Natuurbrand bestrijdingsvoertuigen

Auteur Topic: Natuurbrand bestrijdingsvoertuigen  (gelezen 223020 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,541
Reactie #290 Gepost op: 28 april 2011, 13:47:11

Regio                : 09 - Utrecht
Korps               :  Veiligheidsregio Utrecht
Post                 : Zeist
Soort voertuig    : GM6-BT
Roepnummer      :  49717
Merk                :   Mercedes-Unimog U1350L32
Fabrikant          :  Plastisol
Kenteken          :  VH-18-PX
Bouw/dienstjaar :  1990
Bijzonderheden  :  Vanaf 2006 GM-BT / eerder HV-2/TS6LD130

Een GM6. Waar zijn de andere 4 zitplaatsen?


jacky x

  • verpleegkundige, vrijwillig brandweerman
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 250
Reactie #291 Gepost op: 28 april 2011, 17:54:25
Voormalige TS van Austerlitz geloof ik. Hij had eerst een manschapcabine
Veterdiploma EHBO diploma 1BA2AA2 Vis-diploma( vissen tot max 5 kilo) Fiets-behendigheids-diploma Fiets-niet-behendigheids-diploma


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #292 Gepost op: 28 april 2011, 18:15:26
Voormalige TS van Austerlitz geloof ik. Hij had eerst een manschapcabine

Verkeerd gegokt,voormalige combinatie van HV/TS van kazerne Zeist omgebouwd naar GM/TS2 BT

het voertuig in oude gedaante van HV/TS

foto's fotograaf : Gerrit Lagerwerf site: www.brandweervoertuigen.com
en voor de voorledigheid ook nog het voertuig van de voormalige brandweerpost Austerlitz gem. Zeist


TS6LD1850HD240T1800
Mercedes Benz 1300L32
brandweer Zeist-Rosenbauer
46-NB-30
.1978  .2005 (korps opgeheven)


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #293 Gepost op: 28 april 2011, 18:21:15
Voormalige TS van Austerlitz geloof ik. Hij had eerst een manschapcabine

Correct  :)

Verkeerd gegokt,voormalige combinatie van HV/TS van kazerne Zeist omgebouwd naar GM/TS2 BT


Nee hoor, betrof echt de oude TS van Austerlitz, die vervolgens is omgebouwd naar een GM. Is bij mijn weten ook nooit een officiële HV geweest, rijdt wel mee bij beknellingen i.v.m. buffervoertuig en bumpersproeiers voor reinigen wegdek.

Bijzonderheid: voertuig beschikt over middeldrukslangen. Die zitten aan elkaar gekoppeld op een haspel en de benodigde lengte kan afgekoppeld worden, zodat een snelle inzet met MD mogelijk is.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #294 Gepost op: 28 april 2011, 18:59:50
Correct  :)

Nee hoor, betrof echt de oude TS van Austerlitz, die vervolgens is omgebouwd naar een GM. Is bij mijn weten ook nooit een officiële HV geweest, rijdt wel mee bij beknellingen i.v.m. buffervoertuig en bumpersproeiers voor reinigen wegdek.

Bijzonderheid: voertuig beschikt over middeldrukslangen. Die zitten aan elkaar gekoppeld op een haspel en de benodigde lengte kan afgekoppeld worden, zodat een snelle inzet met MD mogelijk is.

Ik zou zeggen vraag het maar eens na bij brandweer Zeist,aangezien het oude voertuig van Austerlitz het kenteken 46-NB-30 had en dit voertuig heeft kenteken VH-18-PX
Dit is de oude 718 die had ook het kenteken VH-18-PX.
Maar ja,ik zou zeggen voor dat je wat roept,check even wat je roept. 0098

of kijk eens op www.brandweervoertuigen.com/korpsen/zeist/hvo.html en overtuig jezelf


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,541
Reactie #295 Gepost op: 28 april 2011, 23:52:07
Erg interessant allemaal, maar dat neemt niet weg dat het nu geen GM6/TS6 is maar een GM2/TS2 (begrijp dat er nog wel een tank met pomp in zit?)


Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Reactie #296 Gepost op: 29 april 2011, 00:21:33
Lezers,

De huidige 717 van Zeist die op de foto staat is de oude HV 718 van Zeist, dit was een "officiele" HV in zijn tijd. Deze is nu omgebouwd door de brandweer Zeist tot een PM/TS 1500 ltr met 2 zitplaatsen. Deze wordt idd ingezet als ondersteuningsvoertuig bij natuurbranden en Buffer CQ ondersteuningsvoertuig bij ongevallen/branden op de snelweg.

De oude Unimog van Austerlitz, de 732 is verkocht aan een handelaar uit het buitenland.

Ik hoop dat ik jullie weer wat meer info heb voorzien.

Glenn
BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #297 Gepost op: 29 april 2011, 22:44:55
Voormalige TS van Austerlitz geloof ik. Hij had eerst een manschapcabine
Correct :)

Echt niet

Verkeerd gegokt,voormalige combinatie van HV/TS van kazerne Zeist omgebouwd naar GM/TS2 BT

het voertuig in oude gedaante van HV/TS

foto's fotograaf : Gerrit Lagerwerf site: www.brandweervoertuigen.com
en voor de voorledigheid ook nog het voertuig van de voormalige brandweerpost Austerlitz gem. Zeist


TS6LD1850HD240T1800
Mercedes Benz 1300L32
brandweer Zeist-Rosenbauer
46-NB-30
.1978  .2005 (korps opgeheven)



Nee hoor, betrof echt de oude TS van Austerlitz, die vervolgens is omgebouwd naar een GM. Is bij mijn weten ook nooit een officiële HV geweest, rijdt wel mee bij beknellingen i.v.m. buffervoertuig en bumpersproeiers voor reinigen wegdek.

Bijzonderheid: voertuig beschikt over middeldrukslangen. Die zitten aan elkaar gekoppeld op een haspel en de benodigde lengte kan afgekoppeld worden, zodat een snelle inzet met MD mogelijk is.
[/quote]

Weer echt niet,en dat woont in de gemeente Zeist


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #298 Gepost op: 29 april 2011, 22:48:17
Nee hoor, betrof echt de oude TS van Austerlitz, die vervolgens is omgebouwd naar een GM. Is bij mijn weten ook nooit een officiële HV geweest, rijdt wel mee bij beknellingen i.v.m. buffervoertuig en bumpersproeiers voor reinigen wegdek.

Bijzonderheid: voertuig beschikt over middeldrukslangen. Die zitten aan elkaar gekoppeld op een haspel en de benodigde lengte kan afgekoppeld worden, zodat een snelle inzet met MD mogelijk is.



Je had er al een keer op gereageerd. Twee keer is misschien lichtelijk overdreven om je (overigens geheel terechte) punt duidelijk te maken, vind je niet? :)

Weer echt niet,en dat woont in de gemeente Zeist

Ik schaam me inderdaad een beetje, maar kan ik het goedmaken door te zeggen dat dit voertuig van voor mijn tijd was? ;D
Ik was er inderdaad heilig van overtuigd dat de 717 de oude TS van Austerlitz was. Niet dus...ieder mens maakt foutjes en ik ben blij te kunnen constateren dat ik gelukkig ook maar een mens ben. Maar je hebt helemaal gelijk ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #299 Gepost op: 29 april 2011, 22:49:57
Je had er al een keer op gereageerd. Twee keer is misschien lichtelijk overdreven om je (overigens geheel terechte) punt duidelijk te maken, vind je niet? :)

Ik schaam me inderdaad een beetje, maar kan ik het goedmaken door te zeggen dat dit voertuig van voor mijn tijd was? ;D
Ik was er inderdaad heilig van overtuigd dat de 717 de oude TS van Austerlitz was. Niet dus...ieder mens maakt foutjes en ik ben blij te kunnen constateren dat ik gelukkig ook maar een mens ben. Maar je hebt helemaal gelijk ;)

Is 2006 voor jou tijd ? aangezien ik heb begrepen dat je nu lid bent van de post Den Dolder en aan je forumnaam te zien lid bent geweest van Jeugdbrandweer Zeist.