Natuurbrand bestrijdingsvoertuigen

Auteur Topic: Natuurbrand bestrijdingsvoertuigen  (gelezen 222275 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

hout

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #380 Gepost op: 16 mei 2012, 13:54:01
Citaat
14-05-2012 locatie: 2e Exloërmond
Warm welkom nieuw voertuig
Maandagavond was het zover. Leden van de post 2e Exloërmond, oud leden, commandant en enkele andere belangstellenden wachten het nieuwe brandweervoertuig op. Een warm welkom voor de nieuwe tankautospuit, 4x4 aangedreven, speciaal geschikt voor natuurbrandbestrijding.

Ook bij de post Borger is eind vorige week het nieuwe uitrukvoertuig aangekomen.

Trots, dat wij de beschikking hebben over prachtig materieel om calamiteiten te bestrijden.

Voordat de nieuwe voertuigen daadwerkelijk worden ingezet bij calamiteiten worden ze de komende periode uitgebreid beproefd. Kinderziektes en eventuele aandachtspunten kunnen dan worden ontdekt en verbeterd. Chauffeurs leren in deze periode het rijgedrag van de nieuwe voertuigen kennen. Ook de werking van de pomp en nieuw materiaal wordt uitgetest en beoefend. Hierdoor kunnen de manschappen snel en effectief met het nieuwe materiaal werken.

Op 1 juni worden de nieuwe voertuigen door de beide posten gepresenteerd aan het college van Burgemeester en wethouders en de raadsleden.

Later in het jaar organiseren de beide posten een open dag. Hier kunnen alle belangstellenden een kijkje komen nemen.
Bron tekst: http://www.brandweer.borger-odoorn.info/index.php?item=detail_nieuws&id=1941&pg=220















Bron (met toestemming) foto's: http://www.112kanaalstreek.nl/Archief-2012/05-mei/14-05-12-Nieuwe-wagen-voor-brandweer-Tweede-Exloermond.html

Regio: 03 Drenthe
Korps: Borger-Odoorn post Tweede Exloërmond
Soort voertuig: TS-BT
Roepnummer: 03-8532
Merk: MAN
Opbouw: DRV
Kenteken: BZ-VZ-36
Bijzonderheden: Auto is 14-05-2012 aangekomen op de post en nog niet op uitruk.


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #381 Gepost op: 16 mei 2012, 19:13:20

Regio: 03 Drenthe
Korps: Borger-Odoorn post Tweede Exloërmond
Soort voertuig: TS-BT
Roepnummer: 03-8532
Merk: MAN
Opbouw: DRV
Kenteken: BZ-VZ-36
Bijzonderheden: Auto is 14-05-2012 aangekomen op de post en nog niet op uitruk.

Als dit een TS-BT is, waarom heeft dit voertuig dan geen nummer in de 40-reeks gekregen? Bijvoorbeeld de 03-8541 of 03-8542. Binnen het landelijke nummerplan is de 40-reeks bestemd voor de natuurbrandbestrijdingsvoertuigen. Dit lijkt op een (onbewuste) afwijking van het landelijke nummerplan.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #382 Gepost op: 16 mei 2012, 20:57:00
Als dit een TS-BT is, waarom heeft dit voertuig dan geen nummer in de 40-reeks gekregen? Bijvoorbeeld de 03-8541 of 03-8542. Binnen het landelijke nummerplan is de 40-reeks bestemd voor de natuurbrandbestrijdingsvoertuigen. Dit lijkt op een (onbewuste) afwijking van het landelijke nummerplan.
Ik weet niet of drente werkt met het landelijke nummerplan. Er zijn nog veel regio's die daar niet mee werken. Ook bij ons in Utrecht is dit nog niet doorgevoerd. Een echte TS-BT hoeft dus niet automatisch een nummer in de 40 reeks te krijgen
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


hout

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #383 Gepost op: 16 mei 2012, 21:07:08
In princiepe werkt drenthe wel met het landelijk nummerplan, er is al aangegeven dat het hier verkeerd op zou staan. Of ze er wat mee doen is punt twee.

Deze auto wordt iig wel ingezet als TS-BT


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #384 Gepost op: 18 mei 2012, 21:36:15
nou vroag ik mij toch af wat ze in tweede mond met een terrein auto moeten, want dat punt ben ik eem kwiet..

Maar borger heeft ook een nieuwe gekregen, staat ook al op de kazerne (gister gespot)


hout

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #385 Gepost op: 18 mei 2012, 21:53:15
Borger heeft idd ook een nieuwe TS, echter is dat geen TS-BT.

Wat 2e mond met een TS-BT moet? Ken je het Molenveld (heideveld bij Exloo) en omliggende gebieden? Er wordt in de gemeente nog steeds meer natuurgebied aangelegd. Er is hier meer natuurgebied dan je zou denken.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #386 Gepost op: 18 mei 2012, 22:50:25
Borger heeft idd ook een nieuwe TS, echter is dat geen TS-BT.

Wat 2e mond met een TS-BT moet? Ken je het Molenveld (heideveld bij Exloo) en omliggende gebieden? Er wordt in de gemeente nog steeds meer natuurgebied aangelegd. Er is hier meer natuurgebied dan je zou denken.

Juist, jah heb er van gehoord, maar geen idee waar het allemaal ligt, komer nooit. Maar dacht dat het meer ook met het hele lofar gebeuren te maken had, dan is zo'n auto ook erg handig...

Bedankt voor de info trouwens.

volgens een ander forumlid, metal, is de officiële ingebruikname van die van borger volgende week zaterdag. Geen idee of dat zo is


hout

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #387 Gepost op: 18 mei 2012, 23:00:02
Eerlijk gezegd weet ik niet wanneer die van Borger in gebruik genomen wordt  e050 98uiye

Die van 2e exloermond zal nog een even duren omdat er eerst flink mee geoefend gaat worden, zowel met het rijden als de bediening zodat we goed beslagen ten ijs gaan.

1 Juni is de officiele presentatie voor de gemeenteraad van beide voertuigen zoals ook in de tekst die ik poste te lezen staat.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #388 Gepost op: 18 mei 2012, 23:14:11
Eerlijk gezegd weet ik niet wanneer die van Borger in gebruik genomen wordt  e050 98uiye

Die van 2e exloermond zal nog een even duren omdat er eerst flink mee geoefend gaat worden, zowel met het rijden als de bediening zodat we goed beslagen ten ijs gaan.

1 Juni is de officiele presentatie voor de gemeenteraad van beide voertuigen zoals ook in de tekst die ik poste te lezen staat.

Okay, denk dat borger ook even moet wennen, als ik de verhalen van de brandweermannen moet geloven. Zullen in vervolg op de rotondes daar gas terug moeten nemen, verhalen van rond de 120 km/h er over met de dennis..


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #389 Gepost op: 19 mei 2012, 10:07:23
Zullen in vervolg op de rotondes daar gas terug moeten nemen, verhalen van rond de 120 km/h er over met de dennis..
Dat is de afdeling sterke verhalen, geen enkel vrachtwagen haalt de 120, en al helemaal niet met een volle watertank. ::)