Lasergun

Auteur Topic: Lasergun  (gelezen 14094 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Gepost op: 30 augustus 2012, 19:07:41
vanmorgen op weg naar mijn werk kwam ik voor het eerst van mijn leven iemand achter een paal tegen met een lasergun
nu is mijn vraag
hoe werkt dit nu?
als je te hard rijd , wordt je dan verderop staande gehouden?
als je te hard rijd , zit er dan meteen een camera in de gun?

zomaar een paar vragen die me in mijn gedachten schieten

groet'
willem


Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2012, 19:15:16
hoe werkt dit nu?
Richten op de auto (bij voorkeur kenteken), klikken en de snelheid komt in beeld.

als je te hard rijd , wordt je dan verderop staande gehouden?
Ja.

als je te hard rijd , zit er dan meteen een camera in de gun?
Nee. Kleur, merk, type etc. wordt doorgegeven aan de persoon die het voertuig opvangt.

Kun je misschien nog wel de titel van dit topic uitleggen? Ik snap hem niet.
Niet meer van toepassing.

Daarnaast ben ik zo vrij je te wijzen op de shift-toets op je toetsenbord. Hij zit links onder de toets waar 'Caps Lock' op staat, rechts onder de 'Enter'. Voel je vooral niet bezwaard hem zo nu en dan bij aanvang van een zin te gebruiken, het levert je een hoofdletter op namelijk.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2012, 19:20:26
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lasergun

As far I know - een lasergun detecteert alleen een snelheid van een bepaald voorwerp (auto, vrachtwagen, fietser, vliegtuig) over een bepaalde afstand. De gemeten snelheid wordt op het display weergegeven totdat er opnieuw wordt gemeten, hetzelfde voorwerp opnieuw, of een nieuw voorwerp. Daar een lasergun alleen echo's stuurt en ontvangt (en niet fotografeert, dan is het een radar-flitser, dat is meer dan een 'uit de kluiten gewassen pistool') alleen, voor een prent zal je staande gehouden moeten worden, of je kenteken zal opgeschreven worden.

Alhoewel over het laatste, er is iets in de wet (pin me er niet op vast) dat als je staande gehouden KAN worden voor het uitschrijven van een PV, MOET dat. Dus als het niet kan, mag het -voorzover de overtreding kan worden gestuurd aan de kentekenhouder- via het kenteken.

Denk aan een VROS-auto welke twee voertuigen volgt, waarvan 1 een snelheidsovertreding heeft begaan, en de ander dronken lijkt. Je kan geen prent sturen aan iemand waarvan je vermoed dat'ie dronken is, wel naar iemand die een snelheidsovertreding begaan is en waarvan de snelheid is vastgesteld. Prent via kenteken naar de snelrijder en een staandehouding voor de wegzwabberaar.

Nogmaals - pin me er niet op vast, dit is wat ik begrepen heb bij diverse staandehoudingen, integra's en mee-rij-diensten van de Politie.


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2012, 19:24:35
Wat mij dus verbaasde is dat er verder niemand te zien was,
geen motormuis ofzo die in de directe omgeven stond,
terwijl er een aanat afslagen zijn na het controle punt,
daar heb ik ook gebruik van gemaakt.
Niet omdat ik een staandehouding wilde vermijden,
maar omdat ik die weg altijd neem naar mijn werk
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #4 Gepost op: 30 augustus 2012, 19:25:23
Wat ik begrepen heb is dat de staandehouding voor Mulderfeiten muv foto/radar ten allen tijden noodzakelijk is met uitzondering van situaties waarin in het PV duidelijk wordt omschreven waarom niet tot staandehouding kon worden overgegaan, het regende is geen goede motivatie, feit geconstateerd tijdens een spoedmelding of ik was in mijn burgerauto is wel een legitime motivatie.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #5 Gepost op: 30 augustus 2012, 19:42:04
Wat mij dus verbaasde is dat er verder niemand te zien was,
geen motormuis ofzo die in de directe omgeven stond,
terwijl er een aanat afslagen zijn na het controle punt,
daar heb ik ook gebruik van gemaakt.
Niet omdat ik een staandehouding wilde vermijden,
maar omdat ik die weg altijd neem naar mijn werk

In Haaglanden wordt ook wel op bepaalde (nieuwe) trajecten alleen met lasergun gecontroleerd, en opgeschreven hoeveel voertuigen er passeren en hoeveel er te hard rijden. Zo kunnen ze nieuwe flitslokatie's 'instellen'. Ze gaan niet staan waar geen hond te hard rijdt  >:D


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #6 Gepost op: 30 augustus 2012, 20:00:18
Ik denk dat het in dit geval meer te maken heeft dat het als sluip route gebruikt wordt, aangezien 1 van de 2 wegen afgesloten is voor onderhoud.
Zelf rij ik nu al sinds week 2 van deze maand om, doordat de meest directe weg afgesloten is.
Daardoor neem ik ook die sluiproute naar mijn werk.
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #7 Gepost op: 30 augustus 2012, 20:20:12
4. Eisen proces-verbaal

4.1 Laser snelheidsmeter (lasergun)
Juridisch gezien is er geen bezwaar tegen het verbaliseren op kenteken bij gebruik van de laserguns. Gezien het feit dat in de meeste gevallen bij het gebruik van de lasergun geen fotografische- of videoregistratie van de gedraging of overtreding plaatsvindt, dient in beginsel tot staandehouding te worden overgegaan bij het gebruik van de lasergun. (bijv arrest Gerechtshof Leeuwarden, 30 mei 2001, WAHV 00/00197)In geval bij het gebruik van de lasergun toch tot het verbaliseren op kenteken wordt overgegaan zonder fotografische of videoregistratie dient dit in het proces-verbaal of de beschikking te worden gemotiveerd.
 
In het proces-verbaal wordt naast de maximumsnelheid, de gemeten snelheid en de werkelijke (gecorrigeerde snelheid, vermeld wat de afstand tot de rijlijn is geweest en op welke geschatte afstand het voertuig werd gemeten.
 

Bron: http://www.om.nl/organisatie/beleidsregels/overzicht/verkeer_en_vervoer/@157905/aanwijzing-4/
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #8 Gepost op: 30 augustus 2012, 20:37:30
Ik denk dat het in dit geval meer te maken heeft dat het als sluip route gebruikt wordt, aangezien 1 van de 2 wegen afgesloten is voor onderhoud.
Zelf rij ik nu al sinds week 2 van deze maand om, doordat de meest directe weg afgesloten is.
Daardoor neem ik ook die sluiproute naar mijn werk.

Na het weekend mag je gewoon weer over de N506 maar met het nieuwe laken wat daarop ligt zou het me niet verbazen als de frequentie van de controles daar voorlopig een stukje hoger wordt.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #9 Gepost op: 30 augustus 2012, 23:08:24
Dat je niemand ziet wil niet zeggen dat je niet staande gehouden kan worden. Was laatst bij mij ook op een weg waar ze stonden te lazeren en daar werd bij de positieve lazer het voertuig gelijk aan de kant gezet. Dit heeft dan wel weer een nadeel dat op het moment dat je er eentje staande hebt dat de volgende geluk heeft.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v