-10 en de waterwerper.

Grtz,
Marcel
Aha, nou ik vermoed (niet 100% zeker) dat de COWA aan de rand van het Malieveld de COWA tbv het Malieveld was en dat de "witte" ME-bus toch meer een soort van opslag/rustruimte is eerlijk gezegd. Kan me niet voorstellen dat men een COWA ontdoet van de signalering etc. en daarmee de gebruiksmogelijkheden inperkt. Ik zal van de week wel eens navraag doen.
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #469 Gepost op: 23 januari 2011, 15:06:24
Ik zou die witte bus sowieso geen CoWa willen noemen. Een CoWa is mobiel, die moet mee kunnen met een sectie of peloton in het ME optreden.
Een VC wordt over het algemeen stationair ingezet. Als je alleen geplande inzetten doet met dat ding, dan heb je signalering in principe niet nodig. Al zou ik het er dan alsnog op laten zitten voor niet-geplande inzetten, maar dat is een ander verhaal.

We gaan het wel horen van je 0098
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s