Politiebureaus worden uitgerust met identificatiezuil

Auteur Topic: Politiebureaus worden uitgerust met identificatiezuil  (gelezen 12250 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 30 augustus 2012, 14:36:17
Politiebureaus worden uitgerust met identificatiezuil

Politiebureaus worden uitgerust met identificatiezuil

Published on Aug 30, 2012 by dePZC

GOES - Op de politiebureaus in Goes, Zierikzee, Renesse (alleen in de zomer), Middelburg, Vlissingen, Oosburg, Terneuzen en Hulst en wordt vanaf 1 september een 'identificatiezuil' in gebruik genomen. Het nieuwe technisch vernuft stelt de politie in staat om binnen een kwartier te achterhalen of de opgepakte verdachte daadwerkelijk is wie hij zegt te zijn en of of hij nog iets anders op z'n kerfstok heeft staan.


Samen sterk in de hulpverlening!


Robst

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
  • KMar
Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2012, 15:04:20
De KMar werkt hier al een tijdje mee :)
Groet, Robst  -Al mijn toevoegingen op dit forum zijn op persoonlijke naam-


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2012, 18:11:38
Net zoals een hoop andere regio's. Sterker nog, wij mogen geen dossiers meer insturen waar dit niet gebeurd is.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2012, 21:17:29
Net zoals een hoop andere regio's. Sterker nog, wij mogen geen dossiers meer insturen waar dit niet gebeurd is.

Ook in Groningenland sinds 1 mei idem dito.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 30 augustus 2012, 23:14:05
Net zoals een hoop andere regio's. Sterker nog, wij mogen geen dossiers meer insturen waar dit niet gebeurd is.

Volgens mij is dit landelijk bepaald... Iets met strafketennummers en dergelijke  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #5 Gepost op: 30 augustus 2012, 23:33:00
De KMar werkt hier al een tijdje mee :)

Klopt, en snel volgde veel politieregio's. Alleen merk wel dat er nog steeds onduidelijkheden zijn bij een aantal collega's, wanneer wel iemand door de zuil te halen en wanneer niet.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #6 Gepost op: 31 augustus 2012, 12:21:50
Bijna alle regio's werken hier al mee, Zeeland was wat laat. Bij ons werken we er al een jaar mee ongeveer.

Alleen merk wel dat er nog steeds onduidelijkheden zijn bij een aantal collega's, wanneer wel iemand door de zuil te halen en wanneer niet.

Vrij simpel, elke (aangehouden) verdachte. Al wordt er nog wel onderscheid gemaakt in het strafbare feit en de mate van  progissen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #7 Gepost op: 31 augustus 2012, 21:07:46

Vrij simpel, elke (aangehouden) verdachte. Al wordt er nog wel onderscheid gemaakt in het strafbare feit en de mate van  progissen.

Laatst stond ik bij een VO letsel en toen namen de agenten een persoon mee welke schuldig (puur wettelijk gezien) was naar een bureau 30km verderop om hem vervolgens door de zuilen te halen, vingerafdrukken af te nemen en een foto te maken. De persoon was wel schuldig aan het ongeval omdat hij afsloeg, maar hij kon er vrij weinig aan doen dat de aanrijding plaats vond. Er bestond bovendien geen twijfel over zijn identiteit.

Persoonlijk had ik die persoon niet eens meegenomen naar het bureau om hem door de zuil te halen.


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #8 Gepost op: 1 september 2012, 04:47:17
En wat als je niet in de zuil voorkomt? Wat gebeurd er dan met de gegevens die ingevoerd zijn?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #9 Gepost op: 1 september 2012, 09:26:50
Alles wat ingevoerd wordt wordt opgeslagen in de SKDB. Als je er nog niet in staat krijg je een uniek SKDB nummer toegewezen. Sta je er al wel in dan worden de nieuwe vingerafdrukken vergeleken en de foto erbij opgeslagen. Op termijn komt er zo een grote database van vingerafdrukken en foto's.

Sleep je dan een verdachte naar binnen die niet wil zeggen wie hij is, dan komt hij er vanzelf uit als zijn vingerafdrukken in de SKDB gecontroleerd worden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein