Hoe om te gaan met wateroverlast tijdens een spoedrit?

Auteur Topic: Hoe om te gaan met wateroverlast tijdens een spoedrit?  (gelezen 3477 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Gepost op: 5 augustus 2012, 15:18:57
Na aanleiding van onderstaande video vroeg ik mij het volgende af, namelijk:
 - Hoe gaat u om met wateroverlast tijdens een spoedrit?
Land unter in Hamburg Teil 2
 TVRVIDEO

In de video zijn verschillende methodes te zien, namelijk doorrijden (brandweer), er langs rijden (ambulance) en doorrijden en teruggeduwd worden door de brandweer. (politie)




Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1 Gepost op: 5 augustus 2012, 16:33:29
- Hoe gaat u om met wateroverlast tijdens een spoedrit?

Bij het zien van zo'n plas water; Voldoende achteruit rijden, vervolgens met 100+ erin duiken en hopen dat je net als een steentje over het water scheert...

Er zijn hier geen methodes voor, gewoon GBV. De brandweerman staat tot ruim boven kniehoogte in het water, niet doen dus. Met een vrachtwagen (brw) kan het prima.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 5 augustus 2012, 17:00:03
Bij het zien van zo'n plas water; Voldoende achteruit rijden, vervolgens met 100+ erin duiken en hopen dat je net als een steentje over het water
Dat hadden de politieagenten ook beter kunnen doen. ;D


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3 Gepost op: 5 augustus 2012, 17:44:09
Gewoon lekker omrijden wat Dinges al zegt zolang je niet in een vrachtwagen rijdt.
Je kan er de klok op gelijk zetten dat je auto of bestelbusje het begeeft op het diepste punt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 5 augustus 2012, 19:10:34
Om nog maar te zwijgen over eventuele putdeksels die omhoog zijn gekomen door het vele water in het riool, en dus niet ziet. :-X


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #5 Gepost op: 5 augustus 2012, 19:47:02
Een paar weken geleden heb ik in Zeist tijdens noodweer een spoedrit naar een binnenbrand meegemaakt, maar daar was maar één oplossing: 30 km/uur rijden en vooral ontzettend voorzichtig doen. Je zicht is weg, er is een risico op aquaplaning en je weet niet wat zich onder de laag water bevindt. Kortom: voorzichtigheid troef en voor de rest:

Er zijn hier geen methodes voor, gewoon GBV.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #6 Gepost op: 5 augustus 2012, 21:46:10
En het verschilt ook wat voor voertuig je hebt. Zoals die mercedes die laag op de weg ligt zal er eerder niet door kunnen dan een SUV of vrachtwagen. En daarnaast is ook van belang om langzaam door te rijden en niet op volle snelheid want dan krijg je (hoe hoog je auto ook is) een leuke golf water die jou motor af laat koelen op een manier zoals dat niet is bedoelt  98uiye
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #7 Gepost op: 6 augustus 2012, 02:05:11
Als je de luxe van een parallel gelegen droge weg hebt, waarom dan moeilijk doen  e050


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #8 Gepost op: 6 augustus 2012, 10:16:23
Waarom lees ik nergens iets over een peilstok? Wordt dat tijdens de chauffeursopleidingen niet meer aangeleerd?  >:D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #9 Gepost op: 6 augustus 2012, 10:22:22
We hebben toch waterpolitie?!  ;D  ;D  ;D

Verder mis ik toch echt enig gezond verstand. Overigens moet je met brandweervoertuigen ook goed oppassen. Menig luchtinlaat voor de motor zit laag waardoor deze verzuipt als je door diepe plassen rijdt.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le