Alarmering en/of inzet GNK-C

Auteur Topic: Alarmering en/of inzet GNK-C  (gelezen 146767 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #40 Gepost op: 30 mei 2005, 10:06:18
ger@rd,jij begint hierover.Maar is dit niet al eens gebeurt een paar jaar gelden op de A12 richting Den-Haag.

Toen was ook op een tropische dag een vrachtwagen gekanteld,en de mensen die in de file stonden kregen toen water uitgereikt misschien dat jij nog wat kan herinneren

Die staat er al lang bij. Sigma Rijnland en Midden Holland van regio Hollands Midden zijn daar bij geweest. :)


bdneema

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #41 Gepost op: 30 mei 2005, 13:01:51
In het Oranje Kruisboekje, bij het hoofdstuk warmte letsels, staat een leuke foto van deze inzet.

Martin
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #42 Gepost op: 30 mei 2005, 20:29:59
Vraagje, is bij die explosie in Abcoude het Sigma ingezet?
Arts  www.alphalog.nl


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #43 Gepost op: 30 mei 2005, 20:31:48
Vraagje, is bij die explosie in Abcoude het Sigma ingezet?
Nee. Vier slachtoffers is lang niet genoeg om een SIGMA in te zetten.


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #44 Gepost op: 30 mei 2005, 23:49:07
Die staat er al lang bij. Sigma Rijnland en Midden Holland van regio Hollands Midden zijn daar bij geweest. :)

Bedoel je de inzet 2 jaar geleden op de A12 ter hoogte van woerden ?
Ik kan vertellen dat daar niet het sigma van rijnland en regio hollands middens bij geweest zijn.
Toevallig ben ik daar wel bij geweest, dus sigma van regio utrecht. En ja deze foto staat inderdaad in het oranje kruis boekje op blz. 126, toevallig ben ik diegene die achter het stuur zit in de sigma bus die op de foto staat.   ;D

De inzet van afgelopen vrijdag ben ik ook bij geweest. Nou nou wat een inzet, ze hebben dus niets geleerd van 2 jaar geleden, weer veels te laat de sigma opgeroepen. De eerste groep heeft een half uur op de vluchtstrook gestaan. Wij kwamen wat laten, het tweede team, net dat wij de file naderden en over de vluchtstrook reden, kreeg ik de melding dat wij weer terug konden gaan naar woudenberg, de file begon alweer te rijden. Onderweg terug maar even een ijsje met z'n allen gegeten, ook wij hadden het warm gekregen.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #45 Gepost op: 31 mei 2005, 11:39:32
Blijkbaar zijn er twee inzetten die op elkaar lijken.

29-7-2002 Was een gekantelde vrachtwagen op de A12 bij Bodegraven.
De beide sigma van Hollands Midden zijn hiervoor gealarmeerd.
Zie ook de tekst in de link bij de inzet
klik hier

Christian, wil jij het aanpassen. A2=A12 en regio Hollands Midden.

Heleen, blijkbaar hebben jullie iets gedaan bij Woerden of is sigma Utrecht ook voor dat incident gealarmeerd?

RAdeR


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #46 Gepost op: 1 juni 2005, 22:20:34
Ik heb even het kranteknipsel opgezocht die toen de volgende dag in de telegraaf stond.  Dit artikel gaat over de file op 29-7-2002. Ongeval met vrachtwagen bij bodegraven. Bij dit ongeval waarbij een aantal mensen onwel zijn geworden is het sigma team van utrecht bij geweest, wij dus. Ik denk dat het berichtje Rader die jij bij de link gezet heb, een verkeerde informatie neer gezet heeft. Ik denk niet dat dit 2 verschillende file's zijn geweest, maar één en dezelfde. Het is echt het ongeval geweest tussen woerden en bodegraven. Ik herken het beeld nog goed die op de foto's staan. Ook een krantenartikel uit het utrechts nieuwsblad heb ik nog en ook daar staat duidelijk vermeld dat er op 29-7-02 een ongeval is geweest met een gekantelde vrachtwagen. Ook hierbij weer een foto van een rij auto's waarbij mensen gewoon op straat staan en met elkaar in gesprek zijn. Dus met andere woorden, sigma hollands midden is echt niet bij die file aanwezig geweest maar utrecht.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #47 Gepost op: 2 juni 2005, 10:20:14
Ik ga de HGE even raadplegen. Bij een ongeval van een vrachtwagen op A12 bij Bodegraven (midden in de zomer) is sigma Hollands Midden ingezet. Dat weet ik zeker. Zelfs zat ik er toen nog niet bij. Ik heb het hele gebeuren over de scanner in mijn tuinstoel in de schaduw zitten volgen. Brandweer Gouda kwam op prio1 langsrijden richting een reservoir van Hydron. Nav dit ongeval heeft de ambulancedienst Gouda grote jerrycans aangeschaft.
Ik ga bij de HGE even na wat de datum was.


Peter HGE Rijnland

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 2 juni 2005, 10:49:38
Beste Mensen,

Daar komt dan de uitspraak :

BEIDE SIGMA TEAMS zijn daar bij geweest destijds. Utrecht voor de file vanuit Utrecht richting Den Haag en Midden Holland voor de file richting Utrecht !

Rijnland is wel opgeroepen maar niet ingezet...

Groetjes
Peter


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #49 Gepost op: 2 juni 2005, 12:27:59
Oef, zucht van verlichting. Dank je Peter, mijn integriteit is gered.

Heleen, er is samengewerkt zonder dat je het wist.  ;)

Christian, zorg jij dat het goed komt op de GNK-site?

RAdeR