Explosieven Opruimingsdienst (EODD), Defensie Duikgroep (DDG) & CBRN

Auteur Topic: Explosieven Opruimingsdienst (EODD), Defensie Duikgroep (DDG) & CBRN  (gelezen 205831 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #220 Gepost op: 4 juli 2012, 23:28:08
Het geld moest op; er zat nog wat in het potje en dat potje MOEST leeg anders krijgen ze dat volgend jaar of bij de volgende auto minder. Zo werkt dat bij de overheid.  :'(  :-X

Dan had ik gekozen voor betere zichtbaarheid en de TA laten vervallen voor extra blauw achterop en opzij, ze zijn gelukkig defensie dus mogen OGS enigszins aanpassen volgens mij.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #221 Gepost op: 5 juli 2012, 00:26:01
Die Traffic-Advisor ga je wel zien hoor. Wij hebben ze op elke Transporter zitten en die zijn retegoed zichtbaar. Zo te zien is deze Vista uitgerust met dubbele rij'en blauwe verlichting, tevens ruim voldoende  e050
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #222 Gepost op: 5 juli 2012, 00:33:41
Die Traffic-Advisor ga je wel zien hoor. Wij hebben ze op elke Transporter zitten en die zijn retegoed zichtbaar. Zo te zien is deze Vista uitgerust met dubbele rij'en blauwe verlichting, tevens ruim voldoende  e050
Deze TA (CBRN) is in ieder geval opvallender dan die van de VP HGL (VolvoV50), daar deze een 'gewone' TA (6 lampie's) heeft ipv alleen een matrixbord.

 98uiye


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #223 Gepost op: 5 juli 2012, 07:38:23
Die Traffic-Advisor ga je wel zien hoor. Wij hebben ze op elke Transporter zitten en die zijn retegoed zichtbaar. Zo te zien is deze Vista uitgerust met dubbele rij'en blauwe verlichting, tevens ruim voldoende  e050

Op de transporters geloof ik het als de vista achterop het voertuig is gemonteerd, echter hier staat hij nog voor het hoofd van de bestuurder.
Deze voertuigen staan altijd iets voorover en hij heeft nog een achterspoiler.... ik twijfel of je hem ziet.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #224 Gepost op: 5 juli 2012, 09:13:38
Een TA bekijk je niet als je 15 meter achter het voertuig rijdt. Een TA heeft meerwaarde op grotere afstand waarbij het voertuig met TA stil staat en het achteropkomende verkeer met de "pijl" wordt gewaarschuwd. En op dergelijke afstanden (100+ meter) zie je de TA wel, en dan valt dat juist wél op in tegenstelling tot wat pijltjes op een matrixbordje (die op 100+ meter niet te onderscheiden zijn).
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #225 Gepost op: 6 juli 2012, 00:07:22
Op de transporters geloof ik het als de vista achterop het voertuig is gemonteerd, echter hier staat hij nog voor het hoofd van de bestuurder.
Deze voertuigen staan altijd iets voorover en hij heeft nog een achterspoiler.... ik twijfel of je hem ziet.

De lichtbalken zitten bij ons (en dus ook bij Jerommeke) voorop het voertuig. Zie surveillancebussen Kennemerland oa kenteken 75-XX-KS en 72-XX-KS.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #226 Gepost op: 6 juli 2012, 13:49:27
De lichtbalken zitten bij ons (en dus ook bij Jerommeke) voorop het voertuig. Zie surveillancebussen Kennemerland oa kenteken 75-XX-KS en 72-XX-KS.

Slechte plaatsing dan vind ik.
Ik reed vandaag in mijn Crafter (niet het laagste voertuig) achter een T6 van een transportbegeleider die een TA alleen nog maar voorop zijn bus had en deze was zeer slecht zichtbaar. Via de 27mc even gemeld aan hem en hij is van plaats verwisseld met de begeleider die voor het transport reed.
Ik kreeg later nog een telefoontje dat hij met zijn baas had gebeld en hij vanmiddag gelijk de garage in moest om de balk te verplaatsen en zijn voertuig aan te passen naar RR systeem dus ook twee pitten voorop de bus.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #227 Gepost op: 6 juli 2012, 19:26:12
Slechte plaatsing dan vind ik.

Bij een politie Transporter werkt het gewoon super. Korpsen die nog een losse traffic-advisor achterop hadden begrijp ik niet, zonde van het geld.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #228 Gepost op: 22 augustus 2012, 18:44:38
Ter info: de EODD heeft enkele voormalige brandweer-haakarmvoertuigen van de LFR (DAF 65, 4x4 volgens mij) overgespoten in grijs en voorzien van rijksstriping. Ook zijn enkele ex-brandweer (LFR) haakarmbakken overgespoten en bestickerd.
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #229 Gepost op: 22 augustus 2012, 22:35:00
Ter info: de EODD heeft enkele voormalige brandweer-haakarmvoertuigen van de LFR (DAF 65, 4x4 volgens mij) overgespoten in grijs en voorzien van rijksstriping. Ook zijn enkele ex-brandweer (LFR) haakarmbakken overgespoten en bestickerd.

Rijksstriping ??? Nu heeft de EODD dan eindelijk z'n eigen BZK-stripig en gaan ze alsnog Rijksstriping gebruiken ::)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s