Koppelriem

Auteur Topic: Koppelriem  (gelezen 15629 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #10 Gepost op: 9 september 2012, 21:40:05
Ben zelf een fan van de Uncle Mike riem, maar die is ook wel iets kostbaarder. Is wel zeer robust en word door diverse organisaties gebruikt. Maar voor 15 euro per riem word het heel lastig, een goede riem met opberghoesjes etc moet je al gauw het dubbele rekenen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Reactie #11 Gepost op: 10 september 2012, 01:34:03
Ondertussen ingezien dat het voor 15 pp erg lastig gaat worden, dit ook door gecommuniceerd naar mijn bestuur. Morgen hebben deze vergadering en zal hier over beslist worden. Heb een verzoek ingediend voor 30 euro pp. De klitteband riem is waarschijnlijk de winnaar, maar moet me er maar even in verdiepen


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #12 Gepost op: 10 september 2012, 02:04:04
De 'klittenbandriem' van Uncle Mike verliest al vrij rap z'n 'klittende eigenschappen'.. is mijn ervaring. En het zit voor geen meter..ja, als het net nieuw is gaat het wel. De ouderwetse lederen koppelriem heb ik de beste ervaringen mee. En gaat levenslang mee.


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #13 Gepost op: 10 september 2012, 09:36:18
In hoeverre wordt er binnen organisaties gekeken wat je aan een koppelriem mag/moet hangen?

Ik zie soms bij dezelfde werkzaamheden de 1 met bijna niets aan de koppelriem en bij de ander een "kerstboom".

Zo ken ik een organisatie waar het verboden is om de transportboeien op de rug te dragen omdat dit tot blijvend letsel kan leiden bij achterwaartse val.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #14 Gepost op: 10 september 2012, 10:30:36
De 'klittenbandriem' van Uncle Mike verliest al vrij rap z'n 'klittende eigenschappen'.. is mijn ervaring. En het zit voor geen meter..ja, als het net nieuw is gaat het wel. De ouderwetse lederen koppelriem heb ik de beste ervaringen mee. En gaat levenslang mee.
Daar heb ik geen last van en ik draag toch al bijna 4 jaar zo'n riem bijna elke dag. Heb alleen eind vorig jaar de binnenriem veranderd omdat die bijna helemaal glad was.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #15 Gepost op: 10 september 2012, 11:02:23
Ben zelf een fan van de Uncle Mike riem, maar die is ook wel iets kostbaarder. Is wel zeer robust en word door diverse organisaties gebruikt.

Ben het met Customs eens er is geen betere koppel dan die van Uncle Mike. Er zijn wel meerder soorten koppels met
binnen- en buitenkoppel maar die zijn een stuk slapper van werkt niet fijn.
Verder heb ik de ervaring dat als je bij een koppel van Uncle Mike zaken aan je koppel hangt dat het niet verschuift als je hem
af doet en weer om doet alles blijft echt goed op zijn plek.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Reactie #16 Gepost op: 10 september 2012, 11:21:49
Die Uncle Mike riemen zien er goed uit, en vallen binnen de prijsklasse. Maar dan heb je nog steeds geen extra opbergvakje ofzo. Ik denk dat ik voor deze ga en dan de vakjes apart koop. Ben het wel met jullie eens dat het geen kerstboom moet worden. Ik zag iemand bij de ambulancepost in Alkmaar lopen die er inderdaad een kerstboompje van maakte :). Waarschijnlijk zal er bij ons 1 tasje voor de EHBO, een portohouder, pager,  tasje voor handschoenen, mac light ring aankomen. Weet iemand toevallig waar ik die los kan krijgen? Legerdump misschien?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #17 Gepost op: 10 september 2012, 12:00:32
In Rotterdam zit Benscore en zij hebben ook een online winkel www.benscore.nl .
Heb zelf geen ervaring met online bestellen bij hun maar de winkel zelf is wel goed.
Kijk anders even in onderwerp Ervaringen met HV gerelateerde webwinkels voor ervaringen van onze leden misschien zit daar wat nuttigs bij voor je.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #18 Gepost op: 10 september 2012, 15:07:20
Laat je niet afschrikken door hun doelgroep, sommige meuk is ook heel goed toepasbaar voor hulpverleners.
Ik heb goeie ervaringen met deze site die ook nog eens een echte winkel hebben en niet alleen maar een magazijn met een paar postpakketjes. Is meer dan een dozenschuivert. Passen in Amersfoort is dus een eitje.

http://www.gearpoint.nl/


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #19 Gepost op: 10 september 2012, 18:48:17
Het gaat er om dat jij je riem zodanig inricht dat jij alles bij de hand heb wat je nodig zou kunnen hebben. Sommige beroepsgroepen hebben al standaard een aantal zaken er aan hangen (geweldsmiddelen, portofoonhouders etc), en daarnaast kan je er een heleboel zelf bij hangen. Zelf heb ik er extra een tactisch lampje, handschoenhouder (2, 1 voor de wegwerp en 1 voor mijn fouileringshandschoenen) aan hangen. En ja hij hangt vol maar ik heb het wel nodig in het werk en daar gaat het om.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v