Nieuw programma 'Stop! Politie' op RTL 7

Auteur Topic: Nieuw programma 'Stop! Politie' op RTL 7  (gelezen 10842 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #20 Gepost op: 3 september 2012, 20:34:51
En ja hoor het is nu 100% duidelijk, geproduceerd door Leo de Haas  098uo

Dan klopte mijn vermoeden van een aantal dagen geleden toch toen ik zei.

Ik heb na het kijken van de promo ook de indruk dat dit oude beelden zijn ben dan ook benieuwd naar de uitzending zelf.

Klopt dat je beelden van BODW zag. Bij mij rees gelijk de vraag zou dit van de hand van Leo de Haas zijn ?
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #21 Gepost op: 5 september 2012, 10:52:33
Leuk dat sommige beelden nog eens herhaald worden, heb wel zitten kijken. Is echter geen kwaliteitsprogramma, geen achtergrondinformatie en zeer korte fragmenten. Ga er niet voor thuis blijven, maar als er niets op de buis is zal ik het nog wel eens gaan kijken.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #22 Gepost op: 5 september 2012, 21:06:39
Leuk dat sommige beelden nog eens herhaald worden, heb wel zitten kijken. Is echter geen kwaliteitsprogramma, geen achtergrondinformatie en zeer korte fragmenten. Ga er niet voor thuis blijven, maar als er niets op de buis is zal ik het nog wel eens gaan kijken.

Mijn mening net zo. Vrij veel momenten "en dit zien we straks"...waardoor je sommige fragmenten wel 4 a 5 keer in één aflevering ziet.

De beide heren in het programma, die nogal heftig reageren op o.a. de aanwezige cameraploeg, die dan ook nog eens geen papieren bij hebben, had ik anders behandeld. Die hadden al vrij snel mee mogen gaan naar buro voor verdere controle. Gewoon rustig blijven is er niets aan de hand, lijkt mij een veel beter plan.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #23 Gepost op: 5 september 2012, 21:19:47
Ben het helemaal met je eens Mattijs want zoals men reageerde kan echt niet door de beugel.
Geen rijbewijs of ander soort ID bij je hebben in combinatie met de geconstateerde overtreding zou bij mij aanhouden en afvoeren zijn.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #24 Gepost op: 5 september 2012, 21:25:25
Ben het helemaal met je eens Mattijs want zoals men reageerde kan echt niet door de beugel.
Geen rijbewijs of ander soort ID bij je hebben in combinatie met de geconstateerde overtreding zou bij mij aanhouden en afvoeren zijn.
Ondanks dat is het mooi om te zien hoe de agent met alle rust met de man praat, terwijl de man zelf tegelijkertijd compleet doordraait. En aan het eind van het riedeltje is de agent rustig. Mooi hoe de agent de staandehouding afsluit; ik ga het niet nadoen, kijk maar terug  >:D


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #25 Gepost op: 5 september 2012, 21:37:00
Ondanks dat is het mooi om te zien hoe de agent met alle rust met de man praat, terwijl de man zelf tegelijkertijd compleet doordraait. En aan het eind van het riedeltje is de agent rustig. Mooi hoe de agent de staandehouding afsluit; ik ga het niet nadoen, kijk maar terug  >:D

Ben het helemaal met je eens Mattijs want zoals men reageerde kan echt niet door de beugel.
Geen rijbewijs of ander soort ID bij je hebben in combinatie met de geconstateerde overtreding zou bij mij aanhouden en afvoeren zijn.

Zeker petje af hoe rustig de agent blijft. Dit valt echter nauwelijks te rijmen met andere fragmenten waarbij de overtreder rustig blijft en toch mee moet omdat het papiertje niet getoond kan worden. Zou andersom moeten naar mijn idee  998765

Ja je moet ten alle tijden je kunnen legitimeren en kunnen aantonen dat je een bepaald voertuig mag besturen, maar bij normale omgang zou juist het niet kunnen tonen een "beloning" kunnen zijn door dat met een waarschuwing af te doen. Immers, zo blijkt de computer kan prima aantonen of iemand een rijbewijs heeft of niet  ^-^
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #26 Gepost op: 13 september 2012, 18:28:17
Immers, zo blijkt de computer kan prima aantonen of iemand een rijbewijs heeft of niet  ^-^
Inderdaad, maar dan moet je wel zeker weten dat degene van wie je de rijbewijsgegevens opvraagt ook degene is die voor je staat. Dat kun je pas controleren met een ID of paspoort (of een serie tactische vragen...)

