Vervlogen tijden: Verkeerspolitie op de autosnelweg met Porsche 911

Auteur Topic: Vervlogen tijden: Verkeerspolitie op de autosnelweg met Porsche 911  (gelezen 38609 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

cfdhans

  • Gast
zijn er nog porsches in dienst bij de klpd?
als ze er niet meer zijn wanneer zijn ze eruit gegaan en waarom?
had men alleen maar 911 targa of ook nog andere types porsches?
bvd voor de info ;)




cfdhans

  • Gast
schiet me nog een vraag te binnen over de prestaties van dit voertuig zoals topsnelheid pk's en motorinhoud.
wie helpt??? :D


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Nee, de KLPD heeft geen porsches, ik dacht dat ze er in 1994 allemaal uit zijn gegaan. Ze zijn vevangen door volvo´s eerst de 850 en later de S60 D5 en T5. Technische gegevens weet ik niet.

mvg
Mike


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #3 Gepost op: 9 januari 2012, 23:01:14
Voormalige Porschegroep bestaat vijftig jaar

Vijftig jaar bestaat de snelwegpolitie, de mannen en een paar vrouwen die over het asfalt razen als snel ingrijpen gewenst is. Zichtbaar voor iedereen, maar niet zo opvallend als vroeger. Toen reden ze nog in Porsches.

http://nos.nl/video/329335-voormalige-porschegroep-bestaat-vijftig-jaar.html
Bron: NOS.nl


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #4 Gepost op: 9 januari 2012, 23:08:25
Vooral het laatste beeld over de auto! Geniaal.

Een poll toegevoegd over oude of nieuwe verkeerstijd.

Voor mij de nieuwe tijd. Qua uitstraling en de opkomst van het snellere verkeer werkte de Porschegroep wel in die tijd. Zichtbaarheid op de weg en toezichthoudend (verder deed men ook niet echt meer!)

Tegenwoordig opsporing nodig op de weg. Ook binnen Verkeerspolitie. Toezichtfunctie voor VHT's/verkeersgroepen en verder opsporing op transportcriminaliteit.


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #5 Gepost op: 10 januari 2012, 01:32:03
Afgelopen zaterdag een stuk in De Telegraaf:
http://telegraaf-i.telegraaf.nl/telegraaf/_main_/2012/01/07/204/

Ik weet niet of dit artikel ook in het "openbare" deel van de website te vinden is, ik kon het in ieder geval zo 1-2-3 niet vinden.
De bovenstaande link laat de hele pagina van de papieren krant van zaterdag zien (onleesbaar). Het stuk kun je vervolgens lezen door óf (na klikken op het artikel) in te loggen als bestaande abonnee óf door een dagtoegang te kopen.
Citaat
Dagtoegang via SMS

Wilt u alleen vandaag toegang tot Telegraaf-i? Sms KRANT naar 4422. U ontvangt een sms-bericht (€ 1,10) met daarin een toegangscode. Deze toegangscode geeft direct toegang tot Telegraaf-i tot morgenochtend 05.00 uur.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #6 Gepost op: 5 september 2012, 10:13:00
Vijftig jaar Verkeerspolitie op de autosnelweg
Published on Sep 5, 2012 by Franszuiderhoek
In 1962 start de toenmalige Sectie Bijzonder Verkeerstaken in Den Haag gericht verkeerstoezicht op autosnelwegen met open Porsches. In 2012 is de taakstelling veranderd van opvoeden naar opsporen en van verkeerspolitie naar politie in het verkeer. Dit filmpje geeft een impressie van de afgelopen 50 jaar verkeerspolitie op de autosnelweg
Samen sterk in de hulpverlening!


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #7 Gepost op: 5 september 2012, 11:31:41
Mooi filmpje! Leuk om die oude porsches ook in biza striping te zien!
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #8 Gepost op: 5 september 2012, 14:19:06
NOS Nieuws - Voormalige Porschegroep (KLPD) bestaat vijftig jaar
Geüpload door RTAHamstra op 10 jan 2012

Geen beschrijving beschikbaar.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #9 Gepost op: 5 september 2012, 14:21:54
RTV Utrecht rijdt mee met Porsche Rijkspolitie
Gepubliceerd op 4 sep 2012 door PolitieKLPD

Remco Andringa van RTV Utrecht rijdt mee met Frans Zuiderhoek in een oude Porsche van de Rijkspolitie en maakt een verslag
in het kader van 50 jaar verkeerspolitie op de autosnelweg. Onderweg een ontmoeting met oud-Porsche-monteur
Bernard Prior: 'Ik mis ze tegenwoordig op de snelweg'.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen