Ambulancepersoneel belaagd bij ongeval IJdoornlaan - Amsterdam-Noord 12-08-2012

Auteur Topic: Ambulancepersoneel belaagd bij ongeval IJdoornlaan - Amsterdam-Noord 12-08-2012  (gelezen 17822 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Ben ik de enige die wat moeite heeft met het optreden van de ambulancemedewerker in het groene t-shirt?

Soms hè, soms...Zijn hulpverleners ook maar gewone mensen, en ook bij die mensen kan een keer de emmer vol zijn. En dan ook soms verlaat zo,n hulpverlener voor even zijn professionele gedrag, en soms kan ik me dat erg goed voorstellen.
Dus ja, naar mijn mening ben je de enige die er moeite mee heeft.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Maar du moment dat bij een hulpverlener net die ene druppel vloeit die de beker doet overlopen, bestaat bij mij meer woede in de richting van de veroorzaker dan verontwaardiging omdat de hulpverlener in kwestie zich eens een keer niet als onderliggende partij bleef gedragen.
Klopt, deze veroorzakers en onruststokers mogen van mij ook veel harder gestraft worden. Het blijft gewoon vreemd, moet je het als hulpverlener tegenwoordig normaal vinden om geestelijk of fysiek aangevallen te worden, door omstanders?

Dit kun je alleen maar oplossen, naar mijn idee, door harder te straffen. Dan heb ik het niet over 120 uur werkstraf....  98uiye

Binnen de beroepsgroep zal deze boze broeder best scheef aangekeken worden omdat ie niet rustig bleef en wellicht niet het perfecte visitekaartje was voor de beroepsgroep, maar de gemiddelde buitenstaander is het gedrag van de tokkies' meer dan zat. Of ze nu geel, groen, blauw of zwart zijn.  >:( >:(
Er zitten ook hier 2 kanten aan, de een vindt dit 'goed' en ander schaamt zich voor dit optreden.
En ik zie over enkele jaren, als er geen 'einde' aan komt, dat er ook dienders met de gele of misschien wel rode wagen mee moeten, omdat ze anders gewoon niet fatsoenlijk kunnen werken..

Waar gaat dit heen met Nederland............ :-X  >:(
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Soms hè, soms...Zijn hulpverleners ook maar gewone mensen, en ook bij die mensen kan een keer de emmer vol zijn. En dan ook soms verlaat zo,n hulpverlener voor even zijn professionele gedrag, en soms kan ik me dat erg goed voorstellen.
Dus ja, naar mijn mening ben je de enige die er moeite mee heeft.


En zo is het maar net wij zijn ook mensen die komen helpen en nogmaals je emmer kan er zeker er van vol lopen als je weer zo zeikerd voor je heb.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Soms hè, soms...Zijn hulpverleners ook maar gewone mensen, en ook bij die mensen kan een keer de emmer vol zijn. En dan ook soms verlaat zo,n hulpverlener voor even zijn professionele gedrag, en soms kan ik me dat erg goed voorstellen.
Dus ja, naar mijn mening ben je de enige die er moeite mee heeft.

Ik vraag mij af of hulpverleners nog gewone mensen zijn. Als er 1 beroepsgroep in Nederland is die haarfijn weet wat er speelt in de maatschappij dan zijn het wel de hulpverleners, in alle takken van sport.

En dat fascineert mij ook zo. Ook bij discussies op o.a. dit forum. Dat politieke correcte geleuter dat het niet hoort, dat het allemaal schandalig is enzovoort enzovoort. Natuurlijk hoort het allemaal niet. Natuurlijk is het schandalig. Maar het is wel de realiteit van alledag. Mensen zijn enorm, overdreven kritisch geworden. Hebben vaak enorm korte lontjes. De individualisering en het egoïsme in de maatschappij neemt enorm toe. Daarnaast bestaat de maatschappij tegenwoordig uit vele verschillende culturen waarvan soms zeer licht ontvlambare.

Natuurlijk kan je vinden dat het niet zo hoort. Maar het zal niet meer veranderen, hoogstens nog erger worden. Wil je als hulpverlener overleven in deze jungle, dan zal je je uit lijfsbehoud moeten aanpassen. Dus oprecht respect uitstralen. Je attitude aanpassen. En je vooral niet gek laten makken door dreigen en obstinaat gedrag. Zaken die ik in dit filmpje mis. Bijvoorbeeld ook door de ambulancemedewerkers die gewoon door blijven telefoneren. Wordt, terecht of onterecht, door de andere partij weer als een stuk minachting ervaren en kan ook als de rode lap op de stier werken. En schelden is helemaal not done. Dat zou in een emotionele uitbarsting kunnen gebeuren, maar in dit filmpje worden er grenzen overschreden.

Elders zegt iemand als reactie op mijn posting:"...daar heb je weer zo'n zeikerd". Als dat al je instelling is als je weer eens geconfronteerd wordt met een lastige klant dan maak je het jezelf erg moeilijk......


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Ik vraag mij af of hulpverleners nog gewone mensen zijn. Als er 1 beroepsgroep in Nederland is die haarfijn weet wat er speelt in de maatschappij dan zijn het wel de hulpverleners, in alle takken van sport.

