Natuurbrand bestrijdingsvoertuigen

Auteur Topic: Natuurbrand bestrijdingsvoertuigen  (gelezen 224613 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan.O

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 130
Reactie #280 Gepost op: 19 april 2011, 16:58:50
Recht boven in kan de pomp bestuurd worden. En in het midden met die gele knopjes kan de automatisch bandenaflaat systeem bestuurd worden.


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #281 Gepost op: 19 april 2011, 17:49:50
Recht boven in kan de pomp bestuurd worden. En in het midden met die gele knopjes kan de automatisch bandenaflaat systeem bestuurd worden.


Wat gaat er met de oude TS-BT gebeuren ??? verkocht aan, of ???

Delta00


Stefan.O

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 130
Reactie #282 Gepost op: 19 april 2011, 17:52:05
Die is verkocht aan buitenland! Zou zo niet weten welk land. ;)


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #283 Gepost op: 19 april 2011, 18:16:08
Die is verkocht aan buitenland! Zou zo niet weten welk land. ;)

Zonde, maar dank je voor de reactie.

Delta00


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #284 Gepost op: 20 april 2011, 10:05:52
Van uit de cabine kan de pomp bestuurd worden O0
Oké, bijzonder.  :) Ik ben nog steeds niet overtuigd van het nut, maar het zal wel.  e050

www.brwhoenderloo.nl Heidebrand ugchelseberg
Youtube: BrandweerHoenderloo

Ik zie hier niemand uitstappen ect. maar dr komt wel water..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #285 Gepost op: 20 april 2011, 10:25:50
Ja dat wel, maar dan zal men toch eerst uit moeten stappen, naar het pomphok moeten lopen en de pomp aan moeten zetten, vanaf dat moment kan er rijdend geblust worden vanaf de dakmonitoren.

Oké, bijzonder.  :) Ik ben nog steeds niet overtuigd van het nut, maar het zal wel.  e050

www.brwhoenderloo.nl Heidebrand ugchelseberg
Youtube: BrandweerHoenderloo

Ik zie hier niemand uitstappen ect. maar dr komt wel water..

Bij voertuigen die rijdend kunnen spuiten is het heel normaal dat je vanuit de cabine (bestuurdersstoel) de pomp kan bedienen en in de gaten kan houden. Er zit dus een dubbele bediening op 1 vanuit het pomphok achterzijde voertuig en 1 vanuit de bestuurdersstoel.

Het is een beetje lastig om elke keer uit je voertuig te klimmen en dan achter het voertuig de pomp aan en uit te zetten. Immers als de pomp aan staat kan er maar met een lage maximale snelheid gereden worden. Dus als de tank leeg is en je moet vullen moet de pomp uitgezet worden.

Ook is het wel prettig om van binnenuit de tankinhoud in de gaten te houden  ;)
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #286 Gepost op: 20 april 2011, 11:36:12
Nooit in het terrein gereden zeker ?
Automatisch systeem is zeker bij een (zware) TS tegenwoordig geen overbodige luxe. Anders moet men de TS stil zetten en handmatig aflaten. Vervolgens na het rijden in het terrein kun je zonder te stoppen door rijden en opblazen.

Andere korpsen hebben speciale ventielen op de banden welke omgezet kunnen worden waardoor deze naar een vooraf ingestelde druk aflaten
worden werkt ook goed,alleen het oppompen gebeurd nog echt handmatig met vaak voor elk wiel een luchtslang zodat alle banden tegelijk op druk kunnen worden gebracht.
Systeem werkt schijnbaar goed genoeg,aangezien zo goed als de hele Veluwe,inclusief de natuurbrandspecialisten van A.S.K en I.S.K.,dit systeem er op hebben zitten.


Rush

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #287 Gepost op: 20 april 2011, 12:28:01
De TS van Ermelo is uitgerust met een extra bluspomp, met een hydraulische aandrijving. Hiermee kan onafhankelijk van het motortoerental van het voertuig rijdend geblust worden. De extra bluspomp voedt de dakmonitoren, de bumpermonitor en de bodemsproeiers.
De normale bluspomp kan alleen stilstaand ingeschakeld en gebruikt worden.


