Bluswatervoorziening met tankwagens

Auteur Topic: Bluswatervoorziening met tankwagens  (gelezen 118166 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #390 Gepost op: 7 april 2021, 10:40:35
@moderatoren: misschien een idee om de topictitel aan te passen naar: bluswatervoorziening met WT/WTH/GWT/KWT? Dan is alles omtrent bluswatervoorzienintg benoemd.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #391 Gepost op: 8 april 2021, 20:52:03
Ik vind het opvallend dat Brabant Zuidoost met TWH's gaat werken. Zij zijn, volgens mij, de enige regio die deze massaal deze nieuw aanschaft. Enkele kazernes in NL hebben deze (gehad) maar volgens mij worden ze nergens vervangen. De rest van NL gaat over op TW's.

En hier de opzet van het geheel:



Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #392 Gepost op: 7 december 2021, 14:13:56
Samen sterk in de hulpverlening!


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #393 Gepost op: 3 januari 2022, 20:17:57
Ik blijf het bijzonder vinden dat de VRK WTS over 2 voertuigen (AS en SL) verdeelt. Ik snap deze keuze niet.




Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #395 Gepost op: 4 januari 2022, 20:29:08
Ik blijf het bijzonder vinden dat de VRK WTS over 2 voertuigen (AS en SL) verdeelt. Ik snap deze keuze niet.

Pomp en slangen zijn nu toch ook apart met een SLH3000 + DPA? De pompunit kan los worden ingezet als vulpunt voor de waterwagens. Daarnaast scheelt het tijd ten opzichte van de huidige combibak. Je hoeft niet eerst de pomp af te zetten, voordat je kan beginnen met het uitrollen van de slangen.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #397 Gepost op: 9 januari 2022, 16:56:55
Dat is een zeldzame combinatie die je daar beschrijft. Zeker met de bestaande/oude dompelpompen.

Ik heb inmiddels begrepen dat de VRK hiervoor gekozen heeft ivm de snelheid. De AS kan de waterwinning opbouwen en de SL kan de slang tegelijkertijd uitrollen. Of echt zo veel uit maakt vraag ik mij af maar mij vraag "waarom" is beantwoord buiten dit forum om.

Pomp en slangen zijn nu toch ook apart met een SLH3000 + DPA? De pompunit kan los worden ingezet als vulpunt voor de waterwagens. Daarnaast scheelt het tijd ten opzichte van de huidige combibak. Je hoeft niet eerst de pomp af te zetten, voordat je kan beginnen met het uitrollen van de slangen.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #398 Gepost op: 11 januari 2022, 16:11:54
@Brandpreventje: ik vermoed dat ze van getrokken voertuigen (MSA, DPA's) af willen, zonder aanhanger ben je een stuk wendbaarder...(zie ook de nieuwe GW's en straks KWT's in MWB.).


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #399 Gepost op: 11 januari 2022, 23:11:16
@Brandpreventje: ik vermoed dat ze van getrokken voertuigen (MSA, DPA's) af willen, zonder aanhanger ben je een stuk wendbaarder...(zie ook de nieuwe GW's en straks KWT's in MWB.).

Klopt, en het scheelt een rijbewijs E. Tevens geen voorkeur voor haakarmvoertuigen, want naast tijdverlies heb je daarvoor ook extra (afzet-)ruimte nodig. Kortom, compacte voertuigen met een vast chassis. Dat was ook een belangrijke reden om niet mee te doen met de landelijke aanbesteding van het nieuwe GWT.