En dat fascineert mij ook zo. Ook bij discussies op o.a. dit forum. Dat politieke correcte geleuter dat het niet hoort, dat het allemaal schandalig is enzovoort enzovoort. Natuurlijk hoort het allemaal niet. Natuurlijk is het schandalig. Maar het is wel de realiteit van alledag. Mensen zijn enorm, overdreven kritisch geworden. Hebben vaak enorm korte lontjes. De individualisering en het egoïsme in de maatschappij neemt enorm toe. Daarnaast bestaat de maatschappij tegenwoordig uit vele verschillende culturen waarvan soms zeer licht ontvlambare.

Natuurlijk kan je vinden dat het niet zo hoort. Maar het zal niet meer veranderen, hoogstens nog erger worden. Wil je als hulpverlener overleven in deze jungle, dan zal je je uit lijfsbehoud moeten aanpassen. Dus oprecht respect uitstralen. Je attitude aanpassen. En je vooral niet gek laten makken door dreigen en obstinaat gedrag. Zaken die ik in dit filmpje mis. Bijvoorbeeld ook door de ambulancemedewerkers die gewoon door blijven telefoneren. Wordt, terecht of onterecht, door de andere partij weer als een stuk minachting ervaren en kan ook als de rode lap op de stier werken. En schelden is helemaal not done. Dat zou in een emotionele uitbarsting kunnen gebeuren, maar in dit filmpje worden er grenzen overschreden.

Elders zegt iemand als reactie op mijn posting:"...daar heb je weer zo'n zeikerd". Als dat al je instelling is als je weer eens geconfronteerd wordt met een lastige klant dan maak je het jezelf erg moeilijk......
Inderdaad, er worden grenzen overschreden. Maar laten we daarvoor wel blijven kijken waar dit verhaal is begonnen, en dan kom je dus uit bij een stel figuren die het in de kop hebben gehaald om hulpverleners het werk onmogelijk te maken.
Daar ligt het probleem, en niet bij de hulpverlener die even een moment zijn emoties niet de baas is, en dan even niet zo handig bezig is. Daar zullen zijn collega,s en de agenten later wel met hem over spreken als dat nodig blijkt te zijn.
Inderdaad, de maatschapij bestaat uit vele culturen. Maar ook die mensen uit die andere culturen behoren zich aan te passen aan de geldende regelgeving in Nederland, en ook zij dienen het werk van de hulpverleners te respecteren. Het kan nooit zo zijn dat wij ons aan gaan passen aan hun cultuur. ::)


mathijs1982

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Misschien een stomme vraag maar waarom mag de politie niet harder optreden zoals bijv in Duitsland


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Dat gelul over andere culturen ben ik zo beu,als dat soort dwazen zoiets flikt in hun thuisland zijn de straffen veel hoger en strenger dan hier, en dat is deel van het probleem.Gelijk minimaal twee jaar cel voor het soort imbecielen dat de maatschappij verziekt.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Lijkt me een spannend zaakje te gaan worden, laat hem maar aangifte gaan doen. Wellicht krijgt hij dan eens een andere kijk op zijn eigen functioneren. ::)

Dat de persoon in kwestie aangifte heeft gedaan tegen de ambulancemedewerker kan hem nog wel eens strafverzwaring gaan opleveren wanneer hij voor moet komen voor zijn daden tegen de ambulancemedewerker.

Voor de rest dient publiek en omstanders pas op de plaats te maken, ten alle tijden. Mezelf even als referentiepunt nemende, ik ga vaker nog verder van een incident afstaan dan ander publiek, puur omdat je hulpverleners de maximale ruimte moet geven. Ik heb omstanders wel eens op een paar meter (2 meter hooguit) van een auto af zien staan met bekneld slachtoffer.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Dat de persoon in kwestie aangifte heeft gedaan tegen de ambulancemedewerker kan hem nog wel eens strafverzwaring gaan opleveren wanneer hij voor moet komen voor zijn daden tegen de ambulancemedewerker.

Daarom zei ik al, laat maar gebeuren. Kan alleen maar nadelig werken voor dat persoon. ;)


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Weet niet of het al is gepost.

zo 12 aug 2012, 18:12| lees voor
Aangifte tegen mishandelde ambulancebroeder

AMSTERDAM -  Eén van de mannen die zaterdagavond betrokken was bij een opstootje met ambulancebroeders en agenten in Amsterdam-Noord zegt dat hij aangifte gaat doen tegen de politie en één van de broeders.

 
De man vertelde aan AT5 dat hij druk in de weer was met het bieden van eerste hulp aan een zwangere vrouw toen de ambulance arriveerde. Volgens de man was een van de ambulancemedewerkers agressief.
Na geschreeuw over en weer zou de ambulancebroeder hem de keel hebben dichtgeknepen. De man die zegt aangifte te gaan doen, is niet de man die door de politie is gearresteerd tijdens het incident, weet de Amsterdamse omroep.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/12742522/__Aangifte_tegen_ambulancebroeder__.html