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #288 Gepost op: 25 april 2011, 16:08:41

Regio                : 06 - Noord Oost Gelderland
Korps               :  Nunspeet
Post                 :  Nunspeet
Soort voertuig    : TS8LD3250HD240T4000
Roepnummer      :  06-7142
Merk                :   Scania P114CB(4x4)HZ340
Fabrikant          :  Mucar - Godiva
Kenteken          :  BP-NJ-50
Bouw/dienstjaar :  2004
Bijzonderheden  :  


Regio                : 06 - Noord Oost Gelderland
Korps               :  Nunspeet
Post                 :  Nunspeet
Soort voertuig    : TS8LD3250HD240T4000
Roepnummer      :  06-7141
Merk                :   Scania P114CB(4x4)380
Fabrikant          :  Ziegler
Kenteken          :  BX-GZ-03
Bouw/dienstjaar :  2010
Bijzonderheden  :  



Regio                : 06 - Noord Oost Gelderland
Korps               :  Apeldoorn
Post                 :  Ugchelen
Soort voertuig    : TS9LD3200HD265T3800
Roepnummer      :  06-7743
Merk                :   Volvo FM9.300 (4x4)
Fabrikant          :  Ziegler
Kenteken          :  BS-VF-49
Bouw/dienstjaar :  2007
Bijzonderheden  :  


Regio                : 06 - Noord Oost Gelderland
Korps               :  Apeldoorn
Post                 :  De Beemte
Soort voertuig    : TS9LD3200HD265T3800
Roepnummer      :  06-7740
Merk                :   Volvo FM9.300 (4x4)
Fabrikant          :  Ziegler
Kenteken          :  BR-BZ-99
Bouw/dienstjaar :  2005
Bijzonderheden  :  


Regio                : 06 - Noord Oost Gelderland
Korps               :  Apeldoorn
Post                 : Beekbergen
Soort voertuig    : TS9LD3200HD265T3800
Roepnummer      :  06-7744
Merk                :   Volvo FM9.300 (4x4)
Fabrikant          :  Ziegler
Kenteken          :  BR-GV-50
Bouw/dienstjaar :  2005
Bijzonderheden  :  


Regio                : 06 - Noord Oost Gelderland
Korps               :  Apeldoorn
Post                 : Uddel
Soort voertuig    : TS9LD3200HD265T3800
Roepnummer      :  06-7749
Merk                :   Volvo FM9.300 (4x4)
Fabrikant          :  Ziegler
Kenteken          :  BS-VF-44
Bouw/dienstjaar :  2007
Bijzonderheden  :  


Regio                : 06 - Noord Oost Gelderland
Korps               :  Apeldoorn
Post                 : Apeldoorn Hoofdpost
Soort voertuig    : TS9LD3200HD265T3800
Roepnummer      :  06-7741
Merk                :   Volvo FM9.300 (4x4)
Fabrikant          :  Ziegler
Kenteken          :  BR-BZ-42
Bouw/dienstjaar :  2005
Bijzonderheden  :  ex Apeldoorn Eendracht



Regio                : 06 - Noord Oost Gelderland
Korps               :  Apeldoorn
Post                 : Hoog Soeren
Soort voertuig    : TS3LD1700T4000/250 S9LD3200HD265T3800
Roepnummer      :  06-7748
Merk                :   Mercedes-Benz Unimog U2450L/38
Fabrikant          :  Plastisol
Kenteken          :  BB-VZ-64
Bouw/dienstjaar :  1995
Bijzonderheden  :  


Regio                : 06 - Noord Oost Gelderland
Korps               :  Apeldoorn
Post                 : Hoenderloo
Soort voertuig    : TS9LD3200HD265T3800
Roepnummer      :  06-7747
Merk                :   Volvo FM9.300 (4x4)
Fabrikant          :  Ziegler
Kenteken          :  BS-VF-47
Bouw/dienstjaar :  2007
Bijzonderheden  :


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #289 Gepost op: 28 april 2011, 06:40:44

Regio                : 09 - Utrecht
Korps               :  Veiligheidsregio Utrecht
Post                 : Zeist
Soort voertuig    : GM6-BT
Roepnummer      :  49717
Merk                :   Mercedes-Unimog U1350L32
Fabrikant          :  Plastisol
Kenteken          :  VH-18-PX
Bouw/dienstjaar :  1990
Bijzonderheden  :  Vanaf 2006 GM-BT / eerder HV-2/TS6LD130