Luchtfotografie met onbemande drone de nieuwe 'rage' onder fotografen

Auteur Topic: Luchtfotografie met onbemande drone de nieuwe 'rage' onder fotografen  (gelezen 117628 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Vlucht met drone boven Westlandse Cross was 'levensgevaarlijk'

WESTLAND - Tijdens het festival Westlandse Cross heeft lange tijd een drone boven het publiek gevlogen. 'Illegaal en levensgevaarlijk', zegt de voorzitter van branchevereniging DARPAS. De luchtvaartpolitie onderzoekt de zaak.

Bron: http://www.omroepwest.nl/nieuws/01-07-2014/vlucht-met-drone-boven-westlandse-cross-was-levensgevaarlijk
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #141 Gepost op: 20 juli 2014, 16:23:49
Uit dit topic:

https://www.youtube.com/watch?v=80RVJACxwto

Omroep Gelderland die gebruik maakt van drones voor nieuwsbeelden: hebben die een ontheffing dan ?

Peen
Redacteur van


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #142 Gepost op: 21 juli 2014, 07:24:50
Hoezo maakt Omroep Gelderland gebruik van drones? Wellicht zijn deze beelden aangeleverd door een andere partij dan dat OG ze zelf heeft gemaakt...
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #143 Gepost op: 21 juli 2014, 13:31:20
Maar in ieder geval wel met een drone want die bolling van de aarde heb ik vaker gezien bij drone opnames.
Ik zag donderdagavond dat bij het houseparty hey ik hier in kampen tot 2 keer toe een drone over het publiek vliegen en zo laag dat een dronken persoon deze probeerde uit de lucht te gooien.
Er werd niet ingegrepen dus ik neem aan dat het gewoon mag.
Was ook niet heel erg groot en zwaar dus weet ook niet of hij bij een crash ernstig letsel kan veroorzaken


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #144 Gepost op: 21 juli 2014, 14:57:20
Knap dat jij bij het zien van een object ook meteen weet dat deze niet zwaar is.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #145 Gepost op: 21 juli 2014, 18:01:03
Ja daar hoef je niet voor doorgeleerd te hebben want hij was klein en ik denk dat als je hem dan te zwaar maakt hij niet van de grond zou komen.



Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #146 Gepost op: 21 juli 2014, 18:27:08
Citaat van: jelte link=msg=1285022 date=1405942280
Maar in ieder geval wel met een drone want die bolling van de aarde heb ik vaker gezien bij drone opnames.

Zelfs dan hoeft het nog niet met een drone gemaakt te zijn, kan ook gewoon met alleen een GoPro.

Alleen de titel van het filmpje doet anders vermoeden  ;D


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #147 Gepost op: 22 juli 2014, 10:52:01
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1284978 date=1405920290
Wellicht zijn deze beelden aangeleverd door een andere partij dan dat OG ze zelf heeft gemaakt...

Dat kan. Dat is ook de reden dat ik het vraag.

Wij hebben ook wel eens gebruik gemaakt van drone beelden van iemand die aan ons had toegestuurd. Het is immers verboden om ze zelf te maken; maar niet om ze te gebruiken als je ze in de schoot geworpen krijgt  998765

Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1285090 date=1405960028
Zelfs dan hoeft het nog niet met een drone gemaakt te zijn, kan ook gewoon met alleen een GoPro.

Ik denk dat je een GoPro niet zo hoog gegooid krijgt als je in de video ziet. En dat die dus ergens onder hangt.

Citaat van: jelte link=msg=1285022 date=1405942280
Er werd niet ingegrepen dus ik neem aan dat het gewoon mag.
Vraag het eens aan de luchtvaart pliesie; die denken daar denk ik heeeeeel anders over.

Peen
Redacteur van


semafoonwinkel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
  • www.SemafoonWinkel.nl
    • www.SemafoonWinkel.nl
Reactie #148 Gepost op: 22 juli 2014, 12:20:15
De meest gebruikte drone voor dummies is een DJI Phantom Vision plus.
Vrijwel altijd met een GoPro of de standaard meegeleverde cam.
GoPro herken je aan de bolling van het beeld.
Take off gewicht ca. 1300 gram.
Is in feite een vliegende blender.
Ja, bij neerstorten is er wel degelijk gevaar.

Dummies vliegen altijd op GPS, bij wegvallen GPS ontvangst bijv. tussen gebouwen gaat de drone ongecontroleerd vliegen.
En dat kan van alles inhouden.
Terugschakelen naar atti of manual mode is de oplossing, maar de dummies weten dat niet.

Boven publiek vliegen mag niet.
Minimaal 150 meter van bebouwing.
Alleen overdag.
Alleen LOS (line of sight, oftwel je moet hem zien).

Je mag er geen baat bij hebben. Dus alleen voor eigen vermaak.
Zelfs een fotograaf die prive vliegt is strafbaar.

In handen van een geoefend vlieger is het een pracht apparaat waarmee je een leuke dimensie kunt toevoegen.
Helaas verpesten de dummies het.

Alternatief is je camera op een 6 meter mast zetten met gimbal, geeft ook al een super effect.
Dat is wel toegestaan.
Grt. Werner - SemafoonWinkel


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #149 Gepost op: 22 juli 2014, 14:30:45
Citaat van: jelte link=msg=1285085 date=1405958463
Ja daar hoef je niet voor doorgeleerd te hebben want hij was klein en ik denk dat als je hem dan te zwaar maakt hij niet van de grond zou komen.

Een bowlingbal krijg ik ook best hoog in de lucht. Is niet heel groot maar doet wel knap pijn als hij naar beneden komt. Een voetbal is groter, maar zal een stuk minder pijn doen...

Gemiddelde drone is toch wel ruim 500 gram tot een kilo. Niet heel zwaar maar doet toch pijn als hij vanaf 100 meter naar beneden komt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein