Politieagent worden met Diabetes?

Auteur Topic: Politieagent worden met Diabetes?  (gelezen 11137 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jaiking

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #20 Gepost op: 22 januari 2013, 19:38:30
Ik ga niet te kort door de bocht en steun niet op achterhaalde gedachten. Ik opereer hele jonge kinderen aan hun hart, zij groeien gezond op en zijn misschien wel gezonder dan menig ander. Het doet er niets aan af dat ze hun leven lang een hartpatient blijven. Zelfs als ik ze maar eens per twee jaar hoef te zien op spreekuur maakt het nog niet dat ik papieren moet invullen om een keuringsarts te laten weten dat ik geen medisch probleem zie.

Ook al ben je gezond en kun je prima functioneren in het dagelijks leven dan doet het niets af aan het feit dat je Diabetes hebt. Jij kiest voor een beroep waaraan de samenleving maar ook de andere politiemensen de hoogst mogelijke eisen mogen stellen. Ik heb geen moeite met een agent die geen trek heeft om een nachtdienst te draaien met hartpatienten, epileptici of diabeten. Als men toch de hand over het hart strijkt is dat eerder te verwijten aan het stukje idealisme dat iedereen recht heeft om bij de politie te mogen werken. De agent die zegt dat hij maximaal wil kunnen rekenen op zijn collega heeft wat mij betreft volkomen gelijk.

De keuringsarts hoeft geen rekening te houden met het feit dat een beroep je droom is, ik gun iedereen de baan die men graag wil. Er is geen medische noodzaak voor een keuringsarts om aanvullend onderzoek te doen om zeker te weten of iemand met Diabetes-I wel geschikt zou zijn, dat antwoord is namelijk simpel de arts die deze garantie wil zoeken zal het nergens krijgen.

De rest van de discussie kunnen de agenten hier zelf ook wel, misschien kun ze je uitleggen hoe belangrijk een betrouwbare collega tijdens de dienst is en waarom ze er op mogen vertrouwen dat keuringsartsen artsen geen voordeel van de twijfel geven.

Ik ben er van overtuigd dat een betrouwbare collega van levensbelang is, dat behoeft geen verdere uitleg. Ik ga alleen niet opnieuw uitleggen dat een persoon met diabetes minstens net zo betrouwbaar kan zijn als ieder ander. Dit zullen veel artsen ook bevestigen, alsmede mensen bij de politie. De reglementen en de wet zijn hier dan ook terecht op versoepeld. De keuringsarts hoeft dan ook geen aanvullend onderzoek te doen, maar wel een gedegen onderzoek.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #21 Gepost op: 22 januari 2013, 19:40:39
De keuringsarts hoeft dan ook geen aanvullend onderzoek te doen, maar wel een gedegen onderzoek.
Als je dan echt je gelijk wil proberen te halen, neem dan contact op met de betreffende eenheid waarbij je gesolliciteerd hebt, dien een klacht in of vraag om een medische herkeuring. Hier op het forum kunnen we dan verder niet van advies voorzien.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jaiking

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #22 Gepost op: 22 januari 2013, 19:54:59
Als je dan echt je gelijk wil proberen te halen, neem dan contact op met de betreffende eenheid waarbij je gesolliciteerd hebt, dien een klacht in of vraag om een medische herkeuring. Hier op het forum kunnen we dan verder niet van advies voorzien.

Ja, daar ben ik inderdaad al mee bezig ;)! Bedankt voor de info!