C2000 brengt hulpverleners nog steeds in gevaar

Auteur Topic: C2000 brengt hulpverleners nog steeds in gevaar  (gelezen 53312 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #40 Gepost op: 4 november 2006, 00:39:41
een erg goed passend stuk, verwoord veel ''unheimnische'' gevoelens.(helaas)

bedankt voor het plaatsen.
Nemo me impune lacessit


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #41 Gepost op: 4 november 2006, 17:58:45
Absoluut! Bij de zeer grote brand op metrostation Spijkenisse De Akkers afgelopen week functioneerde C2000 (ook) NIET goed, berichten kwamen simpelweg niet door! Dekking was dus op z'n zachtst gezegd slecht. Daarnaast blijf ik het persoonlijk echt diep triest vinden dat binnenshuisdekking niet vanzelfsprekend is gebleken bij C2000. Eigenlijk weten we volgens mij allemaal wel dat iedereen in het begin binnenshuisdekking vanzelfsprekend heeft geacht (want dat was bij analoog ook meestal wel het geval), en dat men er pas achter is gekomen dat C2000 GEEN standaard binnenshuisdekking heeft, toen het al te laat was. Dan vind ik het persoonlijk echt heel erg gluiperig dat BZK (Remkes) het wegdoet als "ja, maar voor binnenshuisdekking hebben we special coverage locations, zoals parkeergarages etc., waar extra zenders geplaatst kunnen worden hoor".... Ik wil er niet aan denken dat een diender in een woning in nood is, spoedassistentie nodig heeft en geen verbinding blijkt te hebben omdat hij in een gebouw zit! Is toch te gek voor woorden! >:( >:( >:(
greetz,  Enrique


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #42 Gepost op: 4 november 2006, 18:34:10
Absoluut! Bij de zeer grote brand op metrostation Spijkenisse De Akkers afgelopen week functioneerde C2000 (ook) NIET goed, berichten kwamen simpelweg niet door! Dekking was dus op z'n zachtst gezegd slecht. Daarnaast blijf ik het persoonlijk echt diep triest vinden dat binnenshuisdekking niet vanzelfsprekend is gebleken bij C2000. Eigenlijk weten we volgens mij allemaal wel dat iedereen in het begin binnenshuisdekking vanzelfsprekend heeft geacht (want dat was bij analoog ook meestal wel het geval), en dat men er pas achter is gekomen dat C2000 GEEN standaard binnenshuisdekking heeft, toen het al te laat was. Dan vind ik het persoonlijk echt heel erg gluiperig dat BZK (Remkes) het wegdoet als "ja, maar voor binnenshuisdekking hebben we special coverage locations, zoals parkeergarages etc., waar extra zenders geplaatst kunnen worden hoor".... Ik wil er niet aan denken dat een diender in een woning in nood is, spoedassistentie nodig heeft en geen verbinding blijkt te hebben omdat hij in een gebouw zit! Is toch te gek voor woorden! >:( >:( >:(

Voor de diender zelf is het ook niet veilig. Hij gaat (als het goed is) bij het wegvallen van de verbinding weer naar buiten.

Henk


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #43 Gepost op: 4 november 2006, 20:51:53
Heel komisch vandaag. Een persoon wilde de poklitiemeldkamer bereiken over de porto. Er kwam wel geluid door, maar er viel niets van te brouwen. Oplossing: de persoon moest stil staan om het radiosignaal door te laten komen :-\

Dat heb ik bij analoog nog nooit meegemaakt ;D

Maar dat is natuurlijk wel belachelijk. Bij een achtervolging te voet ren je dus simelweg te hard om je bericht aan de meldkamer door te laten komen :-X
(Het zullen slechts enkele lokaties zijn waar dit probleem speelt, maar dat het probleem er uberhaupt is vind ik slecht)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #44 Gepost op: 4 november 2006, 21:55:47
Voor de diender zelf is het ook niet veilig. Hij gaat (als het goed is) bij het wegvallen van de verbinding weer naar buiten.

Henk

Situatie: verdachte bedreigt slachtoffer met mes; diender wil ingrijpen maar hoort de porto piepen ivm geen ontvangst, wenst slachtoffer sterkte en verlaat het pand weer.... :-\
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #45 Gepost op: 4 november 2006, 22:01:24
Situatie: verdachte bedreigt slachtoffer met mes; diender wil ingrijpen maar hoort de porto piepen ivm geen ontvangst, wenst slachtoffer sterkte en verlaat het pand weer.... :-\

Dat zou dan minstens kamervragen opleveren ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Arlé

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
  • Ennnn uit!
Reactie #46 Gepost op: 21 november 2006, 11:05:11
Dat zou dan minstens kamervragen opleveren ;)

Tja, waarschijnlijk blijft het dan bij vragen, want dat zooitje daar houden elkaar de hand wel boven het hoofd en vervolgens mogen de hulpverleningsdiensten het uitzoeken. En als er iets fout gaat, dan komt piano-Pieter weer om de bocht om te vertellen hoe fout de diensten nu weer bezig zijn geweest. Als er dan een heel hoofdstuk over (het niet werkende) C2000 in zo'n eindconclussie staat, dan wordt er alleen maar geroepen dat de brandweer te laat was......  >:(

En vervolgens mogen we weer op een knopje drukken, zitten we er vier jaar aan vast en dat heet dan democratie....  ;D
Nu hopen dat er wel iemand op de plek van Remkes komt die de veiligheid van de hulpverleners wel in het oogpunt houdt en de problemen van C2000 onderkend.  :P
Met vriendelijke groet, Arlé  


paul_hartog

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 21 november 2006, 11:58:31
hoe zit het trouwens met al die mensen die zeggen c2000 te kunnen kraken???

leven die nog? ::) ::) ::)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #48 Gepost op: 21 november 2006, 11:59:13
hoe zit het trouwens met al die mensen die zeggen c2000 te kunnen kraken???

leven die nog? ::) ::) ::)


Die gaan jou dat niet vertellen... ;D ;D ;D ;D


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #49 Gepost op: 22 november 2006, 11:43:16
Ook in het dagelijkse werk hebben we hier last van. Wij hebben geen bereik op de SEH afdeling van het lokale ziekenhuis. Dat betekent dan ook dat we niet inzetbaar zijn, want hier is bewust voor gekozen om geen gebruik te maken van P2000. Maandagochtend 11uur, ik draag mijn patient over en ik ga weer naar de ambu toe. Ik krijg een oproep van een enigzins (terecht) gepiekeerde centralist - "Ja, en ik probeer je al 5 minuten te bereiken voor een mogelijke reanimatie".

Lekker toch?

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon