Politiebureaus worden uitgerust met identificatiezuil

Auteur Topic: Politiebureaus worden uitgerust met identificatiezuil  (gelezen 12174 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Madmedic

  • AVK-ACH-OvDG (Duitsland)
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
    • Wunsch-Ambulance e.V.
Reactie #30 Gepost op: 6 januari 2013, 13:22:28
Citaat
...Nadat je ooit eens ingevoerd bent...

niet dus... dan dus toch niet zoŽn slim zuiltje...

 ;D


Q88

  • Motorrijder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #31 Gepost op: 6 januari 2013, 14:43:31
niet dus... dan dus toch niet zoŽn slim zuiltje...

 ;D

Ach gelukkig hebben we andere middelen tot onze beschikking om toch achter de identiteit van een verdachte te komen.
Bij niet ernstige zaken kunnen we je 6 uur langer vast houden en bij ernstige zaken nog veel langer.

Meestal is het zo dat de mensen die geen identiteit opgeven na hun aanhouding op het politiebureau beroepsdemonstranten zijn of vreemdelingen zonder verblijfsstatus.
Dit is niet zo'n probleem want alle beroepsdemonstraten zijn ongeveer nu wel allemaal een keer ingevoerd en anders is er nog wel andere info over zo'n persoon te vinden bij diverse afdelingen.
Vreemdelingen zijn verplicht mee te werken aan het onderzoek naar hun verblijfsstatus. Doen ze dit niet dan is dit meestal flink in hun nadeel om ooit nog eens aanspraak te maken op een legale verblijfstatus in Nederland. Tevens kunnen zij vast blijven zitten tot er duidelijkheid is over hun identiteit en verblijfsstatus.


Madmedic

  • AVK-ACH-OvDG (Duitsland)
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
    • Wunsch-Ambulance e.V.
Reactie #32 Gepost op: 6 januari 2013, 14:51:29
maar als ik niet vertel wie ik ben en ik altijd een braaf jongentje ben en dus niet in contact met justitie ben geweest... dan blijft alleen "martelen" de laaste optie...  want ik "moet" en naar de WC en sterven.. de rest blijft mijn beslissing...  ;D ;D

groeten, Marinus


Q88

  • Motorrijder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #33 Gepost op: 6 januari 2013, 15:00:00
dan blijft alleen "martelen" de laaste optie...  

Ik mag hopen dat je weet dat de Nederlandse politie niet aan zulke praktijken mee doet.

Maar er zijn meerdere opties mogelijk om er achter te komen wie jij bent.
De politie mag namelijk ook spullen die jij mee voert onderzoeken om achter je identiteit te komen.
Een bankpasje kan al genoeg zijn om via diverse kanalen er achter te komen wie jij bent.

En als de politie echt niks kan vinden over jouw identiteit dan zou het kunnen dat je een vreemdeling bent...
Ookal ben je blank en spreek je 100% ABN dat is nog niet genoeg om jou identiteit en verblijfstatus vast te stellen en dan ben je wel verplicht om mee te werken.

Tuurlijk, je kan bij zo'n procedure alles weigeren maar je kan relatief lang vast worden gehouden als vreemdeling en als jij zo'n net jongetje bent, gaan je ouders van zelf met je foto naar de politie om je als vermist op te geven.

Case solved  ;)


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #34 Gepost op: 6 januari 2013, 15:01:07
Zie ook het topic "Heenzenden zonder identiteit te kennen".
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=50725.0
Senior GGP / Oost-Brabant


Madmedic

  • AVK-ACH-OvDG (Duitsland)
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
    • Wunsch-Ambulance e.V.
Reactie #35 Gepost op: 6 januari 2013, 16:01:53
... je kan bij zo'n procedure alles weigeren maar je kan relatief lang vast worden gehouden als vreemdeling...
dus... kunnen jullie geen ID vaststellen. mocht de opgepakte niets zeggen en helemaal niets bij zich hebben behalve de kleding en 30 cent voor de telefoon..?  behalve als Collega "toeval" een handje helpt...
 ;)  8)
greot,
Marinus


Bewaarder

  • Bewaarder-Portier bij DJI
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #36 Gepost op: 6 januari 2013, 19:43:02
Ik werk in een Penentiare Inrichting en werk al 5 jr hiermee. 2jr als pilot en nu 3jr regulier.
Hiermee al verschillende gedetineerden eruit gehaald omdat ze een andere naam opgaven. (Dus straf uitzitten voor een ander)
Zolang er alleen echte verdachten in opgeslagen worden hoeft de brave burger niet bang te zijn.
Strenger straffen en een soberder gevangenis regime voor recidivisten.


Q88

  • Motorrijder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #37 Gepost op: 6 januari 2013, 21:24:29
Goed om te horen  O0
Dat is namelijk juist de hele rede waarom dit project ook gestart is.

Toegegeven, in het begin zat ik er echt niet op te wachten nog een extra handeling uit te moeten voeren na een aanhouding, maar als dit project ervoor zorgt dat de juiste achter de tralies komt is dat pure winst!  :)

Daarbij is er nog een voordeel gekomen omdat de wet/procedure veranderd is.
De politie mag namelijk nu wel vingerafdrukken uit het systeem gebruiken voor opsporing en deze matchen met de landelijke vingerafdrukken databank.