Natuurbrand bestrijdingsvoertuigen

Auteur Topic: Natuurbrand bestrijdingsvoertuigen  (gelezen 222202 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CLUT

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #10 Gepost op: 21 februari 2005, 12:17:45
Jopie ikke de eer voor west-veluwe-vallei... Foto's komen van www.112-west-veluwe-vallei.nl!!!

Volgens mij zitten Ede, Bennekom, Otterlo, Harskamp, Lunteren, Voorthuizen, Wageningen in 1 peleton... Als ik het niet goed heb verbeter mij maar als je durft :P:P


Ede-centrum (foto van bethlehem.tk)


Regio post Ede-centrum


Ede, post Bennekom


Ede, post Lunteren


Achter elkaar: Lunteren Bennekom en Ede (oude voertuig)



Ede, post Otterlo (nieuwe voertuig hetzelfde als de 202)


Ede, post Harskamp (nieuwe voertuig hetzelfde als de 202)


Regio, post Barneveld


Barneveld, post Kootwijkerbroek


Barneveld, post voorthuizen


jwpots

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 21 februari 2005, 13:02:23
Bijgaand bosbrandvoertuig van de brandweer Arnhem is een Daf waarvan mij de verdere typeaanduiding niet bekent is. De brandweer Arnhem had twee van dergelijke voertuigen. één met een vierkante tank en één met een ovale tank. Deze met de ovale tankopbouw heeft de Arnhemse brandweer verloren bij een heidebrand in juli/1976

Johan

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


jwpots

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 21 februari 2005, 13:03:27
En hier een foto van het moment op de heide.

Johan

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #13 Gepost op: 21 februari 2005, 19:14:39
Johan

het ging hier om een DAF V1600BB358. maar die foto van de wagen in brand op de hei, was je er toen zelf bij. het was toen een van de grootste bosbrand in Nederland en het ging er nogal heftig aan toe. maar naast deze DAF van Arnhem ging ook tijdens deze brand de Commer hogedrukautospuit van Doesburg verloren. het feit dat deze ingezet werd tijdens een bosbrand geeft wel weer hoe heftig deze brand was want dit is natuurlijk geen bosbrandwagen maar toen werd alles wat ingezet kon worden gebruikt. zelfs militairen en brandweerlui van de opleiding in schaarsbergen. het was me een brandje wel.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #14 Gepost op: 21 februari 2005, 19:19:53
Deze foto is van slechte kwaliteit helaas.

de 49843 van Wijk bij Duurstede:



Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jwpots

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 21 februari 2005, 19:30:13
Johan

het ging hier om een DAF V1600BB358. maar die foto van de wagen in brand op de hei, was je er toen zelf bij. het was toen een van de grootste bosbrand in Nederland en het ging er nogal heftig aan toe. maar naast deze DAF van Arnhem ging ook tijdens deze brand de Commer hogedrukautospuit van Doesburg verloren. het feit dat deze ingezet werd tijdens een bosbrand geeft wel weer hoe heftig deze brand was want dit is natuurlijk geen bosbrandwagen maar toen werd alles wat ingezet kon worden gebruikt. zelfs militairen en brandweerlui van de opleiding in schaarsbergen. het was me een brandje wel.   

Nee Louis, die foto is een krijgertje van één van de brandweerlui van Arnhem.

Johan


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #17 Gepost op: 21 februari 2005, 19:55:44
Ja dat kon ook nog. dacht eerst dat je misschien daar op vakantie was toen het gebeurde. was toen zo mierennest dat men door de verbrande bomen geen bos meer zag. overall reden en stonden rode, gele en groene voertuigen door elkaar. dan was je op die plek bezig en was je tank leeg was ging je op nieuw vullen en stond je even later weer op een andere te werken. zo waren ze op een gegeven moment met een international crashtender een boerderij aan het nat houden. bijna alles werdt ingezet.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


BrandBase.org

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 110
    • BrandBase.org
Reactie #18 Gepost op: 21 februari 2005, 21:30:54
Op de foto de toen nog 668 van Bussum, tegenwoordig 52586 van de Regio Gooi & Vechtstreek.

Scania haakarmvoertuig met door brandweer Bussum omgebouwde container, voor het blussen van bos- & heidebranden. (voorheen dompelpompcontainer)

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]
Groeten, Eric de Sain www.BrandBase.org


ajax

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 21 februari 2005, 22:20:03
hier de 3 voertuigen die Laren gebruikt voor de Bos/Heidebranden