controleur of verkoper ??

Auteur Topic: controleur of verkoper ??  (gelezen 10895 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #10 Gepost op: 3 maart 2005, 09:04:37
Mus de activiteiten die bij ons werden uitgevoerd op het gebied van onderhoud waren niet commercieel....

Waar staat dat je geen werkzaamheden mag verrichten tegen een lichte vergoeding??


McFozzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
  • OBM + AHBM-Preventie
Reactie #11 Gepost op: 3 maart 2005, 09:42:44
Een brandweerman die een controle uitvoert dient voorzien te zijn van een toezichthouder legetimatie bewijs. Als hij dat niet kan tonen mag je hem gewoon buitenflikkeren.  :-X Hij heeft dan formeel geen binnentredings bevoegdheid. Tevens lijkt het mij erg sterk dat iemand van de brandweer blussers verkoopt in deze tijd. Raar verhaal.

Wat betreft de Halon. zoals al gezegd verboden. Als VROM-inspectie er iets van hoort dan is het net alsof je met een stokje in een mierenhoop port. Je hebt dan een probleem.

Groet,

McFozzy


mus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • veiligheid boven alles
Reactie #12 Gepost op: 3 maart 2005, 14:25:52
Shave, als je als brandweer tegen een vergoeding brandblussers buiten de gemeentelijke organisatie gaat keuren is dit een commerciele activiteit. Tenzij men bestuurlijk heeft af laten timmeren op welke wijze men diensten mag verlenen. Als de vergoeding bestaat uit het betalen van de gebruikte materialen is dit niet commercieel. Als de vergoeding bestaat uit betaling van gebruikte uren ga je de helling op. In het beleidsplan kun je dit soort regelingen opnemen en voorleggen aan de gemeente. In ieder geval blijft het lastig om als brandweer blussers te keuren en vervolgens bij de preventie controles vast te stellen of de keuring van deze toestellen voldoet aan de eisen. Dit soort discussies kun je beter voorkomen.
Vergeet niet te leven, meer is er niet.  Het leven is mooi, je moet het wel willen zien.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #13 Gepost op: 3 maart 2005, 14:48:41
Het was inderdaad alleen kostendekkend.........maar ondertussen na vele jaren ook hiermee gestopt wegens strengere regelgeving.


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #14 Gepost op: 3 maart 2005, 17:58:54
Het bedrijfslogo van het betreffende bedrijf is dus hetzelfde als het brandweerlogo.
Dat de man zegt dat hij van de brandweer is blijf ik wel vreemd vinden.
  Ta


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #15 Gepost op: 3 maart 2005, 18:27:04
Het bedrijfslogo van het betreffende bedrijf is dus hetzelfde als het brandweerlogo.
Dat de man zegt dat hij van de brandweer is blijf ik wel vreemd vinden.

Ík weet niet of dit het goede adres is voor een melding maar het lijkt me een goede start:
http://www.brandweerhuisstijl.nl/


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #16 Gepost op: 3 maart 2005, 19:55:41
http://www.goudengids.nl/BusinessCard.asp?exactm=986&seed=22266&P=0&c_geo=29&GB=&B=258336&origin=ResultPage&Referer=YP&x=153872&l=1&rn=13

Fire-Fly BrandpreventieBurgwal 19
3752XA Bunschoten Spakenb
Tel: 06-22562392
E-mail: info@fire-flybrandpreventie.nl
Website: www.fire-flybrandpreventie.nl

die gup zit nog hier in de buurt ook  :o :o :o
Dat kan leuk worden  :-X


SL-Leung

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 3 maart 2005, 22:44:12
Ik heb die winkelier vandaag al jullie reacties laten lezen.
Ook namens hem : BEDANKT voor de reacties :) :) :) :) :)

Hij is nu al bezig om via een andere firma alles in orde te krijgen.

Siu Luen


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #18 Gepost op: 4 maart 2005, 14:50:45
die gup zit nog hier in de buurt ook  :o :o :o
Dat kan leuk worden  :-X

Ik vertelde erover op de zaak,en het vermoeden van wie het bedrijf hoogstwaarschijnlijk is kwam al tevoorschijn!
En dat die ervaringen nou allemaal even goed waren...neuh.
  Ta


McFozzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
  • OBM + AHBM-Preventie
Reactie #19 Gepost op: 10 maart 2005, 12:27:54
Ik heb de site van fire fly bekeken en zij voeren het nieuwe brandweer logo  :o Is dit logo niet beschermd???