Overigens, voor degene die op de landelijke intranetstartpagina kan kijken: er staat ook een stukje over dit programma.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #27 Gepost op: 14 september 2012, 11:53:39
Politie verbaasd over oude Blik op de Weg-beelden in RTL's Stop! Politie
Door: Thijs van Soest − 10/09/12, 16:42

 De Nederlandse politie gaat uitzoeken of het nieuwe RTL-programma Stop! Politie gebruik mag blijven maken van het archief van Leo de Haas, producent en presentator van Blik op de Weg. In het dagelijkse programma dat door De Haas voor RTL 7 wordt samengesteld, zijn beelden te zien van achtervolgingen en arrestaties van soms meer dan 10 jaar geleden.

Woordvoerder Ron Looije van de Raad van Korpschefs laat desgevraagd weten dat het contact heeft gezocht met Leo de Haas Produkties. 'Het heeft onze belangstelling, aangezien er soms collega's in beeld komen die dat helemaal niet willen of nieuwe functies hebben waarbij dat gewoonweg niet kan, denk bijvoorbeeld aan leden van arrestatieteams.' Ook wordt bekeken of de beelden al dan niet vallen onder het mediaprotocol dat sinds 2008 de samenwerking tussen de politiekorpsen en tv-programma's in goede banen moet leiden.

Afspraken
In dat protocol staat onder meer dat beelden maar voor een bepaalde tijd mogen worden herhaald. Looije wil niet vooruitlopen of daar in Stop! Politie een loopje mee wordt genomen. 'Het kan zijn dat beelden door een korps zijn gemaakt die het protocol nooit heeft ondertekend. Dat kan, want de 25 korpsen zijn juridisch zelfstandig. Het kan ook zijn dat de beelden zijn gemaakt in een tijd dat er nog helemaal geen afspraken waren over dit soort zaken. Maar we zullen dit allemaal gaan bekijken.'

Guldens
Stop! Politie is sinds begin september dagelijks tussen 19:30 en 20:30 uur te zien bij RTL 7, de kleine mannenzender van RTL Nederland. De beelden zijn niet nieuw, maar komen allemaal uit het archief van Leo de Haas, die als producent al sinds 1991 verantwoordelijk is voor het Avro-programma Blik op de Weg. Soms krijgen mensen die te zien zijn in het 'nieuwe' RTL-programma, de boetes nog in guldens te horen.

'Nooit op tv geweest'
RTL benadrukt dat het niet louter een 'Blik op de Weg-herhaling' betreft. Veel beelden uit het archief zijn nog nooit op televisie te zien geweest, stelt een woordvoerster. Aan mensen die in beeld komen, wordt gevraagd of ze nogmaals in beeld willen. 'Dit gebeurt zeer zorgvuldig', benadrukt de woordvoerster. 'Willen ze dit niet, dan gaan ze onherkenbaar in beeld. Hetzelfde geldt voor mensen die niet te traceren zijn door de productie, deze worden uiteraard geheel om hun privacy te beschermen onherkenbaar gemaakt.'

De Raad van Korpschefs, waarin de 25 regiokorpsen en het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD), samenwerken, stelt dat meewerken aan verkeersprogramma's als Blik op de Weg (Avro) en Wegmisbruikers (SBS 6) veel vergt van de korpsen. Het uitzenden van oude beelden kan bovendien negatieve gevolgen hebben. 'De manier waarop wij tegenwoordig mensen bejegenen, is bijvoorbeeld heel anders dan vroeger.'

Hot item
Maar woordvoerder Looije is ook realistisch. 'Verkeer blijft een hot item op tv, je ziet steeds meer programma's met oude beelden, daar ontkom je niet meer aan. Maar we bekijken het wel allemaal'. Het naleven van het mediaprotocol wordt binnenkort overigens een stuk overzichtelijker. Op 1 januari is de Nationale Politie een feit en vervalt de juridische zelfstandigheid van de regiokorpsen.

Bron: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Tech-Media/article/detail/3314045/2012/09/10/Politie-verbaasd-over-oude-Blik-op-de-Weg-beelden-in-RTL-s-Stop-Politie.dhtml


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #28 Gepost op: 14 september 2012, 12:11:16
En wat een tegenvaller, gewoon een Nederlandse versie van "de Politie op je hielen"..! Allemaal oude filmpjes van  Youtube...
Geef mij dan maar die Engesle serie, stuk leuker en spannender.


vychod

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #29 Gepost op: 29 januari 2015, 19:46:26
Juristische vraag in het kader van privacy:

Ik zie wel es dat gasten door the politie gestopt worden in het programma " stop Politie ", en protesteren om gefilmd te worden maar de camera man stopt niet met filmen. de vraag is in hoe verre is dat legal ?

Ik bedoel er wordt ondanks dat er gevraagd wordt te stoppen toch door gefilmd en zelfs nog uitgezonden op tv, gaat dit niet tegen de privacy wet in ?

Vychod.