Niveau 5 Politiekundige Bachelor November 2012 Apeldoorn

Auteur Topic: Niveau 5 Politiekundige Bachelor November 2012 Apeldoorn  (gelezen 5095 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Leon88

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Gepost op: 6 september 2012, 11:42:35
Goedemiddag!

Ik vroeg mij af wie er in November 2012 gaan beginnen aan de Politiekundige bachelor opleiding? :)
Zijn hier ook mensen bij die voor Korps Zeeland deze opleiding gaan volgen?

Op dit moment ben ik nog in afwachting van het antecedentenonderzoek, maar W&S vermeldde dat ze mij voor November hebben ingedeeld..dus hopelijk heb ik binnenkort het onderzoek afgerond!

Weten jullie iets meer over hoe ik mij kan voorbereiden op het antecedentenonderzoek, moet ik bijvoorbeeld alvast een referentielijst voorbereiden?(Referenten om toestemming vragen etc.)

Groetjes,

Leon




dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1 Gepost op: 6 september 2012, 12:00:45
Welkom op het forum Leon88.

Het is uiteraard altijd wel zo netjes om de personen die jij als referent wil opgegeven, naar hun toestemming te vragen. Voorkom je iig mogelijke scheve gezichten mee.

Verder kan je in mijn ogen weinig doen aan een antecedentenonderzoek. Ik heb er nu zelf meerdere gehad maar heb mij nooit voorbereid. Mag toch hopen dat je over jezelf, familie en andere (goede) bekenden genoeg weet en niet hoeft te overleggen.  O0


Leon88

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #2 Gepost op: 6 september 2012, 12:11:28
Bedankt voor de snelle reactie!
Ik vroeg me juist of er uberhaupt een referentenonderzoek zal plaatsvinden..Uiteraard zal ik indien dat zo is de referenten netjes om hun toestemming vragen. ;)


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #3 Gepost op: 6 september 2012, 12:18:32
Voor mijn stage heb ik ook een veiligheidsonderzoek doorlopen (zelfde als normale beroepskrachten). Zelf merk je er weinig van, behalve dat je een uitgebreid inlichtingenformulier moet invullen en een huisbezoek krijgt. Vooraf weet je niet goed wat je moet verwachten, maar eigenlijk was het een heel prettig gesprek. Weliswaar met enkele persoonlijke vragen over je leven, financiële situatie etc. Gewoon open en eerlijk het gesprek ingaan, meer kun je vooraf niet doen!

Over het referentenonderzoek hoor ik verschillende geluiden. Van personen waar uitgebreid met bekenden is gesproken tot situaties waarin geen referenten zijn benaderd. Dat zal dus even afwachten zijn!
Senior GGP / Oost-Brabant


Leon88

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #4 Gepost op: 6 september 2012, 12:23:00
Ok..dan wacht ik het wel gewoon af. Ik hoop dat ik snel gebeld word om een afspraak te maken voor het thuisbezoek..dan kan ik alsnog beginnen in November :)

Zijn er nog personen op dit forum die in November beginnen met hun opleiding aan de Politieacademie te Apeldoorn?


Bryyan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
Reactie #5 Gepost op: 6 september 2012, 12:47:22
Was het maar zo! De klas 8 oktober zat voor mij vol, en Haaglanden had geen plekken voor november. Ik ben dus in afwachting wanneer de minister de opleidingsplekken voor 2013 bepaald. Dan gaat Haaglanden inventariseren wanneer ik kan gaan beginnen aan de opleiding. Dat kan februari zijn, maar ook pas volgend jaar oktober. Geduld is een schone zaak:)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #6 Gepost op: 6 september 2012, 15:10:23
Goedemiddag!

Ik vroeg mij af wie er in November 2012 gaan beginnen aan de Politiekundige bachelor opleiding? :)
Zijn hier ook mensen bij die voor Korps Zeeland deze opleiding gaan volgen?

Op dit moment ben ik nog in afwachting van het antecedentenonderzoek, maar W&S vermeldde dat ze mij voor November hebben ingedeeld..dus hopelijk heb ik binnenkort het onderzoek afgerond!

Weten jullie iets meer over hoe ik mij kan voorbereiden op het antecedentenonderzoek, moet ik bijvoorbeeld alvast een referentielijst voorbereiden?(Referenten om toestemming vragen etc.)

Groetjes,

Leon
Ik zou per november beginnen aan N5 in Apeldoorn, maar heb uiteindelijk toch gekozen voor vrijwilliger (per volgende maand!)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


ChiellieNL

  • Aspirant Recherchekundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Reactie #7 Gepost op: 7 september 2012, 10:34:27
Ga vanaf 5 november voor N5 Recherchekundige naar Apeldoorn..
Andere opleiding, maar volgens mij was het 1e jaar ongeveer gelijk (?)  :)


Leon88

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #8 Gepost op: 10 september 2012, 16:23:43
Wat leuk :)

Ik hoop dat het mij ook nog gaat lukken! Eerst nog het antecedentenonderzoek afwachten...:(

Ga je iets huren in Apeldoorn?


ChiellieNL

  • Aspirant Recherchekundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Reactie #9 Gepost op: 10 september 2012, 18:32:22
vooralsnog niet.. heb al een eigen huis enzow.. dus zou een beetje zonde zijn.
's Zomers lekker op de motor tussen de file door  ;-)