Natuurbrand bestrijdingsvoertuigen

Auteur Topic: Natuurbrand bestrijdingsvoertuigen  (gelezen 222947 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #390 Gepost op: 19 mei 2012, 11:30:57
Dat is de afdeling sterke verhalen, geen enkel vrachtwagen haalt de 120, en al helemaal niet met een volle watertank. ::)

De meeste vrachtwagens kunnen, zonder snelheidsbegrenzer, beladen een snelheid halen van 130 tot 140 km/u.
Vroeger, toen vrachtwagens nog geen snelheidsbegrenzer hadden, reden veel vrachtwagens gemiddeld 100 tot 110 km/u op de autosnelweg en hadden ze nog ruimte op het gaspedaal.
Ik heb in die tijd eens meegereden met een vrachtwagen die op de snelheidsmeter de wijzer op 130 km/u had staan en aangezien vrachtwagen snelheidsmeter geijkt zijn mag ik er vanuit gaan dat de werkelijke snelheid hier niet veel van afweek.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #391 Gepost op: 19 mei 2012, 11:34:31
De meeste vrachtwagens kunnen, zonder snelheidsbegrenzer, beladen een snelheid halen van 130 tot 140 km/u.
Vroeger, toen vrachtwagens nog geen snelheidsbegrenzer hadden, reden veel vrachtwagens gemiddeld 100 tot 110 km/u op de autosnelweg en hadden ze nog ruimte op het gaspedaal.
Ik heb in die tijd eens meegereden met een vrachtwagen die op de snelheidsmeter de wijzer op 130 km/u had staan en aangezien vrachtwagen snelheidsmeter geijkt zijn mag ik er vanuit gaan dat de werkelijke snelheid hier niet veel van afweek.
Jah, zonder begrenzer maar nu is zo ongeveer alles begrenst. En zie jij een Dennis met 120 een rotonde nemen? Ik kom het graag aanschouwen. >:D ;)


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #392 Gepost op: 19 mei 2012, 12:37:29
Jah, zonder begrenzer maar nu is zo ongeveer alles begrenst. En zie jij een Dennis met 120 een rotonde nemen? Ik kom het graag aanschouwen. >:D ;)

Er zijn nog genoeg brandweervoertuigen welke bij in geschakeld OGS de begrenzer er af hebben.
En sommige turborotonde's zijn  rechtdoor te nemen door rechst op de buitenste baan aan te rijden over de binnenste dus linkerbaan en dan weer naar de rechtse baan en dan kan het lukken, anders idd sterk verhaal. 998765 >:D


Henkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #393 Gepost op: 19 mei 2012, 12:48:09
Dat is de afdeling sterke verhalen, geen enkel vrachtwagen haalt de 120, en al helemaal niet met een volle watertank. ::)

Er zijn zeker weten een hoop voertuigen die het kunnen! Maar een rotonde nemen met 120, dat is inderdaad de afdeling sterke verhalen


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #394 Gepost op: 8 juli 2012, 00:05:56
Natuurbrandcompagnie Veiligheids Regio Utrecht
Published on Jul 7, 2012 by Geertbossie
Fotoshoot van alle eenheden van een de natuurbrandcompagnies uit de Veiligheids Regio Utrecht. In de film zie je hoe de voertuigen worden opgesteld voor de foto.
Diverse voertuigen van de dieverse eenheden uit de provincie Utrecht.
Samen sterk in de hulpverlening!


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #395 Gepost op: 10 juli 2012, 13:20:13
Naja vooruit dan. Een klein primeurtje. Ik heb een hekel aan het woord. Maar een primeurtje is het toch wel.  e050

Epe, Vaasen, Twello en Hoog Soeren




Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,541
Reactie #396 Gepost op: 10 juli 2012, 14:14:31
Mooie voertuigen! Alleen wel een vraagje, is het blauw op het dak wel te zien vanaf de zijkanten met de rekken er voor?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #397 Gepost op: 10 juli 2012, 14:23:53
Mooie voertuigen! Alleen wel een vraagje, is het blauw op het dak wel te zien vanaf de zijkanten met de rekken er voor?

Nee. Maar dat maakt niets uit. Want dit type signalering zie je sowieso al niet. 098uo
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #398 Gepost op: 11 juli 2012, 23:29:34
Waar ik eerder slechte zin van krijg is liertouw in combinatie met een conventioneel rollenvenster voor de lier!
Dat is serieus levensgevaarlijk. Liertouw kan vast komen te zitten tussen de rollen kan knappen....
Daar hoort een Hawse fairlead te zitten, oftewel een rollenvenster specifiek voor (dyneema) liertouw...


pascal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 371
Reactie #399 Gepost op: 12 juli 2012, 00:14:51
Ik vind die oude auto van Hoog Soeren echt een prachtig ding maar de nieuwe is ook erg mooi.
kan niet wachten om er een paar plaatjes van te schieten.