Natuurbrand bestrijdingsvoertuigen

Auteur Topic: Natuurbrand bestrijdingsvoertuigen  (gelezen 224251 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jwpots

  • Gast
Reactie #110 Gepost op: 27 juli 2005, 23:13:33
Wat zijn die oude REO's nog in dienst bij brandweer Genk. die dingen heb ik jarengeleden zelf nog op de foto gezet bij de oude kazerne toen de Iveco net nieuw was. jongen zijn dit dingen niet kapot te krijgen of zo.
In die jaren werden er nog degelijke voertuigen gebouwd. De huidige Mercedesen zie je over 50 jaar niet meer, dat redden ze niet

Groet
Johan


Jeugdbrandweer

  • Gast
Reactie #111 Gepost op: 28 juli 2005, 17:05:19
Hier een foto van de nieuwe 212 van Putten in actie tijdens een middelbrand, die sinds een aantal maanden ook biza-striping heeft

Nieuwe 212  ???  ;D ;D
Alleen de biza-striping is aangebracht en het zit nog te recht ook..
Dat heb je als je geen geld heb dan moet je het zelf doen ;D ;D


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #112 Gepost op: 3 augustus 2005, 20:21:42
ik plaats deze maar hier aangezien ik niet goed weet waar anders ik dit voertuig moet plaatsen. deze Ginaf F240DHT400 met Leebur Haakarminstallatie uit 1985 is hier uitgerust met een watertankcontainer welk ook voor bosbranden wordt gebruikt. deze 7281 van brandweer Bergen op Zoom is zover ik weet de enige 4x4 Ginaf Haakarmwagen die bij de brandweer dienst doet. ooit stonden er twee van deze wagens in Bergen op Zoom. de andere was van de regionale brandweer en zou verplaatst zijn naar een ander korps. de watertankcontainer is uitgerust met een nieuw type Magirus MSD.  

[verwijderd door de admin]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #113 Gepost op: 4 augustus 2005, 18:36:26
ik plaats deze maar hier aangezien ik niet goed weet waar anders ik dit voertuig moet plaatsen. deze Ginaf F240DHT400 met Leebur Haakarminstallatie uit 1985 is hier uitgerust met een watertankcontainer welk ook voor bosbranden wordt gebruikt. deze 7281 van brandweer Bergen op Zoom is zover ik weet de enige 4x4 Ginaf Haakarmwagen die bij de brandweer dienst doet. ooit stonden er twee van deze wagens in Bergen op Zoom. de andere was van de regionale brandweer en zou verplaatst zijn naar een ander korps. de watertankcontainer is uitgerust met een nieuw type Magirus MSD. 

Hallo Louis,

in de datenbank van Eric staat nog een gelijk voertuig vemeld echter met een onvolledig kenteken. Het begin is het zelfde, Hij zou in de regio Midden en West Brabant, Kazerne Bergen op Zoom huizen en heeft als roepnummer 9185. Spreken we hier mogelijk over het zelfde voertuig?


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #114 Gepost op: 4 augustus 2005, 18:59:12
de andere Ginaf was een zusje van deze wagen welk in Bergen op Zoom staat. de andere wagen stond ooit ook in Bergen op Zoom maar was van de Regionale brandweer en kreeg roepnummer 9185. dit voertuig had kenteken BY-83-YD en was uit 1987. als mijn informatie juist is dat zou hij nu in Rupchen staat. een kenteken die begin met de zelfde letters is niet goed, ik denk dat er een foutje in de databank van Erik zit. want er zijn er maar twee.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #115 Gepost op: 5 augustus 2005, 18:50:23
Louis,  bedankt voor deze informatie.


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #116 Gepost op: 5 augustus 2005, 18:53:17
graag gedaan :)
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #117 Gepost op: 4 september 2005, 10:44:01
de 521 van brandweer Ommen. een Mercedes-Benz 2628AK48 met Doeschot-Rosenbauer opbouw uit 1987. specificatie TW3LD1600T11500/400. primair bestemd voor bosbrandbestrijding maar tevens is dit voertuig inzetbaar als schuimbluswagen.

[verwijderd door de admin]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #118 Gepost op: 26 september 2005, 19:32:59
een van de werkpaarden van de Franse Bosbrandweer. de Acmat, een van oorsprong militaire voertuig. inmiddels worden de meeste nu vervangen door nieuwer materieel. modelautofabrikant Solido heeft hem in model uitgebracht in 4x4 en 6x6 uitvoering. ik heb er zelf zo 6 stuks van staan allemaal met een ander opschrift. vooral de uitvoering van Marins pompiers Marseille heb ik niet veel gezien. daarnaast heb ik van deze wagen op de foto een handgebouwd exemplaar. 

[verwijderd door de admin]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


CLUT

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #119 Gepost op: 26 september 2005, 23:10:23
Hey das leuk die heb ik ook in de kast staan, zat meteen te denken huh? heb ik die als modelletje? Waarna ik vervolgens pas begon te lezen  ;D ;D ;D