GRIP 2 Zeer grote hulpverlening (Noodweer Dicky Woodstock-festival) Steenwijkerwold 04-08-2012

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote hulpverlening (Noodweer Dicky Woodstock-festival) Steenwijkerwold 04-08-2012  (gelezen 59480 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Dat is fijn om te lezen!

Het had ook totaal anders kunnen zijn als ik de foto's van een avond daarvoor zag. Toen was de tent goed vol.
dan waren er diverse sigma teams nodig... gezien de opschalling van toen had ik die ook verwacht.

Ik had namelijk al een lijstje gezocht met de sigma locatisch in de nabije omgeving.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Hulpverlening Dicky Woodstock kwam te laat op gang

Hulpverlening Dicky Woodstock kwam te laat op gang
RTVOost·      
Gepubliceerd op 14 mrt 2013
Citaat
De hulpverlening en communicatie rondom de ingestorte feesttent op het Dicky Woodstockfestival vorig jaar kwam te laat op gang. Dat blijkt uit een eerste interne evaluatie van de Veiligheidsregio IJsselland. Zo werd burgemeester Van der Tas van Steenwijkerland per toeval door een verslaggever op de hoogte gebracht van de ramp, terwijl in het protocol staat dat dat direct moet gebeuren.

Door problemen met het alarmerings-communicatiesysteem zijn niet alle hulpverleners die normaal bij zo'n grote calamiteit worden ingeschakeld, bereikt. Uit de evaluatie blijkt ook dat de centralist in de meldkamer zich niet binnen twee minuten kon vrijmaken voor de calamiteit in Steenwijkerwold. Ook is er niet continu informatie uitgewisseld met brandweer, politie en ambulancediensten.

Lees het hele bericht op http://www.rtvoost.nl/nieuws/default....
Samen sterk in de hulpverlening!


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Hulpverlening haperde na windhoos festival'

De aansturing van hulpverleners en autoriteiten heeft gehaperd, toen een windhoos vorig jaar augustus het Dicky Woodstock-festival in Overijssel trof. Zo moest de burgemeester van Steenwijkerland van de pers horen dat de grote tent op het festivalterrein was ingestort en dat er 13 gewonden waren.

vervolg:

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3426795/2013/04/16/Hulpverlening-haperde-na-windhoos-festival.dhtml?utm_source=RSSReader&utm_medium=RSS
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid